Cagiva Mito

Maar dickie, hoeveel KM rijdt jij dan op jaarbasis?
Feit is wel dat een 2-takt gewoon veel minder betrouwbaar is.

Een vriend van me (Rico125) heeft ook een RS125 (2001 model) er staat nu 14.000 KM op z'n klokje en zal ff het één en ander opsommen:
Beurt (Motor2000) met onder andere nieuwe zuiger en stalen remleiding: 640 Euro.
Koppeling (de dag ná de beurt) 100 Euro.
4 zuigers (100 euro per stuk) 400 Euro.
4 plastic tandwielen (aandrijving van o.a. balansas, 32 euro per stuk): 128 Euro.
Tel er ook nog krukaslagers, een hoop pakkingen enzovoorts bij op.
Verder had ook de schokdemper het begeven, maar deze viel onder de garantie.

Kijk, zelf heb ik niet veel problemen gehad met m'n 125, heb 2x een plastic tandwiel moeten vervangen in +/- 14.000 KM, dit is op zich te overzien en niet echt duur (€32,- per stuk) maar het jammere is gewoon dat je niet weet wanneer 'ie het begeeft.
 
tuurlijk is 2 takt duurder,maar de lol die je hebt met 2 takt is gewoon niet te vergelijken,en t gaat natuurlijk alleen om t motoriese gedeelte wat duurder is, de rest is gelijk.en wie niet aan zn eigen motor kan sleutelen is natuurlijk altijd duurder uit.(een echte motor rijder kan wel aan zn eigen motor sleutelen)
 
(een echte motor rijder kan wel aan zn eigen motor sleutelen)
Ik deed ook alles aan m'n 125 zelf, en aan de SV zal ik ook veel zelf doen maar dit is echt grote onzin. Niet iedereen heeft er de ruimte, tijd of het gereedschap voor, ik toevallig wel maar wat jij zegt is onzin.

Op vrijdag 29 november 2002 22:51 schreef dickie het volgende:7500km in 2 maanden..
Dus je hebt nog maar 7500 KM gereden?
Weet ik genoeg.
 
Op zaterdag 30 november 2002 13:28 schreef aprilia2000 het volgende:Ik deed ook alles aan m'n 125 zelf, en aan de SV zal ik ook veel zelf doen maar dit is echt grote onzin. Niet iedereen heeft er de ruimte, tijd of het gereedschap voor, ik toevallig wel maar wat jij zegt is onzin.

ik weet genoeg zo :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan