Cagiva Navigator Vs. Ducati Multistrada

1:18 MET DE NAVI. IN JE NATSE DROMEN NOG NIET. MISSCHIEN ALS JE EEN GEDEELTE TE VOET GAAT.

TOEN IK HEM NET HAD HEB IK EEN KEER 1:17 GEREDEN. MIJN DEALER KON ER MET ZIJN PET AL NIET BIJ DAT HIJ ZO ZUINIG REED. DIT WAS DAN CONTINUE DE ZELFDE SNELHEID.

ALS JE ZEER RUSTIG RIJD 1;16 MAAR REKEN OP EEN GEMIDDELDE VAN 1:14 (COMBINATIE VAN ALLEEN SPORTIEF EN MET DUO RUSTIG TOEREN)

NEE ECHT ZUINIG IS HIJ NIET MAAR WAT EEN GENOT OM HIERMEE TE KUNNEN RAUSEN. })

:+ NAVI JUST FOR FUN :+
 
Nu al m'n favoriete draadje op dit forum!! Ik lag begin Mei echt een uur (vraag maar aan de verkoper) kwijlend op, onder en tussen een zilveren MStrada.
Wat een gillend mooi ding.
toen ging ik kiezen; of m'n Navigator een 24000 beurt geven plus een setje nieuwe banden, of inruilen die hap en een MStrada kopen........

We zijn nubijna drie maanden verder en de Navi heeft z'n grote beurt gehad, plus een setje hagelnieuwe BT020's van meneer Brugsteen.

Ik vraag me dus echt af wat die Multistrada beter kan dan de Navi....
1 ding weet ik al; het voetvolk op straat kijkt niet op of om als ik voorbij plof met de Cagiva.
Zet een rooie Multistrada 5 tellen op de pier in Scheveningen en het pleps loopt zich te vergapen..... En ze zijn van dezelfde ontwerper!!!! GRRRR :(
 
Oh ja, het drinken van de Navigator.... Da's een beetje jammer.

Wat ik ook doe, hij komt niet boven de 1:14. Moet erbij zeggen dat rustig rijden weinig voorkomt. Ben het gewend, ik heb hiervoor 4 jaar lang een Firestorm gehad, die liep 1:13 bij Gods-gratie. Samen met die 16 liter tank heb ik reeds 3 keer naar een pomp moeten peddelen.

Gelukkig heeft de Navigator 20 liters aan boord.
 
Ik vraag me dus echt af wat die Multistrada beter kan dan de Navi....

Ik heb een Multi, maar nog nooit een Navigator gereden, dus echt vergelijken gaat niet. Mijn referentie is een '92 TDM waar ik ruim 4 jaar mee gerden heb.

Allereerst het sturen van de Ducati is echt mega flitsend en heel makkelijk en vertrouwd. Ben al een paar keer bijna aan de binnenkant van de bocht de berm in gedoken omdat ik nog ala TDM instuurde. Het begint al te wennen (het sturen, niet die bijna-bermvluchten). Ondanks dat blijft die ook bij hele snelle bochten mooi op zijn lijn. Door het harde zadel heb je daarbij veel gevoel bij wat die doet.

Het 1000DS blok is heel, heel erg sterk onderin, ongeveer vergelijkbaar met een Navigator denk ik tot 6000 toeren. Dan gaat de Cagiva toch met zijn 4-kleps koppen aan de haal. Het verbruik ligt rond de 1 op 18. De Ducati is trouwens behoorlijk geknepen op zijn uitlaat. Met de Termingnoni set (bestaande uit: voorste uitlaatbocht, pijp tussen de kat en de demper, einddemper, luchtfilter en aangepaste injectiecomputer) claimt Ducati 8% vermogenswinst. Die set is overigens alleen nog in de folder gesignaleerd.

De windbescherming valt me erg tegen. Je zit met je helm vol in de (schone) rijwind, maar door de vorm van het zadel en het stuur is het lastig om tegen de wind te gaan "leunen". Boven de 140 zit je echt aan het stuur te hangen. Er zit wel een hoge ruit in het accessoires pakket.

Ik denk dat de Navigator en de Multistrada behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn. Het luchtgekoelde tweeklepsblok kan gewoon niet tippen aan vermogen van de TL1000. De Duc is dan weer een paar jaar verder qua sturen en remmen.

Er zijn trouwens behoorlijk serieuze geruchten dat Ducati werkt aan luchtgekoelde driekleps desmo koppen voor de ST serie. Reken maar dat dat blok ook in de Multistrada terecht gaat komen.
 
Nu al m'n favoriete draadje op dit forum!! Ik lag begin Mei echt een uur (vraag maar aan de verkoper) kwijlend op, onder en tussen een zilveren MStrada.
Wat een gillend mooi ding.
toen ging ik kiezen; of m'n Navigator een 24000 beurt geven plus een setje nieuwe banden, of inruilen die hap en een MStrada kopen........

We zijn nubijna drie maanden verder en de Navi heeft z'n grote beurt gehad, plus een setje hagelnieuwe BT020's van meneer Brugsteen.

Ik vraag me dus echt af wat die Multistrada beter kan dan de Navi....
1 ding weet ik al; het voetvolk op straat kijkt niet op of om als ik voorbij plof met de Cagiva.
Zet een rooie Multistrada 5 tellen op de pier in Scheveningen en het pleps loopt zich te vergapen..... En ze zijn van dezelfde ontwerper!!!! GRRRR :(

Ik denk toch dat je de juiste keuze hebt gemaakt om de navi te blijven rijden. Niet om de multistrada af te kraken want ik vindt deze er ook puik uitzien en de rijeigenschappen zijn volgens de test ook uitstekend.

Maar als je iets multifunctionelers zoek staat de navi toch bovenaan. Zeker als je samen met een mooie vrouw wilt rijden, dan nog met genoeg bagage mogelijkheden en ook nog eens op vakantie wil.

Zeker ook betreffende de wind bescherming.

VOor extra pk's zorgen die extra K&N filters en open uitlaten wel voor. Maar die heeft hij eigenlijk niet eens nodig om de duc achter je te laten.

wat betreft het vergapen :Z van de mensen mag ik toch zeggen dat ik toch veel bekijks heb met mijn navi. Ook in dit forum krijg ik veel positieve reacties.

Bedenk ook dat de navi concept al bijna 4 jaar oud is en nog steeds heel erg up to date. De Multistrada is hagelnieuw en hoort al niet eens meer thuis in het rijtje van de allroads.

Graag zou ik je reactie willen horen betreffende de bridge banden. Ik rijd nog steeds op de metzeler zonder problemen. Genoeg grip onder alle omstandigheden en ook wanneer ik mooie strepen op het asfalt zet met de steps en pedalen.

Warom ben je veranderd van bandern :?
 
Beste Jantah,
Wat hoor ik, de Pantah ingeruild??
Mijn eerste fiets was een 81-er 600SL, zilvergrijs
Vreslijk veel lol en mechanische pech mee gehad.
Een echte Ducati dus *D

Bijvoorbeeld een hulpschakelveertje van 50 cent die voor 3000 Gulden schade maakt.....

Zal effe een fotootje uploaden, later
 
Banden onder een Navi:

Ik heb 'em gekocht en toen zaten er al BT020's onder. Via een Duits Cagiva Forum weet ik dat de standaard gemonteerde ME-Z4's het erg goed doen, maar deze zijn aardig aan de prijs...
Heb er wel over gedacht om deze te nemen, maar ik heb in Sep 2002 meegedaan met de Kixstart Circuitdag op Zolder, en de BT020's gaven geen krimp!

Sta er trouwens nog steeds versteld van hoe stabiel de Navi blijft, tot aan 240 op de teller.

daarom BT020, alhoewel de ME-Z4 de betere band is!

Wat voor banden zitten er eigenlijk onder de Mstrada?
 
Deurkruk en Paddestoel, zouden jullie aub niet zo willen schreeuwen? Dat is zeer irritant om te lezen.

Maw, niet zoveel hoofdletters gebruiken...
 
Op vrijdag 25 juli 2003 13:07 schreef PløfKip het volgende:
Banden onder een Navi:

Ik heb 'em gekocht en toen zaten er al BT020's onder. Via een Duits Cagiva Forum weet ik dat de standaard gemonteerde ME-Z4's het erg goed doen, maar deze zijn aardig aan de prijs...
Heb er wel over gedacht om deze te nemen, maar ik heb in Sep 2002 meegedaan met de Kixstart Circuitdag op Zolder, en de BT020's gaven geen krimp!

Sta er trouwens nog steeds versteld van hoe stabiel de Navi blijft, tot aan 240 op de teller.

daarom BT020, alhoewel de ME-Z4 de betere band is!

Helemaal tegek je reactie over de navi.
Zelf namelijk ook dit jaar op zolder gereden maar 1 ding begrijp ik niet. Ik kwam op zolder niet boven de 185 km op het langste rechte stuk voordat ik weer in de ankers moest voor de opkomende bocht. De mijne is nu nog standaard en zolder is zeker geen snel circuit is mijn mening.

Heb je 240 km op zolder gehaald of ergens anders. Ben zelf op de weg niet harder als 210 km gegaan. Ik ben nog niet in die situatie geweest (trouwens ook niet echt opgezocht) dat het verkeer het toeliet om harder te gaan. Trouwens ik vertrouw die smerissen niet. Ik heb meer verhalen gehoord/gelezen van rijders die het een keer wilde proberen en hun rijbewijs en/of motor in konden leveren. Dat is het niet waard.
 
*Knip*
Helemaal tegek je reactie over de navi.
Zelf namelijk ook dit jaar op zolder gereden maar 1 ding begrijp ik niet. Ik kwam op zolder niet boven de 185 km op het langste rechte stuk voordat ik weer in de ankers moest voor de opkomende bocht. De mijne is nu nog standaard en zolder is zeker geen snel circuit is mijn mening.

Heb je 240 km op zolder gehaald of ergens anders. Ben zelf op de weg niet harder als 210 km gegaan. Ik ben nog niet in die situatie geweest (trouwens ook niet echt opgezocht) dat het verkeer het toeliet om harder te gaan. Trouwens ik vertrouw die smerissen niet. Ik heb meer verhalen gehoord/gelezen van rijders die het een keer wilde proberen en hun rijbewijs en/of motor in konden leveren. Dat is het niet waard.
[/quote]

Das toevallig.... ik had hetzelfde probleem op Zolder! Op het rechte stuk achterlangs haalde ik amper de 190, leek wel vals plat of zo... Ik reed samen met een VTR1000SP2 en een TL1000, op dat rechte stuk vlogen ze me voorbij.

Kreeg wel van een aantal (sport)rijders leuke complimenten over het sturen en vooral het harde accelereren uit de bochten :+
Een Belg met een GSX750R bleef voor de lol een aantal ronden achter me rijden, hij vond het zo'n mooi uitzicht, leek wel een supermotard.
De top van de Navi heb ik gewoon in Nederland op de snelweg gehaald, meestal rijd ik eerst een stuk normaal om te kijken of er geen flits-devices staan, daarna terug en knallen maar.
Mijn compleet standaard Navigator loopt rechtop zittend ca. 220, plat liggen en de teller loopt net over de 240. Ok op de teller is altijd meer dan echt, toch leuk.

Ik heb een proefrit aangevraag op een Mstrada bij Startwin, maar diezelfde fiets hebben ze in de verhuur, dus als ik bel voor een ritje dan is tie vaak al weg.
In de herfst maar eens proberen
 
*Knip*
Helemaal tegek je reactie over de navi.
Zelf namelijk ook dit jaar op zolder gereden maar 1 ding begrijp ik niet. Ik kwam op zolder niet boven de 185 km op het langste rechte stuk voordat ik weer in de ankers moest voor de opkomende bocht. De mijne is nu nog standaard en zolder is zeker geen snel circuit is mijn mening.

Heb je 240 km op zolder gehaald of ergens anders. Ben zelf op de weg niet harder als 210 km gegaan. Ik ben nog niet in die situatie geweest (trouwens ook niet echt opgezocht) dat het verkeer het toeliet om harder te gaan. Trouwens ik vertrouw die smerissen niet. Ik heb meer verhalen gehoord/gelezen van rijders die het een keer wilde proberen en hun rijbewijs en/of motor in konden leveren. Dat is het niet waard.

Das toevallig.... ik had hetzelfde probleem op Zolder! Op het rechte stuk achterlangs haalde ik amper de 190, leek wel vals plat of zo... Ik reed samen met een VTR1000SP2 en een TL1000, op dat rechte stuk vlogen ze me voorbij.

Kreeg wel van een aantal (sport)rijders leuke complimenten over het sturen en vooral het harde accelereren uit de bochten :+
Een Belg met een GSX750R bleef voor de lol een aantal ronden achter me rijden, hij vond het zo'n mooi uitzicht, leek wel een supermotard.
De top van de Navi heb ik gewoon in Nederland op de snelweg gehaald, meestal rijd ik eerst een stuk normaal om te kijken of er geen flits-devices staan, daarna terug en knallen maar.
Mijn compleet standaard Navigator loopt rechtop zittend ca. 220, plat liggen en de teller loopt net over de 240. Ok op de teller is altijd meer dan echt, toch leuk.

Ik heb een proefrit aangevraag op een Mstrada bij Startwin, maar diezelfde fiets hebben ze in de verhuur, dus als ik bel voor een ritje dan is tie vaak al weg.
In de herfst maar eens proberen
[/quote]

Ah, ligt het niet aan mijn motor. De navi accelereerd wel snel maar de sporters gaan toch even wat harder. Maar wat betreft de rondentijden (niet dat ze gemeten werden) deed ik niet heel veel onder voor de snellere jongens. Vooral de kortere bochten en de s-bochten (2 stuks op zolder) jaste ik er sneller doorheen als de anderen. Het waren dan ook geen echte coureurs net als ik dat niet ben, maar toch. Ik reed samen met ander navi's, raptors en mv agusta's en zelfs heb ik er een paar in kunnen halen. Inderdaad het uitacceleren van de bochten doet de navi prima, maar is de weg wat langer dan kom je uiteraard wat te kort.

Ik ben benieuwd als de nieuwe uitlaat en K&N filters erop zitten. Die kan ik dan eind aug. gaan testen tijdens de circuittraining in lelystad.

Ben nu aan het proberen dat ding op zijn achterwiel aan het krijgen maar ik durf niet door te drukken. Heb hem op een eenzame weg wel al een paar keer goed omhoog gekregen maar doorgassen heb ik het lef niet voor. Toch te veel angst dat ik op mijn klep ga. Maar ik vindt altijd zo'n waanzinnig gezicht dat ik het gewoon moet proberen :X Het is makkelijk gezegt van "gewoon gassen en dan koppeling los" ja ja doe het maar eens. De navi heeft toch al zo'n aan/uit injectie !

Veel succes met je proefrit op de multi. Lijkt me ook leuk, kun je ze eens vergelijken
 
WHOEAAAAAA!!!

Ben er een beetje laat mee, maar ziehier, de moeder aller motortesten, de Navi frontaal tegen de Multi!
full


Zal ik, voor de fans van echte motoren, de rest ook effe inscannen???? O-)
 
Vandaag voor het eerst de Multistrada mogen "voelen". Tot nu toe had ik d'r alleen nog maar in een donkere winkel door het raam mogen begluren. WOW...in het echt is ze dus echt wel (nog)mooier dan op Inet of in de bladen. Echt een schitterende fiets :9~
Binnen kort maar eens een proefrit maken.

Daar gaat m'n nachtrust...
 
Terug
Bovenaan Onderaan