cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat vind ik nu nog es een mooie mito met bestickering zeg! zie hem zo staan in een rij zware racers en je ziet nooit dat dit slechts een 125cc is, allez de mooiste 125cc van allemaal natuurlijk he. goed nieuws voor mij ook, mijn carrosier gaat mijn kappen spuiten terwijl mijn auto binnen gaat voor verbouwingen. als ik zelf wat meehelp dan komt er niet eens zo veel bij voor de moto spuitwerken. het gaat dus een antraciet grijze worden met een goud kleurig ruitje en goudkleurige wielen. de wielen moeten nog even wachten want die moeten bij een andere firma binnen om te zand stralen. wat denken jullie gaan die kleuren een beetje passen?? ik hoop het, en als het me niet bevalt dan ga ik het ruitje vervangen door een fumé exemplaar. vrijdag is mijn digitale vermaakt dus kan je al eens zien in welke staat hij zich nu bevind. binnen een week of 2 zit ie dan in zijn nieuwe jasje. heren tot gauw en keep posting!!
 
Ik heb aan Mito 125 als aan een Mito met Polini 160 cilinder gewerkt.
Mij is het volgende opgevallen bij de Polini;

De uitlaatschuif loop niet ver genoeg door, daar de glijgleuf niet goed is bewerkt.
De achterste spoelpoorten zijn te smal.
Er zit zelfs hoogte verschil tussen de spoelpoorten.
De aansluiting van de uitlaatbocht aan de cilinder is veel te klein.
De cilinderwand is veel te glad, waardoor zich er geen olie kan nestelen.
De ingang naar beide spoelpoorten is verkeerd gericht.
De zuiger heeft de boosterpoort veel te laag zitten.
De pistonpen is veel te zwaar.
De standaard cilinder kop moet zowiezo aangepast worden aan de 160cc, maar vergeet dan niet de zuigerbolling.

Er is dus nog wat werk te doen, voordat de Polini goed werkt.

Verder vind ik het raadzaam, om er een Power-Seal cilinderwand in te laten maken(vooral bij beschadiging).

Dan heb ik nog wat tips;
Stel de uitlaatschuif goed af. Bij dichte schuif moet er 0.75mm tussen de schuif en de zuiger zitten. Je moet dan wel de zuiger richting schuif aanduwen.
Bij het vastdraaien van de carburateur, moet dit niet te strak, daar anders het spruitstuk te klein gedrukt wordt. Net vast is genoeg.
Het luchtfilterhuis kan net boven het filter best wat meer inlaten hebben, zodat je meer lucht krijgt. Let op de sproeierafstelling daarna.
Bij het monteren van een grotere carburateur, zul je ook het spruitstuk en de membraaminlaat moeten vergroten.

:]
 
bedankt voor je reply lange harry maar zou het niet fantastisch zijn om je woorden eens bij te staan met een pic want ga eerlijk zijn; ik zie het mezelf nog niet doen. is het dan eindelijk wel raadzaam om een polini cilinder te plaatsen? misschien zijn er wel andere merken die een kant en klare 160cc kit hebben waarbij de poorten en dergelijke wel perfect zitten. als ik me niet vergis zijn er niet veel problemen met die malossi kits maar denk niet dat er een hoop van rondrijden. ik zou ook een ander cilindertje moeten hebben maar ik wacht tot ik ergens iets beter vind. misschien een echt circuit cilindertje proberen kopen aan 1 of andere 125cc racer he.
44048.jpg
 
Ik ben momenteel met de Cagiva Freccia bezig (zelfde blok als de lawson mito, iig dat denk ik). Deze heeft de orginele Giladoni-2 cilinder, nu moet ik er een nieuwe PV instoppen, weet iemand waar die te verkrijgen is? Kan iemand me uberhaupt vertellen of er verschillen zijn tussen het blok v/d Freccia of de mito?

125cc.nl is BTW nogal laks in het reageren @ hun meeladres.
 
kan zijn hoor haantje, mijn zoektocht is voorbij dus het is al een tijdje geleden dat ik de site van 125cc world bezocht. het was idd een vrij dure maar in mijn ogen wel zo goed als nieuwe mito hoor. de veranderingen die gebeurd zijn mag je in feite als een super motor revisie zien he, nieuwe cil, carb,piston,krukas geloof ik ook en andere tandwielen,nieuwe ketting enz dus kan hij mits verstandig gebruik nog een hele tijd mee denk ik. en die garantie zegt ook veel vind ik. voor iemand die absoluut een mito wil en niet binnen het jaar het volledige blok wil vervangen maar kosteloos wil rijden is het een goede deal. ik ga mijn mito zelf opknappen dus voor mij hoefde het geen dure te zijn. slechts 1500euro voor een 96er met 7speed! ziet er wel niet meer uit van dicht maar dat neem ik er bij. heb al een monoposto achterkantje liggen die ik met een led lamp wil uitdossen

Ja dat is wel weer waar, veel veranderingen maar ja hij blijft uit 95 he... maar ik had toen ook gebeld en je kreeg maar een maand garantie erop vond ik toch vrij krap maar goed... mooi ding verder :)
 
Ik heb aan Mito 125 als aan een Mito met Polini 160 cilinder gewerkt.
Mij is het volgende opgevallen bij de Polini;

De uitlaatschuif loop niet ver genoeg door, daar de glijgleuf niet goed is bewerkt.
De achterste spoelpoorten zijn te smal.
Er zit zelfs hoogte verschil tussen de spoelpoorten.
De aansluiting van de uitlaatbocht aan de cilinder is veel te klein.
*** De cilinderwand is veel te glad, waardoor zich er geen olie kan nestelen. ***
De ingang naar beide spoelpoorten is verkeerd gericht.
De zuiger heeft de boosterpoort veel te laag zitten.
De pistonpen is veel te zwaar.
De standaard cilinder kop moet zowiezo aangepast worden aan de 160cc, maar vergeet dan niet de zuigerbolling.

Er is dus nog wat werk te doen, voordat de Polini goed werkt.

Verder vind ik het raadzaam, om er een Power-Seal cilinderwand in te laten maken(vooral bij beschadiging).

Dan heb ik nog wat tips;
Stel de uitlaatschuif goed af. Bij dichte schuif moet er 0.75mm tussen de schuif en de zuiger zitten. Je moet dan wel de zuiger richting schuif aanduwen.
Bij het vastdraaien van de carburateur, moet dit niet te strak, daar anders het spruitstuk te klein gedrukt wordt. Net vast is genoeg.
Het luchtfilterhuis kan net boven het filter best wat meer inlaten hebben, zodat je meer lucht krijgt. Let op de sproeierafstelling daarna.
Bij het monteren van een grotere carburateur, zul je ook het spruitstuk en de membraaminlaat moeten vergroten.

:]

Sinds wanneer kan een cilinderwand van een 2takt dan "veel te glad" zijn :?

Grtz Wout :]
 
morgen worden mijn pics gepost hoor gasten, heb nog niet veel tijd gehad om te reageren op het topic maar ik ben druk aan het werk om nog wat centen te verdienen om mijn race replica te laten spuiten. het gaat hoogstwaarschijnlijk ook een bestickerde mito worden maar dan heel wat anders dan de originele stickers natuurlijk. heb nog een deel filmpjes en dergelijke maar daarvoor moet je maar op msn gaan en ze vragen via een e mail, ik zend ze dan met veel plezier op naar jullie.
o ja zeker eens die link van den cagivist raadplegen want er staan coole mito en aprilia op.
THANKS FOR THAT CAGIVISTJEIMG]h
ttp://img48.exs.cx/img48/7598/5b1.jpg[/IMG
IMG]http://img48.exs.cx/img48/8750/2004_07_18_4_800x600.jpg[/IMG]
 
Sinds wanneer kan een cilinderwand van een 2takt dan "veel te glad" zijn :?

Grtz Wout :]

da's net zo als bij de spoelpoorten, de wand mag nooit spiegelglad zijn omdat ge gassen dan niet goed stromen, het mag gladder maar 't moet ietsje ruw blijven,vraag maar eens na bbij 2t tuners
 
Zoals altijd: Graag gedaan Greenthumb. :}


de wand mag nooit spiegelglad zijn omdat ge gassen dan niet goed stromen, het mag gladder maar 't moet ietsje ruw blijven,vraag maar eens na bbij 2t tuners

Omdat de gassen dan niet goed stromen?
Nou, er zit een kern van waarheid in je reply, maar bij de laatste quote, daar zet ik mijn vraagtekens bij hoor.
Dus bij deze: ???

Een te gladde cilinderwand wil zeggen dat je een hele kleine structuur van het materiaal hebt.
Dus in die structuur weinig ruimte voor olie, om de zuigerveer (en de zuiger...)te smeren.
Weinig smering dus veel wrijving. Veel wrijving, hogere temperatuur.

Een te ruwe cilinderwand willen we ook niet omdat dan de zuigerveer harder slijt door het ruwe oppervlak.
De structuur van een Nickel en Chroom legering (Nicoseal wandje) heeft een perfecte open structuur.


Het verhaaltje van bovengenoemde 'lange harry' zou kunnen kloppen...
Ikzelf heb geen ervaringen met de 160 cc van polini.
Toch lijkt het mij, dat als je zo'n nieuw kitje aanschaft, en het is inderdaad zo wat harry schrijft over het cilinderwandje, het een kwalijke zaak is van de firma, want cilinderfabrikant als Polini moet toch dondersgoed weten wat de structuurdichtheid van een cilinderwandje moet zijn.

Maar ja, ik zal zelf nooit een 160'er plaatsen. Want als je meer vermogen wil, en je wil in het rood (of geel) blijven, is er toch de Ducati?

ducati2.jpg
 
Ik heb aan Mito 125 als aan een Mito met Polini 160 cilinder gewerkt.

Dan heb ik nog wat tips;
Stel de uitlaatschuif goed af. Bij dichte schuif moet er 0.75mm tussen de schuif en de zuiger zitten. Je moet dan wel de zuiger richting schuif aanduwen.
Bij het vastdraaien van de carburateur, moet dit niet te strak, daar anders het spruitstuk te klein gedrukt wordt. Net vast is genoeg.
Het luchtfilterhuis kan net boven het filter best wat meer inlaten hebben, zodat je meer lucht krijgt. Let op de sproeierafstelling daarna.
Bij het monteren van een grotere carburateur, zul je ook het spruitstuk en de membraaminlaat moeten vergroten.

:]

Dit was dus bij mijn mito :} Het scheelt erg veel als de uitlaatschuif goed is afgesteld, bij de polini cilinder. Hij loopt veel soepeler onderin en heeft een stuk meer vermogen. hulde aan harry!

Ik rijd dus ook op een mito 96'er 160cc kit, 35mm mikuni, luchtfilter wat aangepast. loopt als een zonnetje :]

fototje:
mito234.jpg


En de 160cc kit na een behandeling bij powerseal:
cilinder.jpg
 
weten jullie misschien waar ik zo'n zwart kuipruitje op de kop kan tikken ? en hoe duur zoiets kost?
 
klopt, voor een gewone ruit is het ongeveer 65euro en voor een gekleurd fumé ruitje ongeveer een 75euro, en voor een race ruitje die wat boller staat om je beter achter te kunnen wegsteken is het hier 100euro.
he cagivist ik plak geen carbon sticker op mijn balhoofd hoor, ik ben het volledige kader en achter arm aan het polijsten. het is een hels karwei maar het resustaat zal er beslist mogen wezen. ik denk er nu ook aan om alle voetsteuntjes en hielplaatjes ook een polijst beurt te geven.
al wie vragen heeft over de werkwijze om uw kader een echte chrome look te geven laat het me maar even weten.
ik post morgen trouwens een pic hoe het voor en na de polijst behandeling is, ik denk dat ik wel al een klein stukje kan tonen.
maar mispak u niet gasten, als je zo n glans wil kun je niet verwachten dat je je mito de vrijdag uit elkaar haalt en dat je er de maandag weer mee kan rijden, vergeet het maar, ik denk dat er ongeveer een 100 werkuren in zullen gaan en een 60euro aan materiaal en polijst middel.
een goede boormachien en een dremel zijn een absolute must.
 
heb voorlopig ook een lijstje gemaakt van reeds vervangen en aangepaste parts van mijn restoratie mito. ik vernam trouwens vandaag van een dealer hier een eindje van, dat mijn mito in 96 en 97 in de mito cup heeft meegereden. vandaar dat al mijn onderdelen van mijn remmen en wielen zijn geborgd op proffesionele wijze. heb dus een moto met een race verleden. de dealer wist me wel gerust te stellen dat dat zeker geen nadeel vormt de levensduur aangezien de cilinder en de zuiger in onberispelijke staat zijn. met zijn goedkeuring gewoon teruggeplaatst in afwachting van een mallossi cil met nieuwe zuiger en een delorto carburator die allebei worden aangepast naar circuit normen. er komt zo een speciale laag in de cil nadat de poorten met de hand worden aangepast en de carbu word voorzien van een sproeier afgestemd op de cil.
reeds vervangen onderdelen zijn
een volledige behuizing voor de voorste lichten
volledig nieuw achterspatbord, beginnende aan de pedalen voor de bestuurder er stoppend aan de nummerplaat
ontkoppelings en remhendel
metalen remleidingen
nieuwe gaskabel
nieuwe spiegels
ketting en tandwiel
2armpjes die de voorkappen vasthouden( te zien aan de binnenkant van de voorkuip thv de ruit, armpje van spiegel tot behuizing koplamp
volledige achterkuip
ruitje
handvaten en beschermings tabs op uiteinde van stuur
rubberen deel tussen carbu en cilinder
zwart bochtje van cilinderkop naar water darm
dit is voorlopig alles
allez nog een jointje om me nog even te ontspannen na een dag vol wrijven en schuren, en dan naar me bedje gaan dromen zodat ik morgen weer vroeg kan beginnen
grz
 
ik heb hier reeds een foto van een stuk van het kader dat ik gepolijst heb. ik ben eveneens begonnen aan de achter arm en al het heel ruwe alu na de las richting voeten. enjoy
m43.jpg

dit is voor
m44.jpg

dit is na,maar vlug gedaan om jullie een voorbeeld te geven.
m45.jpg

en dit is de gp swing arm voor
m46.jpg

en dit is de swing arm in de laatste scuurfase voor het polijsten kan beginnen.
 
WIE ZIJN KADER OF ANDERE ONDERDELEN VAN WAGENS OF MOTO'S OF BROMMERS WIL LATEN POLIJSTEN TOT EEN ECHTE CHROME AFWERKENG KAN MIJ CONTACTEREN.
JE MOET WEL ZELF JE ONDERDELEN LOSDOEN WANT DAAR KRUIPEN HEEL WAT WERKUREN IN.
DE PRIJS IS PER UUR EN JE MAG REKENEN VOOR DE 2 LATERALE BALKEN DIE ZICHTBAAR ZIJN ONDER DE TANK OP EEN PRIJS VAN 150EURO
DE SWING ARM LANGS WEERSZIJDEN 175EURO EN VOOR DE DELEN IN RUW ALU BETAAL JE DAN 200EURO OMDAT DIE EERST BLANK GESCHUURD MOETEN WORDEN. VOETSTEUNTJES HEB IK NOG GEEN PRIJS VAN OMDAT IK NIET WEET HOELANG IK DAARAAN SCHUUR MAAR DAT VOLGT VOLGEND WEEKEND.
EEN KLEPPENDEKSEL VAN EEN AUTO KOST JE ONGEVEER EEN 175EURO
WIE GEITERESSEERD IS KAN ME BEREIKEN OP greenthumb0w@msn.com.
GRZ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan