Cagiva Raptor 1000

Zo deze eens ff wakker schoppen want i hoor nog maar weinig over de RAPTOR rijders tegenwoordig :?

Laten we het eens hebben over wat we allemaal kunnen met die dingen want een multifunctionele fiets is het iig wel.

Rij je circuit er mee?? Beetje stunten??? gewoon toeren???

Op kan er iig mee op één wiel rijden met een gangetje van 180 :9

Denk dat 't een beetje aan 't weer ligt :P
Mijn Raptor staat in ieder geval te stunten in de schuur :+
Oja, en ik wacht op m'n andere einddempers uit Italie... :z
 
Ola raptor rijders

Op 1 wiel, ja
maar echt nog niet met 180, wil wel graag het recept daarvoor eens proberen.
Ik ben zelf wet aan het pimpen gegaan, heb er nu een bagster op gehangen, wavedisks (supervet!) en een pc hoewel ik daar niet echt veel meer koppel van kreeg, wel pk`s.

Zal eens een piccie maken

El
 
Ola raptor rijders

Op 1 wiel, ja
maar echt nog niet met 180, wil wel graag het recept daarvoor eens proberen.
Ik ben zelf wet aan het pimpen gegaan, heb er nu een bagster op gehangen, wavedisks (supervet!) en een pc hoewel ik daar niet echt veel meer koppel van kreeg, wel pk`s.

Zal eens een piccie maken

El

Is beste mogelijk vanuit zijn twee.

Check ff bij welke snelheid/toerental je het meeste koppel voelt.

Dan tikje aan de koppeling en gas erop, al klimmend maak je snelheid, dan door naaar drie met gas spelend. Wheelys zijn me met de Raptor al tot zo'n 140 gelukt.

off the record(mijn vriendin was er toen niet bij)
})

@ oppie bedankt voor reactie, ga liever hier door, omdat Raptor meer in dit Topic thuishoort dan onder algemene motorpraat. agree ;)
 
Laatst bewerkt:
I agree,

Weet je nou wat het is, ik heb dus en PC laten installeren en had al een k&n filter (geen kelken dus)
Bij Ruud Frederiks in goes hebben ze hem op de bank gehad, maar wel met inlaatsnorkels dan komt mijn max koppel op 93,5 NM en max pk op 116 HP.
Als ik dat vergelijk met de grafiek die op de site staat van Hans dan scheelt dat zo`n -2 PK, maar +9,5 NM. Dat is toch van die van jou?
Technisch gezien is het enige verschil zover ik weet dan de luchtinlaat.
Heb inmiddels de snorkels verwijderd en merk dat hij nu dus overnieuw nagemeten moet worden, ga in december dus nog even terug langs onze vriend Ruud om hem te laten fijnafstellen.
Suggesties??

Ga je recept zeker een keer uitproberen, wish me luck!

El K
 
Diz de mijne

full
 
@ el Koenjo,

De powercurve die op Hans van Wijk staat is de mijne ja en die is gemaakt toen de motor nog GEEN 1000KM op de teller had.
Houdt in dat ie stroef nog is maar wel MEGA compressie.
Hij is bij de 5000KM nogmaals op de bank gegaan bij Ruud in Goes en toen kwamen we uit op 101 Nm en 120,3 PK op et achterwiel :9 :P

Oh en ik weet niet hoe het met het uitlaat systeem van mij zit maar ik heb iig geen bolton of slipon dempers maar volledige pijpen *O*
Kweenie of dat uitmaakt maar dan weet je 't ;)
 
@ RonZ

Bij mij is er NIETS aangepast voor op de kroonplaat en sterker nog de mijne kan je ook niet stellen volgens mij :? :? :?
Er staan iig niet net als op m'n GSX-R van die streepjes dat je kan zien hoeveel je zakt voorin.
Maar misschien kan het wel hoor, maar bij mij dus niet iig :N
 
in de schuur gelegd,
dit is een aftermarket aluminium spatbord.
Krijgt nog een kleurtje, zelfde als zijsteunen achter.

El
 
OK fotootje onder het motto de vrouw moet ook leren ;)

Volgendeweek Donderdag gaat ze voor de bijz. verrichtingen *O*

Maar het raptortje heeft ze onder de knie :X


full
 
Tijd voor een raptormeeting van het voorjaar.
Heb er van de week even andere spiegels opgezet, waar ik nog steeds niets in zie, maar het staat beter.
En ik heb hier een nieuwe achterschokbreker liggen van technoflex die er binnenkort op wordt gezet. En dan wat circuitdagen gaan doen, wordt nou wel eens tijd.

:)
Hier nog een liefhebber van de Raptor! :Y

Ben voor een tijdje terug bij een motorzaak in Emmeloord geweest alwaar dit monster stond:

full


Voorlopig nog niet te betalen voor mij, maar wel supergaaf om te zien.
Vraagje: Welke dempers maken nou lekker veel kabaal op een dergelijke fiets? Zag bij Hans van Wijk een setje Laser's liggen voor de 650 voor € 450,= })
 
Vraagje: Welke dempers maken nou lekker veel kabaal op een dergelijke fiets? Zag bij Hans van Wijk een setje Laser's liggen voor de 650 voor € 450,= })

Zelf heb ik er Laser duo-tech opzitten. Lawaai valt wel mee met oordopjes in. O-)
Alleen de buurtbewoners willen me 's morgens wel eens geirriteerd aankijken, als ik weer eens midden in de nacht ben thuisgekomen.
 
Vraagje: Welke dempers maken nou lekker veel kabaal op een dergelijke fiets? Zag bij Hans van Wijk een setje Laser's liggen voor de 650 voor € 450,= })

Volgens mijn info passen Laser dempers NIET op de 650 versie (wel op de 1000cc).
Ik ben de afgelopen weken aan 't rondvragen geweest, en Laser was voor mijn Raptor 650 geen optie. '( '(
Uiteindelijk ben ik bij Mivv dempers uitgekomen (waar ik nog steeds op wacht :Z )
 
Ok, dan zou je voor de zekerheid van Wijk even moeten bellen, op het kaartje stond als ik het me goed herinner 650. En het was een setje gebruikte, dus ze moeten ergens op gezeten hebben. Ik weet het ook niet zeker O-)
 
Ok, dan zou je voor de zekerheid van Wijk even moeten bellen, op het kaartje stond als ik het me goed herinner 650. En het was een setje gebruikte, dus ze moeten ergens op gezeten hebben. Ik weet het ook niet zeker O-)
 
Ok, dan zou je voor de zekerheid van Wijk even moeten bellen, op het kaartje stond als ik het me goed herinner 650. En het was een setje gebruikte, dus ze moeten ergens op gezeten hebben. Ik weet het ook niet zeker O-)

Mijn vermoeden was juist. Heb ook inmiddels een bevestigende e-mail gehad van Van Wijk. De set is voor een 1000 versie.
 
Ik heb er wel eens gekeken, allen mijn duits is heel erg slecht.
Ik wacht wel tot dit topic uitgroeit tot meerdere delen *O*

Is anders een megagoed forum.
Kijk vooral eens in het Wiki-deel. Heel veel tips en how-to's.

Ach dat duits, gewoon lezen, meestal kom je er wel uit en al doende leer je bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan