Cagiva Mito ONLY Part 3!

Zelfs de stickers "crash" zitten nog op de tank.
Heb r allen een andere demper, zuiger, remblokken en remleiding aan gemonteerd.
 
Hallo allen,

Ik heb me afgelopen week vermaakt met stukken van deze thread lezen, sinds kort ben ik trotse bezitter van een "91 Mito.
In mijn vrije tijd knap ik projectmotors op voor de hobby. Veel gecrosst met 2takt motors, ik vond het tijd voor een 2takt racer.
Een van de vorige eigenaren heeft er rondjes op het circuit mee gereden (denk ik, als ik de zijkant van de banden, weggehaalde achterzitje en voetsteunen bekijk).

Ik ga binnenkort beginnen de motor af te stellen, omdat hij sputtert en af en toe knalt in de hoge toeren. Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!
Het ruitje ga ik zwart maken of een originele ruit erin zetten, daarnaast ben ik op zoek naar een passagierszitje en voetsteunen incl. ophanging voor de passagier. Heeft iemand deze toevallig liggen?

Fijne zondag!
 

Bijlagen

  • Cagiva 1.png
    Cagiva 1.png
    141 KB · Weergaven: 19
  • Cagiva 2.png
    Cagiva 2.png
    150,1 KB · Weergaven: 20
Leuk een MK! Die zie je nóg minder dan de EVs. Ben benieuwd wat het knallen veroorzaakt. Kan onverbrande benzine zijn. Dan zou het ook een ontstekingsding kunnen zijn. Veel succes ermee en hou ons op de hoogte.
Wat 2eh parts betreft kun je het beste ebay in de gaten houden denk ik. Al zou ik die passagiers steunen etc écht weglaten. Zon Mito is er écht niet voor om met iemand achterop te rijden. Is niks aan; echt zonde van de kilometers _O-
 
Idd mooi ding!!
Zoektocht naar dat knallen. Kan van alles zijn. zou eerst n nieuwe bougie r in stoppen daarna wordt t wat moeilijker. staat vd zuiger, krukaskeerring, membraan.....
 
Leuk een MK! Die zie je nóg minder dan de EVs. Ben benieuwd wat het knallen veroorzaakt. Kan onverbrande benzine zijn. Dan zou het ook een ontstekingsding kunnen zijn. Veel succes ermee en hou ons op de hoogte.
Wat 2eh parts betreft kun je het beste ebay in de gaten houden denk ik. Al zou ik die passagiers steunen etc écht weglaten. Zon Mito is er écht niet voor om met iemand achterop te rijden. Is niks aan; echt zonde van de kilometers _O-

Daar heb je wel een punt! Ik denk erover na een andere motor erbij te halen voor ritjes met passagier. Veel te leuk om in je eentje op te rijden ook, de Mito.
 
Idd mooi ding!!
Zoektocht naar dat knallen. Kan van alles zijn. zou eerst n nieuwe bougie r in stoppen daarna wordt t wat moeilijker. staat vd zuiger, krukaskeerring, membraan.....

Ik heb zojuist even de tank eraf gehaald en alles op m'n gemak bekeken. Een pomp voor de 2takt olie, dat is nieuw voor me. Ik ging er vanuit dat de vorige eigenaar mengsmering bij de benzine mengde -puur omdat ik niet anders gewend ben-. Het olie reservoir ziet er behoorlijk leeg uit, schrok ervan, niet meer gestart ook. Misschien dat dat al een onderdeel van het probleem is? Ik ga hem deze week even vullen, kijken of de pomp werkt en dan de carburateur afstellen. Hij viel telkens uit met stationair lopen zodra ik het gas losliet.

Hebben jullie aanraders voor de 2takt olie en bakolie voor de Mito? En is een 2takt olie pomp een beetje betrouwbaar of kan ik beter wel pre-mixen?

Bedankt!
~Danny
 
Voor de bakolie kan je ook Belray gearsaver gebruiken.
RS959 is een super goede olie beter als Castrol RS,op Marktplaats zijn soms aanbiedingen te vinden voor de RS959.ik kocht
het voor iets meer dan 10,- per liter,en je kan het in een olietankje doen.Oliepompjes zijn meestal wel betrouwbaar,zelf mengen kan ook,
alleen dan opletten dat je soms de sproeier moet aanpassen naar een grotere maat.
 
Ach ja olie en meningen castrol power rs is een prima olie, gebruik het al heeeel erg lang o.a. in mijn Suzuki GT750 die bijna het klokje rond is op de 1e zuigers.
 
Ach ja olie en meningen castrol power rs is een prima olie, gebruik het al heeeel erg lang o.a. in mijn Suzuki GT750 die bijna het klokje rond is op de 1e zuigers.
Ding maakt geen toeren,die blijft nog rijden op slaolie :Y,een hoog belaste 125 is een ander verhaal.
 
Bedankt voor de reacties! Gisteren 3 liter RS959 op de kop getikt voor €30, ik ga deze week even kijken of de oliepomp goed functioneert en hem dan opnieuw starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: coyo
A747 iig niet in n oliepomp gebruiken
Kan wel maar dan het beste alleen in de zomer bij hogere temperaturen,de moderne a747 is niet meer het zelfde als
de oude,de nieuwe bestaat voor een deel uit synthetische olie,wel moet je zorgen als je een andere olie gebruikt dan voorheen dat
de oude olie uit het tankje is en dat je de eerste 50km rustig aan doet zodat alle oude olie uit het systeem is.
Doe je dat niet dan kan er motorschade ontstaan doordat 2 verschillende oliën elkaar niet verdragen.
 
Voor een laagtoerige 2 takt wel🥴,voor hoogtoerige 2takten is er beter spul te koop zoals Motul800 en Putoline RS959 en Castrol A747 en
Mobil 2t Racing.
Mijn RG500's draaien er ook al jaren goed en ik ben lang niet de enige die Castrol Power RS in zijn hoogtoerige 2takt gooit kan ik je vertellen.
Zoals altijd de meningen over olie lopen enorm uiteen, iedereen is blij met zijn eigen olie, trouwens slechte olie bestaat niet meer.
 
Mijn RG500's draaien er ook al jaren goed en ik ben lang niet de enige die Castrol Power RS in zijn hoogtoerige 2takt gooit kan ik je vertellen.
Zoals altijd de meningen over olie lopen enorm uiteen, iedereen is blij met zijn eigen olie, trouwens slechte olie bestaat niet meer.
Ja maar je geeft nooit gas Bas :P :+
 
Ik gebruik Motul olie. Dat zat erin toen ik mn eerste Mito kocht, de zwarte Breil EV2 en daar ben ik bij gebleven. Ik dacht type 710. 800 is voor premix dacht ik. De pompen zijn prima betrouwbaar. En veel makkelijker. Doseren immers zélf juiste hoeveelheid. Nooit nadenken over de juiste mengverhouding. Zwakste punt is misschien het kunststof tandwiel. Dat tankje rij je niet 'zomaar'leeg hoor, daar moet je wel moeite voor doen. Ik vul elke paar ritten een vleugje bij, (optoppen)voor mn eigen gemoedsrust. Als het góed is heb je een waarschuwingslampje voor laag olie niveau. De EV wel tenminste. Belangrijk is volgens mij dat het volsyntheet is. Tenzij evt met inrijden maar ook daar verschillen de meningen over. Er zijn veel goede merken. Putoline, Castrol, Motul...zolang het maar geen AH prut is. Belangrijk bij de pomp, zéker als deze los geweest is of leeg is dat er geen lucht meer in het systeem zit
Bakolie; gear oil light, of wat velen doen, 10W40 semisyntheet motor(blok)olie.
Carb zou ik ook ff schoonmaken. Misschien zit eea verstopt.
Check ook PV afstelling. Je zal de eerste niet zijn wiens zuiger daar koppijn van kreeg ;)
 
Ik gebruik Motul olie. Dat zat erin toen ik mn eerste Mito kocht, de zwarte Breil EV2 en daar ben ik bij gebleven. Ik dacht type 710. 800 is voor premix dacht ik. De pompen zijn prima betrouwbaar. En veel makkelijker. Doseren immers zélf juiste hoeveelheid. Nooit nadenken over de juiste mengverhouding. Zwakste punt is misschien het kunststof tandwiel. Dat tankje rij je niet 'zomaar'leeg hoor, daar moet je wel moeite voor doen. Ik vul elke paar ritten een vleugje bij, (optoppen)voor mn eigen gemoedsrust. Als het góed is heb je een waarschuwingslampje voor laag olie niveau. De EV wel tenminste. Belangrijk is volgens mij dat het volsyntheet is. Tenzij evt met inrijden maar ook daar verschillen de meningen over. Er zijn veel goede merken. Putoline, Castrol, Motul...zolang het maar geen AH prut is. Belangrijk bij de pomp, zéker als deze los geweest is of leeg is dat er geen lucht meer in het systeem zit
Bakolie; gear oil light, of wat velen doen, 10W40 semisyntheet motor(blok)olie.
Carb zou ik ook ff schoonmaken. Misschien zit eea verstopt.
Check ook PV afstelling. Je zal de eerste niet zijn wiens zuiger daar koppijn van kreeg ;)
Belangrijk is een 2 takt regelmatig te controleren of alles nog ok is,mensen denken daar vaak te makkelijk over met inderdaad zuigers die koppijn krijgen en baasjes daarna ook. 😬 :Y
 
Ja tis waar. Had zelf afgelopen zomer mini vastlopertje door doorgeroeste uitlaat ( meneer had stukje metaal mee naar binnen gezogen).
Al maken 2t doorgaams niet de km van 4t. Ze worden vaak wel maximaal belast.
 
Ook de SP525 is weer terug bij de baas: nieuwe zuiger ( was nodig kwa kilometers) vork onder handen genomen ( was net een pogostick); zwaardere olie erin en wat carb afstellen. Nu weer aan mij de eer de saaaaaaie bezigheid van het inrijden😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan