cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit schijnt een erg goede winkel en werkplaats te zijn. ik weet niet of iemand van jullie al bij 125cc world is geweest en of hij schappelijk is van prijs maar heb al veel goeds gelezen op verschillende web pagina's. hopelijk komt de toekomstige eigenaar van dit prachtexeplaar zich binnenkort vervoegen binnen dit topic

Als ik heel eerlijk mag zijn denk ik dat de goede verhalen nog van de vorige eigenaar komen (rick van vught).

Ik ben bij het nieuwe pand geweest van 125cc world en was niet echt onder de indruk als ik het heel eerlijk mag zeggen, juist de werkplaats was een zooitje dat ik er was, lag overal olie en gereedschap op de grond.... zo run je geen motorzaak als je het mij vraagt.

Maar misschien dat hij de zaken nu beter voorelkaar heeft, ben er daarna niet meer geweest, dus kan er verder niet over oordelen.
 
prima kerel bij 125cc, ze hebben redelijk wat 2e hands spul liggen voor mito. Ik heb een nieuwe achtervelg nodig de mijne is niet meer te repareren. Had hem opgebeld ging gelijk achterheen en heeft er 1 geregeld in italie met geluk heb ik die volgende week al , voor een prijs van 125 euro. goed te doen vind ik :}
 
sorry dat ik zo een domme vraag stel hoor gasten maar ik vraag me echt af wat een clip on is. heb de mito volledig gedemonteerd en ik kan me niets bij dat woord voorstellen dus maak een domme man toch een beetje slimmer.
kan iemand me ook vertellen of ik mijn power valve mag bevestigen met vloeibare pakking of moet de dichting er tussen? ik ben bang als ik geen dichting gebruik dat de powervalve de piston zal raken wanneer hij uitschuift. of zit er voldoende marge op dit systeem zodat het me toch toelaat om loctite koppakking te gebruiken. thanks guys en tot de volgende onozele vraag he,het zijn de laatste want mijn mito staat bijna volledig af.see ya
 
clip ons zijn zeg maar de hendels van je stuur. Op sommige motoren zitten ze los op je voorvork gemonteerd. Maar bij de mito zitten ze op de kroonplaat gemonteerd.

it's as simple as that
 
Allen,

Ik verkoop m'n 2000 mito evo, ik z'n geheel of in stukken.
Als ik genoeg vraag heb voor onderdelen verdeel ik alles in stukjes anders is het compleet. Zie Gezocht en gevonden voor verdere info.

Grtz
 
heeft er iemand een 160cc of een 125cc cagiva mito cilinder voor me,
ik weer niet of het bouwjaar nog uit maakt maar hij komt uit 1991.
me cilinder is vastgelopen nadat me zuiger uitelkaar is geknalt
dr zijn 2 stukken van een vierkante cm uit |(

ik hoop dat iemand een cilinder voor me heeft liggen

bedankt alvast
 
@ greenthumb: I.v.m. met die pakking voor de powervalve is het best om geen vloeibare pakking te gebruiken. Het best is dat je zelf een pakking-kje ontwerpt doormiddel van het uit een karton te snijden. Neem karton van een 0,4cm dikte, daarmee heb je ook een pakking.
suc§
 
heeft er iemand een 160cc of een 125cc cagiva mito cilinder voor me,
ik weer niet of het bouwjaar nog uit maakt maar hij komt uit 1991.
me cilinder is vastgelopen nadat me zuiger uitelkaar is geknalt
dr zijn 2 stukken van een vierkante cm uit |(

ik hoop dat iemand een cilinder voor me heeft liggen

bedankt alvast

Cagiva = Cagiva. Enkel de karakters per cil verschillen nogal, maar ze passen allen op het zelfde blok.

Freccia: 23 hp (17.2 kW) @ 10500 rpm
Lawson: 31.5 hp (234.9 kW) @ 10500 rpm (waarschijnlijk een piekerige powerband), dan de Freccia)
Evo: 34 hp (25.4 kW) @ 12000 rpm
 
De pakking tussen het powervalvehuis en de cilinder moet gemonteerd een restdikte van een 0.4 tot 0.45mm hebben.
Tussen het powervalvs huis gebruik ik wat vloeibare pakking van Hermetite op rubberbasis.
Monteer de powervalve ALTIJD op de losse cilinder.
Aan de linkerkant van het valvehuis zit een 8mm moertje om een imbusboutje ,wat je los moet maken.
Stel nu doormiddel van het imbusschroefje de schuif zo af, dat deze ten opzichte van een losse zuigerveer een speling heeft van 0.75mm.
Vergeet niet de boel weer te borgen.
Nu de cilinder monteren en na het vastzetten van de powervalve-regelunit, ga je de kabels afstellen.
De markeringen hiervoor staan op de zijkant van het powervalve huis.

SJB

Jouw defecte cilinder is te repareren.
Ga naar Power-Seal in Nuenen en deze brengen een unieke laag aan , waardoor de Mito zelfs beter zal lopen.
Er kan zelfs weer een A-zuiger in.
 
hey, thanx man.
waar is dat Nuenen eigelijk (ik woon in noord-holland, Wognum bij hoorn)
maar een stukje rijde is niet erg hoor,
heeft dat bedrijf ook een website..

bedankt alvast man

groetjes weer een blije sjb :}


--------------------------------------------------------------------------------

5 min later...

jezus das verweg... heb het net ff opgezocht maar das een flinke rit
de website is trouwens www.powerseal.nl
ik heb alleen nog 1 vraag
wat is goedkoper een nieuwe cilinder of powersealing
toevallig weet ik een beetje hoe het werkt omdat ik zelf voor instrument maker leer, en zoveer ik weet is het geen goedkope grap
maar goed ik wacht even af tot er iemand is die mij kan vertellen wat het kost om 1 cilindertje te laten doen door hun

*D
 
Laatst bewerkt:
hey, thanx man.
waar is dat Nuenen eigelijk (ik woon in noord-holland, Wognum bij hoorn)
maar een stukje rijde is niet erg hoor,
heeft dat bedrijf ook een website..

bedankt alvast man

groetjes weer een blije sjb :}

*D

Je kan de cilinder toch ook gewoon frankeerdopsturen daarheen ? Mijn polini cilinder was ook vastgelopen en heb ik ook daarheen gebracht. Zijn er stukken uit de cilinder wand ? zoja dan moet hij gelast worden. ik was 300 euro kwijt voor lassen & nieuwe wand & nieuwe polini zuiger ( voor jou iets goedkoper ) .

Ik zou voor powerseal gaan, deze cilinderwand is echt hard. gebruiken ze ook in de cross beter dan origineel. echt een aanrader :}
 
Hey,

Green heeft zijn cilinder in Breda laten doen als ik me niet vergis,
en ikzelf heb enige jaren geleden een 250 naar Atm cilindertechniek in Oirschot gebracht. (tussen tilburg en Eindhoven.
Echte specialisten. Was iets van 275 gulden kwijt destijds. Moest wel zelf het kips systeem terug monteren. Dat is de powervalve maar dan van Kawasaki.
 
ik heb net me cilinder geheel dr afgehaald, en me zuiger ook...
en ik heb ontdenkt dat polini mij een zuiger heeft gegeven met haarschuurtjes...!!!!!
ik ben al nooit fan van polini geweest maar goed ik zal ff fotos maken en ze daarna hier posten

1 momentje

en hier de fotos van de ribbels op me zuiger zijn door het fototoestel sorry daarvoor maar het is geen beschadiging wel is die hoek er uit en die rand tussen de zuiger veren lijk zelf maar

SIMG2295a.jpg

SIMG2302a.jpg

SIMG2294a.jpg
 
Laatst bewerkt:
kan iemand mij het email adres van polini geven,
dit moeten ze zien hoor. ik wil wel eens horen wat ze dr van vinde
dat hun troep zo gouw stuk gaat,
dit moet toch niet kunne jongens, het is gewoon domweg tussen me zuigerveren uitgebroken.

ik hoop dat iemand aan het email adres kan komen want ik kan het nergens vinde..
 
Ik ga mijn mito evo 2000 , 12000km waarschijnlijk in onderdelen verkopen.
Dit zijn zowat de voornaamste stukken die ik aanbied, zaken zoals velgen of waar compleet bij staat, is bvb voor een velg met band,as en lagers.
Voor prijzen baseer ik me op de courante tweedehands prijzen.
Mocht je iets willen stuur je maar een mailtje of post het hier.

achterveer
achterbrug
achtervelg
voorvelg
voorvork compleet
-kroonplaat boven
-kroonplaat onder
-vorkpoot L of R
schijfrem voor compleet
schijfrem achter compleet
open uitlaat
koplamp
achterlicht
nieuwe batterij
motor power valve
cdi
sturing power valve
tank compleet
Kop kuip + ruit
Spiegel
zwart panel (binnenzijde kopkuip)
paneel onder tank
achterzadel
kuip achter
koplamp houder
radiator
kader
kader achter
voetsteunen passagier
stuurdemper compleet
voetsteun + rem
voetsteun + schakelpook
motor compleet + carb + valve
luchtfilterbox
kabelboom
lichtbediening stuur
gashendel

full
 
Ik ga mijn mito evo 2000 , 12000km waarschijnlijk in onderdelen verkopen.
Dit zijn zowat de voornaamste stukken die ik aanbied, zaken zoals velgen of waar compleet bij staat, is bvb voor een velg met band,as en lagers.
Voor prijzen baseer ik me op de courante tweedehands prijzen.
Mocht je iets willen stuur je maar een mailtje of post het hier.

achterveer
achterbrug
achtervelg
voorvelg
voorvork compleet
-kroonplaat boven
-kroonplaat onder
-vorkpoot L of R
schijfrem voor compleet
schijfrem achter compleet
open uitlaat
koplamp
achterlicht
nieuwe batterij
motor power valve
cdi
sturing power valve
tank compleet
Kop kuip + ruit
Spiegel
zwart panel (binnenzijde kopkuip)
paneel onder tank
achterzadel
kuip achter
koplamp houder
radiator
kader
kader achter
voetsteunen passagier
stuurdemper compleet
voetsteun + rem
voetsteun + schakelpook
motor compleet + carb + valve
luchtfilterbox
kabelboom
lichtbediening stuur
gashendel

(Afbeelding)

ken dat blok ook op een oude mito 125 uit 1991 want dan ken ik dr nog overna denke
en wat moet je er voor hebbe, ik zeg niet dat ik het wel kopen alleen dat ik dr over wil denke :)
 
Ik dacht dat alle motoren identiek waren van de mito's enkel intern andere poorttijden maar van buiten zouden ze gewoon uitwisselbaar moeten zijn.
Vooraleer ik je een prijs geef moet ik wel weten wat jij allemaal nodig hebt?
Het naakte blok + cilinder, of moet de carb en power valve er ook bij.
En moet power valve bedoel ik dan wel enkel het mechanische gedeelte en niet de servo + elektronica.
 
uhhh ja alles wat je nodig hebt om het op mijn mito te krijgen, maar das vast duurder dan een nieuwe cilinder of powerseal

ok effe zien, het blok zonder carb en zonder power valve mag je hebben voor 400 euro, en als je niet te ver van mij vandaan woont breng ik hem tot aan je deur.
Ik ben van de streek rond antwerpen (belgië dus :-) ), en als ik niet verder dan 150km moet rijden kan ik hem brengen.
400 euro is misschien wel meer dan powersealen, maar je hebt ineens veel reserve onderdelen mocht er nog eens iets foutlopen.
 
ok effe zien, het blok zonder carb en zonder power valve mag je hebben voor 400 euro, en als je niet te ver van mij vandaan woont breng ik hem tot aan je deur.
Ik ben van de streek rond antwerpen (belgië dus :-) ), en als ik niet verder dan 150km moet rijden kan ik hem brengen.
400 euro is misschien wel meer dan powersealen, maar je hebt ineens veel reserve onderdelen mocht er nog eens iets foutlopen.

tja maar bij powerseal zeggen ze dat je na hun behandeling geen extra onderdelen meer nodig hebt en dat vind ik toch ook wel fijn, kijk sleutelen heb ik genoeg gedaan aan me brommers en ik wil eigelijk gewoon lekker kenne rijden zonder te rijden met in je achterhoofd stel dat het...
ik zat op me brommers altijd al te denke hopen dat we niet moeten lopen vandaag })

niet dat ik zo'n kneus ben qua sleutelen maar ik wilde me brommers altijd tot het randje afstellen :]
 
hoeveel voor de schijfrem vooraan en de carb?

Voor de schijfrem vooraan denk ik aan de schijf + klauw of moet je de rempomp aan het stuur ook hebben? Schijf + klauw (met nieuwe blokjes sinds deze zomer), 100€
De dell'orto dacht ik aan 50€.
En ik wil alles bezorgen aan die prijs als je niet te ver van antwerpen woont (max. 150km)

grtz
leo
 
tja maar bij powerseal zeggen ze dat je na hun behandeling geen extra onderdelen meer nodig hebt en dat vind ik toch ook wel fijn, kijk sleutelen heb ik genoeg gedaan aan me brommers en ik wil eigelijk gewoon lekker kenne rijden zonder te rijden met in je achterhoofd stel dat het...
ik zat op me brommers altijd al te denke hopen dat we niet moeten lopen vandaag })

niet dat ik zo'n kneus ben qua sleutelen maar ik wilde me brommers altijd tot het randje afstellen :]

Je begrijpt me verkeerd. Bij mij heb je ook geen onderdelen extra meer nodig. Maar je gaat er wel wat dubbel hebben. Stel dat je buiten de cil. nog iets stuk rijdt, kan je altijd onderdelen uit mijn blok of jouw blok halen. Want nieuwe cagiva onderdelen zijn duur en laten lang op zich wachten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan