yana
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.551
Ja een 500 heeft dan ook relatief een berg meer koppel dan een 125 . Alles 'kan'. Tuurlijk kun je 'streepje-60'tokkelen, óók met een Mito, maar het loopt niet lekker, klinkt nergens naar en is al helemaal geen bal aan. Zonde van de zuiger. Zon ding moet janken Niet voor niets gebeurt er niks onder de 7-9000 tpm.
Denk niet dat eventuele begrenzing in de uitlaat zit (of het moet een volledig systeem voor-achter zijn). Begrenzing van de mijne, 1999, zat in de uitlaatbocht, latere modellen in de CDI volgens mij. En het is ook nog afhankelijk van welke begrenzing. Je hebt A1 (11kw) maar ook 80km. (voor 16 jarigen in sommige landen). Dan is er ook een toerenbegrenzing. Ik dácht op het gas maar hang me er niet aan op. Mijn 1999er had belgische A1 begrenzing. De SP525 stond op papier zelfs maar op 9kw (dus duwen )
Kan goed dat je carb verstopt zit en/of niet goed afgesteld. Met die huidige E benzine is het zwz huilen met de pet op met carb motoren. De lokale motorzaak klaagt er ook over dat ruim de helft van zijn werk nu bestaat uit startproblemen, slechte lopen, verstopte carbs en roest daardoor. Valse lucht kan idd ook. Die rubbers gaan idd na verloop van tijd haarscheurtjes vertonen.
Hoop dat je hem weer fijn lopend krijgt.
Zal eens kijken voor een linkje voor een video van mijn EVs die staan te draaien. Kun je geluid vergelijken.
Hebbes, de EV1, 1e start na de winter:
Meneer is nog niet helemaal blij met die kou en ouwe benzine maar hij loopt. Is paar jaar oude video. Nu na revisie klinkt hij weer net ff anders.
Denk niet dat eventuele begrenzing in de uitlaat zit (of het moet een volledig systeem voor-achter zijn). Begrenzing van de mijne, 1999, zat in de uitlaatbocht, latere modellen in de CDI volgens mij. En het is ook nog afhankelijk van welke begrenzing. Je hebt A1 (11kw) maar ook 80km. (voor 16 jarigen in sommige landen). Dan is er ook een toerenbegrenzing. Ik dácht op het gas maar hang me er niet aan op. Mijn 1999er had belgische A1 begrenzing. De SP525 stond op papier zelfs maar op 9kw (dus duwen )
Kan goed dat je carb verstopt zit en/of niet goed afgesteld. Met die huidige E benzine is het zwz huilen met de pet op met carb motoren. De lokale motorzaak klaagt er ook over dat ruim de helft van zijn werk nu bestaat uit startproblemen, slechte lopen, verstopte carbs en roest daardoor. Valse lucht kan idd ook. Die rubbers gaan idd na verloop van tijd haarscheurtjes vertonen.
Hoop dat je hem weer fijn lopend krijgt.
Zal eens kijken voor een linkje voor een video van mijn EVs die staan te draaien. Kun je geluid vergelijken.
Hebbes, de EV1, 1e start na de winter:
Meneer is nog niet helemaal blij met die kou en ouwe benzine maar hij loopt. Is paar jaar oude video. Nu na revisie klinkt hij weer net ff anders.
Laatst bewerkt: