cagiva mito vraagjes

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Vraagjes aangaande de mito 125.
Zijn er hier ook lui met vol rijbewijs en (rij ervaring met) een mito?
Hoe 'bevalt'/beviel de overstap van zwaar(der) naar mito?
De mito die ik mooi vind, de Evo 1994-99 heeft 7 versnellingen.
Gebruiken jullie die 7e ook als je stuk constant rijd? vb een stuk 80 of 100 bij trajectcontrole ofzo?
Ik heb er 1 te koop gezien. Mooie, igst, echter, met zo'n 18000 op de teller. Is de zuiger dan dus inderdaad op of al vervangen?
Ik heb jaren terug op een Aprilia 250 gereden. Echter, deze kon je niet normaal uit laten rollen al terugschakelend(bij 2000tpm oid) voor een stoplicht, dan viel hij uit..Is dat bij de mito ook zo? Want dat is irritant..

Waarom intresse in een mito terwijl je grote rijbewijs heb?. Tja, ik zat net op de grens klein-zwaar maar omdat ik in 1x slaagde kreeg ik nog zwaar.
Echter ik had al naar de mito gekeken just in case. En deze is me altijd bij gebleven.
Ik koos toen voor een open 400cc en daarvan vond ik ook leuk dat je, voor je gevoel, flink bezig kon zijn zónder echt superhard te gaan.:) Een fireblade vind ik supermooi, maar een milimeter gas en je rijd al hoogst illegale snelheden.
Dat je nog echt kunt 'werken' bij zo'n 400 (of 250 of 125) lijkt me erg leuk.:)
 
Laatst bewerkt:
Vraagjes aangaande de mito 125.
Zijn er hier ook lui met vol rijbewijs en (rij ervaring met) een mito?
Niet met Mito wel met RS125. Heeft wel wat meer vermogen dan de Mito.
Hoe 'bevalt'/beviel de overstap van zwaar(der) naar mito?
Ik heb nog steeds net zoveel lol op de RS125 als op mijn GSX-R750.
De mito die ik mooi vind, de Evo 1994-99 heeft 7 versnellingen.
Gebruiken jullie die 7e ook als je stuk constant rijd? vb een stuk 80 of 100 bij trajectcontrole ofzo?
7e versnelling is volgens mij puur overdrive dus lagere toeren rijden bij constante snelheid
Ik heb er 1 te koop gezien. Mooie, igst, echter, met zo'n 18000 op de teller. Is de zuiger dan dus inderdaad op of al vervangen?
Ik link het even naar de RS125 die moet uiterlijk bij 16.000 vervangen worden. Echter ook bij 8000 geinspecteerd daarom word er meestal gezegd sla die 8000km over en vervang bij 12.000. Dus als je niet 100% zeker bent, vervangen!
Ik heb jaren terug op een Aprilia 250 gereden. Echter, deze kon je niet normaal uit laten rollen al terugschakelend(bij 2000tpm oid) voor een stoplicht, dan viel hij uit..Is dat bij de mito ook zo? Want dat is irritant..
Ik heb óók een RS250 en geen enkele motor hoort uit te vallen als je geen gas geeft dus je RS stond gewoon niet goed afgesteld.

Waarom intresse in een mito terwijl je grote rijbewijs heb?. Tja, ik zat net op de grens klein-zwaar maar omdat ik in 1x slaagde kreeg ik nog zwaar.
Echter ik had al naar de mito gekeken just in case. En deze is me altijd bij gebleven.
Ik koos toen voor een open 400cc en daarvan vond ik ook leuk dat je, voor je gevoel, flink bezig kon zijn zónder echt superhard te gaan.:) Een fireblade vind ik supermooi, maar een milimeter gas en je rijd al hoogst illegale snelheden.
Dat je nog echt kunt 'werken' bij zo'n 400 (of 250 of 125) lijkt me erg leuk.:)

Je onderste alinea ben ik het helemaal mee eens, maar ik heb inmiddels een beetje een radar en dus nog nooit ernstig gepakt.
 
Ik dus niet, ik zie ze altijd te laat!;)
Maargoed, niemand commentaar op m'n 1e post?
Of je ook 'normaal' kunt rijden met zo'n ding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan