Cagiva Mito

Ragonite

Banned User
6 mrt 2002
673
0
Ben net wezen passen op een ZZR600... zit prima, maar toen zag ik een Cagivo Mito 125 25kw (25kw keuze is toch al zo moeilijk) staan uit 95. Echt zooooo geil :9~

Alleen jammer dat hij 2 takt is :(

Klopt het idd dat er moeilijk lange afstanden mee te rijden is? En vergt het veel onderhoud?
 
elke 15 tot 20.000 km een nieuwe piston steken is een dure grap

komt nog bij:
hoog verbruik, brommerlawaai, olieverbruik (kost ook wat), stank,...

ik zou het afraden, al is het idd een mooie brommer
 
Hmm ja, ik denk dat ik er verstandiger aan doet om gewoon een ZZR600 te kopen.. alleen weet ik weer niet of die 25kw te maken is :(

Wel hoorde ik weer dat een dealer gewoon 4 ringetjes erin kan steken, en dan op de testbank zetten, en dan die uitdraai naar London Verzekeringen sturen..
 
elke 15 tot 20.000 km een nieuwe piston steken is een dure grap

komt nog bij:
hoog verbruik, brommerlawaai, olieverbruik (kost ook wat), stank,...

ik zou het afraden, al is het idd een mooie brommer

15 tot 20000 km ???
Neem een 160CC kitje en mijn rijstijl en je komt nog geen 1000 km ver })
Enne als je goeie olie gebruikt (Castrol bijv.) dan heb je echt geen stank hoor ... ik mocht die blauwe pluimen altijd graag opsnuiven *D
 
Mito'tjes zijn top dingetjes :9~ , alleen een ZZR600 kun je evt later nog uitrusten met z'n volle vermogen als je "groot" rijbewijs hebt.

Als je het geld ervoor hebt zou ik voor de Mito gaan...zelfde vermogen met heel wat minder kilootjes })
 
Dat is een hele goede beslissing. Ik heb een keer op de Mito van $tranger (zit hier op het forum) gereden en ik vond er geen reet aan. Op een opgevoerde brommer en dan wel goed opgevoerd voel je veel meer kracht.
 
Dat is een hele goede beslissing. Ik heb een keer op de Mito van $tranger (zit hier op het forum) gereden en ik vond er geen reet aan. Op een opgevoerde brommer en dan wel goed opgevoerd voel je veel meer kracht.

Dikke bull-shit!!!

Wat bedoel jij met kracht voelen? Kracht onderin?
Dat heeft een 2-takt amper ja, en das ook één van de charmes... koop dan gewoon een 4-takt ja...

En dat een je bij een (goed opgevoerde brommer) meer kracht zou voelen komt waarschijnlijk doordat zo'n ding een nog veeeel smallere powerband heeft, en dus ineens vrij komt...

Rustig rijden op een 2-takt is niet leuk omdat je dan onderin toeren zit en je dus weinig kracht hebt... Snel rijden daar en tegen is des te leuker..

Gillend, snerpend geluid is best lache...
En een RS125 (Aprilia) of 125 Mito zal waarschijnlijk even sneller zijn dan een teruggetunede 4 takt omdat deze machines doorgaans meer wegen...
 
Op vrijdag 02 augustus 2002 17:06 schreef Scintilla het volgende:En een RS125 (Aprilia) of 125 Mito zal waarschijnlijk even sneller zijn dan een teruggetunede 4 takt omdat deze machines doorgaans meer wegen...
Die 125 cc waren sneller dan mijn ZX-6R 25 Kw.
Op top dan, qua acceleratie weet ik niet.
 
Dikke bull-shit!!!

Wat bedoel jij met kracht voelen? Kracht onderin?
Dat heeft een 2-takt amper ja, en das ook één van de charmes... koop dan gewoon een 4-takt ja...

En dat een je bij een (goed opgevoerde brommer) meer kracht zou voelen komt waarschijnlijk doordat zo'n ding een nog veeeel smallere powerband heeft, en dus ineens vrij komt...

Rustig rijden op een 2-takt is niet leuk omdat je dan onderin toeren zit en je dus weinig kracht hebt... Snel rijden daar en tegen is des te leuker..

Gillend, snerpend geluid is best lache...
En een RS125 (Aprilia) of 125 Mito zal waarschijnlijk even sneller zijn dan een teruggetunede 4 takt omdat deze machines doorgaans meer wegen...
Ik denk dat ik toch wel vergelijkingsmateriaal heb voor mijn mening. Dus voor mij is dat geen dikke bullshit. Ik heb zelf veel 110 en 125 cc op mijn brommer gehad en dat vond ik vele malen spectaculairder, ook onderin, dan die mito. En dan heeft die mito nog wel een powervalve. Ik vond de kracht en snelheid van de 125 cc Mito ronduit zwaar tegen vallen (sorry $tranger :) ) Voor mij dus nevernooitniet een 2 takt Motor.

Idd het geluid van een goed opgevoerde 2 takt is zeer leuk. Bij mij kwam er altijd onderin een zware luchtaanzuigend geluid uit. Op hoge toeren was het 1 mooie jankpartij. Werkelijk super. Alleen daarvoor al zou ik weer een brommer willen opbouwen, maar geen 2 takt motor.
 
Ik denk dat ik toch wel vergelijkingsmateriaal heb voor mijn mening. Dus voor mij is dat geen dikke bullshit. Ik heb zelf veel 110 en 125 cc op mijn brommer gehad en dat vond ik vele malen spectaculairder, ook onderin, dan die mito. En dan heeft die mito nog wel een powervalve. Ik vond de kracht en snelheid van de 125 cc Mito ronduit zwaar tegen vallen (sorry $tranger :) ) Voor mij dus nevernooitniet een 2 takt Motor.

Idd het geluid van een goed opgevoerde 2 takt is zeer leuk. Bij mij kwam er altijd onderin een zware luchtaanzuigend geluid uit. Op hoge toeren was het 1 mooie jankpartij. Werkelijk super. Alleen daarvoor al zou ik weer een brommer willen opbouwen, maar geen 2 takt motor.

Tsja zo'n brommert is helemaal uitgemolken dan hé.
Zo'n Mito nog 'geknepen' en mag ook geen geluid maken enzo... Maar ik weet wel dat ik mijn RS125 nog op een K&N ga trakteren :P
 
Flikker op Dave, laat me met rust :)

Maar goed, dat ding spoorde van geen kant, liep met moeite net over de 140, terwijl ze normaal de 170 zouden moeten doen, denk dat ie best wel wat motorschade had, oid. Hij liep iig niet lekker.
 
Flikker op Dave, laat me met rust :)

Maar goed, dat ding spoorde van geen kant, liep met moeite net over de 140, terwijl ze normaal de 170 zouden moeten doen, denk dat ie best wel wat motorschade had, oid. Hij liep iig niet lekker.

Nah hij zou 90mph (maal 1,6) moeten lopen.. das 144km/h.. dus dat klopt wel hoor :)
Stond bij de specs..

Maar goed, nogmaals.. hijs wel heel erg mooi, maar niet praktisch als je veel km's wilt gaan maken (zoals ik ben van plan ben)
 
Die Mito had btw wel een hele mooie stuurdemper *D

Beetje onzinnig lijkt me.. op een 125cc :)
 
mij broertje heeft een mito, erg geil idd. allen jammer dat ie niet tegen de regen kan, meer stil staat dan rijdt, en dat dat vaker voorkomende klachten zijn...

hij als echte sleutelaar is er nog steeds blij mee. toch ben ik blij dat ik een altijdrijdende
gs500 heb...
 
Weet iemand waar ik een powervalve servo + controle unit 2e hands kan krijgen voor een '93 '94 mito(Lucky Strike Replica uitvoering)?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan