cagiva mito

heynske

Rookie
12 mrt 2006
6
0
Heb startproblemen met mijn mitop en als hij start dan begint hij pas te trekken bij
6000 toeren wat kan het probleem zijn zou het die klep van de cilinder kunne zijn ....dat die zijn werk niet meer doet.... :r hopend op snelle reacties

Bijlage: foto2041379.jpg
 
LIjkt me niet dat de klep stuk is.... dan rijd hij onder de 6000 toeren wel prima...

Kan trouwens wel zijn dat die klep (powervalve) open blijft staan..... Dat doet ie het wel heel broerd onder die 6k toeren. TRekt ie daarboven wel normaal door zoals het hoord???

Wat ik ooit met mijn (oude) RS125 heb gehad. Toen starten hij heel moeilijk en heel erg moeilijk lopen. Toen bleek er een palletje van 1 van de zuigerveren er uit te zijn gekomen. Maar hij liep ook eigenlijk vlak daarna vast omdat de zuigerveer los was komen te liggen en bleef hangen in een uitlaatpoort.

hoop dat je er wat aan hebt :)
 
Waarneer je de motor start hoor je de powervalve open en dicht gaan. Dit is bij mij in ieder geval wel zo.
 
maar hij heeft nog een ouderwetse mito ;) Die doen dat nog niet....

Powervalves zitten soms wel vaker vast (had ik iig) af en toe ff schoonmaken werkt wel ;)
 
ik had ook een mito die dat deed, maar dat komt juist door die klep.
onder de 6k was het ook niks om te rijden maar daarna was het leuk.
je kan vrij gemakkelijk die klep losmaken en schoonmaken. dan word het wel minder, maar het is normaal dat je ie bij 6/7k doortrekt.
 
Denk als je de powervalve schoonmaakt en zorgt dat die weer soepel beweegt dat het dan wel goed komt.
je kan zelf toch wel een beetje sleutelen neem ik aan?
Ik zelf blijf 2 takt nogsteeds geweldig spul vinden maar hoef het op het moment niet zelf meer te hebben
 
Denk als je de powervalve schoonmaakt en zorgt dat die weer soepel beweegt dat het dan wel goed komt.
je kan zelf toch wel een beetje sleutelen neem ik aan?
Ik zelf blijf 2 takt nogsteeds geweldig spul vinden maar hoef het op het moment niet zelf meer te hebben

Over 2 jaar denk k daar ook hetzelfde over :P
Edit: hoop ik
 
Hoe kan je je powervalve schoonmaken?
Want ik heb ook af en toe dat die onder 7000 toeren heel slecht trekt
 
ja maar ik bedoel dat hij veel trager optrekt onder de 7000 dan normaal en in 6e vitesse geraakt hij gewoon niet over de 7000..
Weet niemand hoe je de powervalve kuist ???
 
Laatst bewerkt:
powervalve zit net boven je uitlaat poort, waarschijnlijk met een kapje bedek,haal je kaptje eraf, powervalve eruithalen. kuisen
 
steekt die niet tussen de olietank en koelvloeistoftank ?
want als ik men tank omhoogdoe, en ik zet men contact op dan zie ik die spoel op die plek draaien en terugdraaien
 
steekt die niet tussen de olietank en koelvloeistoftank ?
want als ik men tank omhoogdoe, en ik zet men contact op dan zie ik die spoel op die plek draaien en terugdraaien

Nee daar zit hij niet..... ;)

net als al werd gezegd. Je powevalve zit net boven de uitlaatpoort.

Zit een kapje overheen wat met 2 boutjes eraf te halen is. Let wel op er zit ook nog een kabeltje aan vast. Dit kapje met kabel kan je eruit trekken en dan komt als het goed is de klep meteen mee. Dus heb je alles in 1 keer eruit.

Het kan zijn als de boel erg smerig is dat het allemaal wat moeilijk gaat of dat het gewoon vast blijft zitten. Dan gewoon wat WD40 ertussen spuiten en beetje rommelen dan wil het wel.

Dan de boel goed schoonmaken (met WD40 bijv. ;) )en terug in elkaar zetten. Stelt eigenlijk helemaal niets voor.

[edit]

wel ff een zijkap eraf halen. anders kom je er zo moielijk bij ;)

[edit2]

Die spoel die jij denk ik bedoeld is dat apperaatje die de powelvalve in en uit trekt. Daar zit weer dat kabeltje aan vast
 
o jah nog 1 ding..... LET OP met het eruithalen dat je de klep er ook weer goed om terug stopt.....

Anders loopt ie nog moeilijker.....

(jah ervaring ;) )
 
toevallig weet ik dat ook nog ;)

Ff simpele uitleg: Als de moto'r zo'n 7/8 duizend toeren draaid gaat hij ongeveer open. Enigste dat er dan gebeurd is dat de uitlaat poort groter wordt.

De reden dat deze groter wordt is omdat bij die toerentallen de zuiger te snel langs de uitlaatpoort gaat om al zijn "gassen" kwijt te raken. Hierdoor krijg je dus een "variablele" uitlaatpoort ;)

Nu kun je denken waarom er nou zo'n ding in zit. en niet gewoon een grotere uitlaatpoort. omdat als de boel dicht zit, je meer koppel heeft ondein.(wat hij al bijna toch niet heeft ;) ) loopt ie dus wat mooier onderin.

De vroegere yamaha RD'tjes hadden die dingen nog niet. die waren nog zo traag als dikke stront onderin O-) :p totdat je echt het gas open trok })
 
ja het moest mij weer overkomen..
Ik rij deze morgend naar school voor examen, heel rustig tegen 6000 toeren max. Ik kom aan op school, zet men motor stil en ineens een hele rookwolk in men gezicht. Motor lekte ook verschrikkelijk hard. Ik doe men tank omhoog en alles hangt vol met olie. Men motorblok was 80 graden warm. Dan rij ik een 3 kwartier later terug naar huis (6km) tegen 4000 toeren in 6e vitesse, tegen dat ik thuiskwam bedroeg de temperatuur 110 graden!! '( Enkele maanden geleden was men oliekoeling al eens kapot, maar lekte hij veeel minder en was de temperatuur nog normaal.. Dus ik zou niet weten wat er nu weer allemaal kapot is.. Ik heb wel nog maar een tweetal weken een Arrow demper erop geïnstalleerd maar ik betwijfel dat het hieraan ligt..

groeten de_rutger
 
hmz... oliekoeler op een 2-takt?

iets met de koelvloeistof ofzo? Heb ik ook eens gehad met mijn RS125. Boutje van de radiator onluchting was eraf gekomen.... Werd ie ook vrij warm ;) alles sproeide eruit ongeveer.... (heb vrijwel alles wel gehad met mijn RS ;) )

anders ergens wat los van de 2-takt olie reservoir....

enigste waar verder olie in zit is de versnellingsbak... maar daar raakt je motor nou niet zo erg heet van ofzo. zou ik trouwens ook niet al te lang mee doorrijden... als je niet zo ver van huis wilt zijn ;)
 
aah, ik hoop dat het zoiets is, dat ik niet op vervangonderdelen moet wachten wat minstens 1 maand duurt..
Morgen doe ik hem binnen bij de garagist en zal ik wel laten weeten wat het was
 
Terug
Bovenaan Onderaan