Cagiva Navigator Vs. Ducati Multistrada

deurkruk

MF'er
7 jul 2003
34
0
Reeds veel gelezen over de Duc.Multistrada. Ook in het echt mogen aanschouwen en moet zeggen een mooie motor. Ook uitstekend volgens mij voor het gooi en smijtwerk.

Ben zelf de trotse bezitter van de cagiva navigator. Helemaal tegekke fiets met een zeer hoge funfactor. Ook op één na de krachtigste in de allroad versies buiten de V-strom. Begrijpelijk want deze hebben beide dezelfde TL-1000 blok van suzuki eronderhangen. En suzukies eigen V-storm mag natuurlijk niet onder doen voor de concurrent. ;)

Maar wat ik eigenlijk kwijt wilde is het volgende:

Hoe komt het dat in alle artikelen die heb gelezen over de multistrada deze nooit vergeleken wordt of zelf nooit de naam wordt genoemd van de Cagiva Navigator.

Is het omdat de voorganger de grand canyon uitgedost was met een Ducati blok en voor de uitgaven van de navigator, Cagiva ducati aan de kant heeft gezet ????? :P

De multistrada vergelijken met de capinord of de varadero is niet erg opjectief moet ik zeggen. Ik zou wel eens een vergelijkingstest willen zien van de navigator met de multistrada.

Ben benieuwd wie (niet geheel onbelangrijk) het multifunctioneelst is. En
wie het hoogst FUNGEHALTE heeft.

Dit wilde ik even kwijt
 
De KTM adventure heeft de hoogste funfactor.
 
Het Belgische blad Motorwereld heeft ze naast elkaar gezet. Volgens hen is de ideale mega-motard de Multistrada, maar dan met het blok (of toch minimaal de versnellingsbak) van de Navigator.

En voor wat het waard is: qua funfactor scoort de Cagiva 8 punten en de Ducati 9.
 
De KTM adventure heeft de hoogste funfactor.
Dat denk ik ook, maar afgezien daarvan is het vermogensverschil te groot.
80-90 bij de Duc en 115 bij de Navigator.
Lijkt me dat dan toch zeker de funfactor van de Navi groter is.
 
KTm zeker een hoog fungehalte maar deze is meer geschikt voor offroad gebruik.
Puur als wegmotor niet te vergelijken met die andere. Ben benieuwd als je onder de KTM sportbanden zou zetten ? :+
 
Is het omdat de voorganger de grand canyon uitgedost was met een Ducati blok en voor de uitgaven van de navigator, Cagiva ducati aan de kant heeft gezet ????? :P
Tis precies andersom Ducati heeft Cagiva aan de kant gezet. Cagiva was voorheen eigenaar van Ducati. Ducati is volgens mij nu in Amerikaanse handen.
 
Het Belgische blad Motorwereld heeft ze naast elkaar gezet. Volgens hen is de ideale mega-motard de Multistrada, maar dan met het blok (of toch minimaal de versnellingsbak) van de Navigator.

En voor wat het waard is: qua funfactor scoort de Cagiva 8 punten en de Ducati 9.

hOI JANTAH,

WEET JE HOE IK IN NEDERLAND AAN DIT BLAD KOM. IK KAN HEM NERGENS VINDEN. BALLUH
HEB JIJ DIT NUMMER WEL, JE KUNT HE ZEKER NIET SCANNEN EN NAAR MIJ MAILEN.
ZOU HARSTIKKE TOF VAN JE ZIJN

EMAIL IS B.RIETDIJK@HOME.NL :}
 
hOI JANTAH,

WEET JE HOE IK IN NEDERLAND AAN DIT BLAD KOM. IK KAN HEM NERGENS VINDEN. BALLUH
HEB JIJ DIT NUMMER WEL, JE KUNT HE ZEKER NIET SCANNEN EN NAAR MIJ MAILEN.
ZOU HARSTIKKE TOF VAN JE ZIJN

EMAIL IS B.RIETDIJK@HOME.NL :}

Ikke ook!!!
Mailen kost net zo weinig moeite naar 2 personen.....
phab@freemail.nl
 
Wordt de funfactor bepaalt in een test? jawel, maar is een eigen opinie of dat wel zo is niet belangrijker? Denk meer dan een blad schrijft. Het blad kun je zien als referentie, maar de uiteindelijke funfactor bepaal je zelf!!! Dus even proefrijden op die geweldige mooie en fijne Multistrada ! :)
 
Laatst bewerkt:
Funfactor wordt bij mij ook bepaald door rijdt die of rijdt die niet :?

Het is beide Italiaans dat is al een min. Persoonlijk vindt ik de Multistrada er absoluut niet uit zien :r , dan maar de Navigator :) .
 
Funfactor wordt bij mij ook bepaald door rijdt die of rijdt die niet :?

Het is beide Italiaans dat is al een min. Persoonlijk vindt ik de Multistrada er absoluut niet uit zien :r , dan maar de Navigator :) .

Van mij mag ie italiaans zijn, als het blok maar uit een jap komt.
Da's gelukkig zo bij de Nav. Een fijne motor.
De Duc vind ik lelijk. Geen andere motor komt in de buurt => Navigator is de motor. Simpel.
Je kan pas oordelen als je gereden hebt. Kwa afwerking van het frame en bedrading kan een Jap nog in de leer gaan bij Agusta. De Navi is top afgewerkt.
 
Is onderweg.
Hopelijk hebben jullie diepe mailboxen :)

HE BEDANKT JONGEN :} HELEMAAL TEGEK DAT JE DE MOEITE HEBT GENOMEN OM DIT NAAR ME TOE TE ZENDEN. EN INDERDAAD DE ITALIAANSE MOTOREN ZIJN TOCH DE MOOISTE DIE ER ZIJN ALLEEN IS DE BETROUWBAARHEID NIET ALS DIE VAN DE JAPPEN. LEES: DUCATI'S ZIJN DURE JONGENS MAAR HEBBEN OOK VEEL PROBLEMEN EN ZEER DURE ONDERHOUD.

DUS COMBI VAN ITALIAANSE UITERLIJKE EN JAPANSE BETROUWBAARHEID IS PERFECT. :9

DUS CAGIVA NAVIGATOR EVENTUEEL UITGEBREID MET HYPERPRO VERING, K&N FILTER EN OPEN UITLATEN EN DAN IS JE FUNFACTOR "AT THE TOP OF THE WORLD" *D
 
HE BEDANKT JONGEN :} HELEMAAL TEGEK DAT JE DE MOEITE HEBT GENOMEN OM DIT NAAR ME TOE TE ZENDEN. EN INDERDAAD DE ITALIAANSE MOTOREN ZIJN TOCH DE MOOISTE DIE ER ZIJN ALLEEN IS DE BETROUWBAARHEID NIET ALS DIE VAN DE JAPPEN. LEES: DUCATI'S ZIJN DURE JONGENS MAAR HEBBEN OOK VEEL PROBLEMEN EN ZEER DURE ONDERHOUD.

DUS COMBI VAN ITALIAANSE UITERLIJKE EN JAPANSE BETROUWBAARHEID IS PERFECT. :9

DUS CAGIVA NAVIGATOR EVENTUEEL UITGEBREID MET HYPERPRO VERING, K&N FILTER EN OPEN UITLATEN EN DAN IS JE FUNFACTOR "AT THE TOP OF THE WORLD" *D

Heb jij hyperpro bveren in de Navigator zitten dan?
 
Wat verbruikt zo'n Navi nou 1:15 ofzo of.....
Kep nu een F650 Beemer en dit is zeker een leuke opvolger (over een jaar of meer) ;)
 
Wat verbruikt zo'n Navi nou 1:15 ofzo of.....
Kep nu een F650 Beemer en dit is zeker een leuke opvolger (over een jaar of meer) ;)


Ligt aan de rijstijl.
Als ik redelijknormaal rijdt, me niet echt inhou, dan rijdt ie inderdaad 1:15.
Maar ik heb ook gelezen dat 1:10 mogelijk is bij flink gassen....
Nou, dan ga je volgens mij ook echt van plak.
Als je met een F650 samen gaat rijden, 1:18 of mischien wel hoger :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan