Cagiva planet 125 valt stationair uit (2 takt)

aron3010

MF'er
1 aug 2019
40
4
Beste mensen,

Laatst viel mij op dat mijn motor valse lucht trok bij het spruitstuk (getest met remmenreiniger), dus ik had wat vloeibare pakking tussen het spruitstuk en membraan en tussen het membraan en de cilinder gedaan. Hierna heb ik hem proberen te starten, lukte niet, uiteindelijk de accu leeg gezogen. Na hem aan te rennen startte hij wel, maar hij viel heel snel stationair uit. Hierna wat met de stationair schroef en de luchtschroef gespeeld, maar dat hielp allemaal niks. Als ik hem aan deed rennen en ik bleef aan het gas hangen dan viel hij niet uit.

Heb ook een rondje gereden, reed gewoon netjes. Ik heb ook sproeiers vervangen (stationair en hoofd), heeft allemaal niks geholpen. Later heb ik het luchtfilter schoongemaakt, omdat die erg vies was (twinair foam filter), maar dat heeft ook niets geholpen. Het enige waardoor hij stationair bleef draaien was door hem lucht te laten trekken via de olie inlaat, die heb ik normaal dicht, omdat ik zelf doe mengen. De carburateur die ik heb is een polini pwk 30mm. Ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen, omdat ik alles wat in mij opkwam al geprobeerd heb.

Als iemand nog een idee heeft zou ik het graag horen,

Groetjes,

Aron
 
Ik had de uitlaat ontkoolt en hij liep iets beter, maar hij viel nog steeds uit als ik gaf gas. Daarna had ik de luchtfilter eraf gehaald en toen liep ie perfect. Moet ik dan een andere luchtfilter hebben? Of gewoon een veel kleinere sproeier? Ik had al geprobeerd de luchtschroef verder uit te draaien met filter, maar dat maakte vrij weinig verschil uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan