Cagiva Mito ONLY Part 3!

deze winter en de 10 volgende zijn al volzet schat ik.

gaat gewoon allemaal de zolder op om er eens af te komen als het een pak meer geld waard is *D
 
O-) Ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren met de Mito's ;)

oh jawel. de 500's zijn al onbelaalbaar, net als 350/400's en alle 3 cylinders. de 250's zijn ook goed op weg. De minder gefortuneerden kopen dan het volgende dat binnen hun 2-takt budget past, en dat zijn de 125's. en als de vraag daar naar stijgt, gaan de prijzen ook weer mee. ALLE 2-takts gaan die weg op.

Als ik wat ik nu heb gewoon in mekaar steek en verkoop, levert het nu al 3x keer op dan wat ik betaald heb.
Mijn berg KR1 onderdelen is nu al meer dan het 20-voudige waard van wat ik er 20 jaar geleden voor betaald heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar helemaal met je eens ben ik het niet. 😊

Een Honda rs125 of Yamaha tz125 zullen wel zeer snel onbereikbaar worden. Die zou ik nl zelf ook wel willen hebben. Maar de mito's zijn toch een beetje van een andere categorie zoals een Yamaha tzr125. Leuk maar geen collectie items.
Maar wie weet zit ik er helemaal naast hoor.... 😉 de tijd zal het leren.
 
Wowwwwwww! Wát een mazzelkoopje zeg!! Jij hebt wat te doen vd winter... *O*
Welk type blok is het? MK1 of EV? Zal wel EV zijn vermoed ik..
Planet in dozen is óók leuk joh, zo vaak zie je die niet.
Als je nou ff doorsleuteld kunnen we zsm foto's van complete moto's zien uiteraard..:Y8-)

Mito's zijn net zo goed collectors items aan het worden. Zeker de MKs en de EV1s die zie je al helemaal niet meer tk nu. SP525 in deze contrijen idem.
Al zullen ze misschien nooit goudgeld waard worden, geen idee. Maar dat doet aan de zeldzaamheid niets af.
Maar alles is subjectief. Jij wilt graag een RS of TZ, die hoef ik weer niet..:N
Italiaantjes geven toch altijd een andere 'klik' dan jappen. Je houd ervan, óf niet. Er is meestal geen in-between.
 
Kwam op Cagiva Mito fb pagina deze tegen; Cagiva 2takt melkchocola...hmmm...lekkere combi van hobbys ;)
Hoop dattie gaat verkopen
 

Bijlagen

  • 46483154_313879866112544_5049537498800193536_n.jpg
    46483154_313879866112544_5049537498800193536_n.jpg
    20 KB · Weergaven: 11
Nog nieuws hier? Vd winterprojecten? Mijn gele EV heeft vd week zn eerste brennnn brennnnn weer laten horen (ff proefgedraaid).:Y. Nu nog jaar kwijt met inrijden. Jukkk:N
Zag éindelijk weer eens een mito tk:
Cagiva mito 125 - Te koop in Aarschot Gelrode
Ze worden écht zeldzaam.. Op autoscout24 in heel europa stuk of 30 tk. Meeste in Italie (uiteraard).
In NL nul..
Zuinig zijn op de onze mensen..:Y
 
jaar kwijt met inrijden???
Doe ik altijd in een (circuit)dag.
Sessie 1 tot 6000 rpm
Sessie 2 tot 8000 rpm
Sessie 3 tot 10000 rpm
Sessie 4 volgas

Wel van te voren goed warmdraaien en de laatste sessie niet 1 kilometer vol gas.
 
Ik rij maar 1x per week, hooguit. En das alleen bij goed weer en als ik tijd heb. Dus die 600 km doe ik wel een seizoen over ja helaas.
Betreft bij mij ook méér dan alleen nieuwe zuiger. Nieuwe zuiger is idd zo gedaan. Mijne heeft ook cilinderwand werk gehad.
 
Bedoel ik eigenlijk ook.
Inrijden betekent dat alles op mekaar inloopt en of de cilinder nieuw, gehoond of nieuw genikasealed is maakt niet uit.
Ga je straks met pensioen, is de mito ingereden.:)
 
Ja dat ist nadeel. Maarja de meeste mensen rijden geen circuit. Ik ook niet. Dan maar zo. Zou nog meer balen als ik een 'nieuwe' motor verkloot of als ik op mn smoel ga door een vastloper daardoor.
Pensioen zit er straks voor mij(n generatie ) toch niet meer in ;)
 
Eieiendelijk staat er weer een Mito tk in NL. Ok geen originele kleur volgens mij maar vooruit. Een vroege EV ook nog eens. Jammer vd kleur; als het een originele rood-grijze was geweest had ik erom gegaan:
≥ Cagiva mito 125cc - Motoren | Cagiva - Marktplaats.nl
MotoSparePartner biedt ook diverse kuipsets aan vd EV op mp. Aftermarket uiteraard. En er staan ook diverse folders tk.

Iemand nog nieuws mbt hun lopende Mito projecten? Heb bij mijn gele EV (die ingereden moet worden) ff compressie gemeten. Was iets van 10.5 bar koud, dus zal 11-11.5 warm zijn. Prima dus. Weliswaar minder dan mn breil EV (12-12.5 bar) maar hij liep al als de brandweer op 9 bar hiervoor dussss who cares:Y
 
Januari accu in de mito, leeg gestart, volgende accu ook leeg gestart. Dan maar aanduwen en hoppa binnen 2 meter lopen.
Vlgende keer wel meer benzine mee want moest terug lopen.
 
Klinkt bekend. De Breil EV moet ik ook altijd 2/3 dagen voor reserveren om te starten ;)
De gele EV daarentegen, die start normaal vrij vlot na de winter (mits ik kraan open laat). Op 1 of andere manier doet de Nikuni het gewoon beter dan de Dellorto.
Aanlopen doe ik niet aan. Ik weet al helemaal hoe dat gaat, dan ga ik op mn smoel en zit ik met nog veel meer penarie ;)
Ik laad de accu wel een paar keer op.
 
Goeiendag. Ik ben Bart en heb na een tijdje een mito gevonden. Heeft een aantal jaren stil gestaan maar ik heb hem al aan het pruttelen.
DSC_1086.JPG
Waar halen jullie onderdelen vandaan?
 
Een MK ook nog. Die zie je niet veel meer (mbt die rode Polini). Alhoewel ik een af fabriek polini niet zou vertrouwen. Niet zonder dattie met de hand bij/afgewerkt is. Het schort kennelijk nogal aan eea mbt standaard polini kits.
Mbt die van Bartuz; als je die roze strepen zou skippen of vervangen zou het eigenlijk al grotendeels opgelost zijn. Al blijf ik voorkeur houden voor originele kleur of die race replica dingen (breil/marlboro/lucky strike etc). Benieuwd waar je hem tk gevonden hebt.
Onderdelen; vaak van ebay. Zowel 2eh als slijtagedelen nw. Soms bij een Cavia dealer. Of bij OEM motorparts maar is wel duur.
UK heeft ook paar Mito shops. (mitomondo maar weet niet of die nog bestaat; contact krijgen met die gast schijnt nagenoeg onmogelijk te zijn)
Anyway, welkom in het Mito topic. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan