Cagiva Mito ONLY Part 3!

Klopt. Maar ik neem aan dat ze bij een Cagiva dealer óók weten dat er pakking tussen moet.

Ff vraagje; De bovenste bouten vd onderkuip, is zo'n 'rubber' uit de frame gegaan zegmaar. (zo'n rubber met schroefdraad erin). Ik krijg dat ding echter met geen mogelijkheid terug in zn gat. Terwijl dat móet kunnen want de rest zit er ook in..Is daar truc voor??

Jah.

Eerst de bout in het rubber schroeven, dan kan je de "ronde" moer verwijderen die in het rubber zit, door hem er doorheen te "duwen".

Dan enkel het rubber plaatsen in de kuip. Vervolgens de bout door het rubber steken en aan de achterzijde de moer er een stukje op schroeven. Als je het geheel vast draait trekt de bout zelf de moer terug het rubber in. Soms kan het handig zijn een iets langere m6 moer bij de hand te hebben. Vergeet niet de kunststof carrosserie-ringen er bij tussen te plaatsen

Lees nu van het frame...

Haast het zelfde:
boutje met rubber er overheen geschoven en moer er achter geschroefd.
Eerst in het frame plaatsen en dan pas aan schroeven, zodat de moer van achteren in het rubber wordt getrokken.

Anders...
Eerst rubber in het frame plaatsen, moer een stukje op een oude bout draaien, met een hamer de bout/moer combi er in tikken en de bouten natuurlijk uitwisselen

Moraal: moer en rubber nooit gezamenlijk plaatsen :)
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft die uitlaat pakking...

Veel dealers hebben geen diepgaande kennis over 125cc's. Eens een onderdeel vervangen gaat vaak nog wel, maar ik weet dat deze uitlaatpakking niet voor komt in de workshop-manuals van de mito's. Wat o.a. de reden is dat ik er zelf nog geen heb kunnen bestellen, want jah hoe heet zo'n ding?
 
Nou, mijn gele Evo doet het weer as un zonnetje! Schakelt als een trein, en alles werkt an electriek en blijft ook werken!! Otw, net weer heerlijk ritje gehad!!
Jammer vd fietsers, daardoor niet >130 geweest in de polder..

Nu de zwarte nog an gang zien te krijgen..
 
Goedemiddag heren,

Vandaag wilde ik een lekker stukje rijden op mijn mooie rode mito, maar na 10 minuten begon de motor te 'haperen' en viel 'ie vervolgens ujt. Enkele details: ik was net 5 minuten aan het rijden, waarvan ongeveer 2 minuten op 9000 toeren. Wat zou het kunnen zijn waardoor m'n motor ging stotteren? Vieze carburateur, oververhitte motor, of...?

Ben een beetje op zoek naar dingen die kapot kunnen zijn of die niet goed werken zodat ik ze 1 voor 1 kan checken.
 
Net 5 min aan het rijden en daarvan 2 min 9000tpm? Oftewel, met koude motor knallen??
Kan goed coldseize zijn.
ik ben eerlijk gezegd meer van éérst compressie meten bij 2t. Heeft me diverse keren moeilijk verder zoekwerk bespaard.
Oververhit had je kunnen zien op de temperatuurmeter. Brandstof denk ik niet gelijk aan of benzine moet echt óp zijn. Onvoldoende vonk kán. Heb ik eens gehad. Was de vonkversterker.
Startte hij wel weer gelijk?

Ben zelf gister aan de klus geweest, met zn 2en, aan de zwarte Evo. De 2 slangeklemmen zitten er nu eindelijk op. Wel raar dat een originele klem niet op een originele nwe slang past..
Verder bougie ook losgekregen en vervangen. Was nat. Verder nog (as)nw.
Vd week accu opladen want die is zowat leeg. Dan zóu hij moeten starten. Zou.
Ik meet ook ff gelijk compressie als ik toch bezig ben.
Vond de aansluiting vd bougiekabel op de bobine niet bijster trouwens; weet niet hoe vast dat normaal zit maar kon hem bij de zwarte gewoon draaien.
Tevens blok vd gele Evo ontvet. Kan ik tzt beter zien waar en hoeveel olie hij zweet.
 
Ik heb mijne van ebay. Letwel, origineel kost zo'n E75. Letop dat je de juiste koopt. Er zijn 2 versies. 1 met en 1 zonder kromming bij het stuur.
 
Ok, weer ff verder ge-troubleshoot bij de zwarte evo.
Compressie is topperdetop!! Ik was bij die gele al zo blij as un aap met 7 lullen met z'n 9.7bar(na 2 uur staan na een rit), maar deze doet er gewoon 12 (koud)!? *O* :} Niet zo raar dan dat iedereen die ermee rijd zegt dattie loopt as een kogel!
Hebbe die van julle ook zoveel compressie??
Afijn, volgens de strobos heb ik echter geen vonk. Nul. Ook niet een beetje. Nu is de bougiekabel vd mito misschien wat dun voor de klem?? (is de 1e keer dat ik deze strobos gebruik)Ik gok op de bobine. Ff 1 opsnuffelen op fleabay maar. Hoop niet dat het weer de alternator is. Heb nog gekeken of ik de bougie los kon laten vonken ter verificatie, maar de kabel is wel erg kort. Moet de bougie wel ergens tegenaan kunnen houden. Blok zelf kán wel maar heb liever iets hoger voor beste zicht.
Afijn, ik ben allang blij dat compressie goed is. Ik zat in mn hoofd al te piekeren, waar moet ik hem heenbrengen?? Hoeft gelukkig niet. Niet voor compressieprobleem anyway.

EDIT: net tóch een plek gevonden om bougie ff op te leggen en zó te testen. Ik héb vonk. Tenminste ja, iets zichtbaars in het donker. Ook wit van kleur, maar vind hem niet groot. Maar het is ook maar klein bougietje natuurlijk..Dus maar gekeken oftie wou starten met nieuwe bougie. (nog)niet. Maar kon niet zo vaak meer starten. Accu was al end leeg van gestart voor compressie, strobos, en vonktest.
Carb hebben ze vorig jr schoongemaakt (in de herfst ofzo). Daarna niet gereden. Zou zeggen dattie peut moet krijgen. Bougie die ik er maandag uithaalde was ook nat.
Ja, er zit peut in de tank en benzinekraan staat open, benzine is vers (voor 95% dan).. _O-
Hoop niet dat het weer de alternator is..kan ik niet zelf.. :N (afstellen ervan).
 
Laatst bewerkt:
de opknap mito kan maximaal van 1992 zijn aangezien hij geen usd heeft.
maar vind het persoonlijk teveel geld voor een niet lopende fiets.

voor de yamito nogsteeds op onderdelen aan het wachten --'
meestal schiet ebay wel op maar wacht er nu al 2 weken ofzo op....

gr max
 
Ik vind dat bouwpakket ook veel te duur. Met in mn achterhoofd de bieding die ik kreeg van 310€ op mijn Duc...
Is je pakketje blijven hangen?
 
ik heb geen idee. mn vader had het besteld. anders woensdag vrij en dan zelf maar ergens opsnorren :p
heeft iemand toevallig een schakelpook voor een rd350ypvs, kan ze nergens vinden.

gr max
 
Goedemiddag heren,

Vandaag wilde ik een lekker stukje rijden op mijn mooie rode mito, maar na 10 minuten begon de motor te 'haperen' en viel 'ie vervolgens ujt. Enkele details: ik was net 5 minuten aan het rijden, waarvan ongeveer 2 minuten op 9000 toeren. Wat zou het kunnen zijn waardoor m'n motor ging stotteren? Vieze carburateur, oververhitte motor, of...?

Ben een beetje op zoek naar dingen die kapot kunnen zijn of die niet goed werken zodat ik ze 1 voor 1 kan checken.

Heb je hem alweer proberen te starten?? Ik zit zelf te denken aan een brandstofprobleem.
Vertel eens wat meer heb je deze motor al lang of net gekocht etc.....
 
Heeft de Evo per versnelling een apart baklager? Ik hoor nml een soort lagerbrom, maar alléén in 5e versnelling. (ik dácht 5, maar kan ook 4 of 6 zijn, ik hou het niet bij met die 7 bak..) _O-

Iemand ervaring met zo'n pullertool voor, oa, de uitlaatveer?:
BikeTek puller tool exhaust spring ideal Cagiva Mito 125 Raptor Planet River 50 | eBay
Handig of niet?

PS Ik zag bij 1 vd Evo's dat de tankstrap scheuren vertoont. Uitdroging door ouderdom. Misschien bij julle ook goed om ff naar te kijken. We willen niet dat de tank gaat wandelen. Toch? _O-
 
Laatst bewerkt:
Past zelfs een 4cilinder in een Mito (RD500 of RG500 blok).

p10114327mp.jpg


YZR5002T.gif


Een verentrekker is best handig, ook gewoon te koop bij een goeie kartshop voor niet te veel geld of je maakt er zelf eentje.

Paar linkies naar van die trekkers
http://k-parts.nl/verentrekker-buzzetti-universeel.html

http://www.josdijkman.nl/webshop/gereedschap/gereedschap/verentrekker-universeel.html
 
Laatst bewerkt:
Wel leuk zn rd/rg blokje in de mito :+ alleen jammer dat t allemaal zo duur is :o
ach..rijde al ff nie gedaan..denk dat ik m maar weer op mp gooi :o
sins ik pappa ben rij k liever nie...merk dat ik me nosteeds slecht kan inhouden O-)
 
rokende, toerende, racende 2-takt rijders

kart circuit "Pottendijk" te Emmen

2-takt rijders treffen

Zet deze datum vast in je agenda !

Maandag 14 september 2015

Wij gaan , zoals vanouds, een hele dag, van 10.00 uur tot 18.00 uur, urenlang heerlijk sturen. Tussendoor is er uiteraard genoeg tijd om wat uit te rusten, bij te praten, te kijken naar anderen, de brommer/motor af te stellen, foto’s te maken en een topdag te hebben.
En jij bent van harte welkom!

Bochten, bochten, bochten en nog eens bochten. Daar heb je toch een tweetakt voor gekocht?
Een lichte stuurfiets is gemaakt voor dit werk en geeft enorm veel plezier op dit soort dagen. Iedereen rijdt zijn of haar eigen tempo, er worden géén rondetijden bijgehouden, het is geen race. Natuurlijk is er altijd een gezonde onderlinge competitie, maar het belangrijkste is, dat iedereen gewoon lekker aan het rijden is!

Dus: Heb je ook zin om 8 uren lang voor een schijntje heerlijk te kunnen sturen voor maar € 60,- mail dan even naar: a.molenaar1@quicknet.nl

Rokende groeten en tot 14 september!
Arie, Jan en Berno
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan