Cagiva Mito Onderhoud/slijtage?

BlasterRS

MF'er
4 nov 2004
172
0
35
Hallo,

Ik zou graag een Cagiva mito aan willen schaffen maar nu heb ik daar nog een paar vragen over namelijk:

Om de hoeveel kilometer moet de zuiger vervangen worden?
Is er moelijk aan onderdelen te komen voor een mito?
Hoe duur is het om een zuiger te vervangen?
Wat moet je vooral nog meer rekening mee houden kwa onderhoud/kosten?
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
-Om de hoeveel kilometer moet de zuiger vervangen worden?
-Is er moelijk aan onderdelen te komen voor een mito?
-Hoe duur is het om een zuiger te vervangen?
-Wat moet je vooral nog meer rekening mee houden kwa onderhoud/kosten?
Hoi,
even grofweg:

-10/15.000
-gaat wel
-zuiger100, nikasil150(dunno fosjo)
-synthetische olie (vol) en bandjes benne prijzig.
-
 

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
nicasil :? De cilinderwand is harder dan de zuiger, daarom vreet alles dus niet gelijkmatig in. De zuiger moet je mischien eens vervangen, maar de cilwand slijt haast niet, dan zou ik verder nog eerder de cil laten opppoetsen.

Het onderhoud van het blok kan goedkoop, het is afhankelijk van je kennis van zaken. Er zitten iig weinig onverwachte kosten aan.
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
nicasil :? De cilinderwand is harder dan de zuiger, daarom vreet alles dus niet gelijkmatig in. De zuiger moet je mischien eens vervangen, maar de cilwand slijt haast niet, dan zou ik verder nog eerder de cil laten opppoetsen.

Het onderhoud van het blok kan goedkoop, het is afhankelijk van je kennis van zaken. Er zitten iig weinig onverwachte kosten aan.
L :+ L.
Dat is JUIST een onverwachtte kostenpost, een nieuwe nikasil laag(of het dan ook mag heten). Dat komt door de bestuurder die zich er niet van bewust is dat je met externe olietoevoer niet op de motor moet gaan remmen. Loopt snel vast op die manier hoor! oppoetsen is dan geen optie meer ;)
 

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Jah hee een warmloper door idiote rijders, had ik ff buiten beschouwing gelaten :) .
Ni(kkel)Ca(dmium)Sil(icium) is onder normale idiot/beunhaas-proof omstandigheden, best heel te houden.
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
Jah hee een warmloper door idiote rijders, had ik ff buiten beschouwing gelaten :) .
Ni(kkel)Ca(dmium)Sil(icium) is onder normale idiot/beunhaas-proof omstandigheden, best heel te houden.
Warmlopen kan iedereen overkomen, en veroorzaakt minder schade dan een stukkie olietekort wegens het remmen op de motor.
Bij warmlopen zou je bv. aan een (te) arm brandstofmengsel kunnen denken :)