Cagiva Raptor topic

Wat vindt je van de (V)-Raptor?

  • Prachtig, heb een 1000

    Stemmen: 14 15,2%
  • Prachtig, heb een 650

    Stemmen: 11 12,0%
  • ik wil er ooit 1..

    Stemmen: 26 28,3%
  • Vreselijk ding...

    Stemmen: 17 18,5%
  • Wel leuk, maar ...

    Stemmen: 24 26,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Mooie foto's erg mooi gedaan ...
Heb wat topic's zitten lezen over de Raptor

Het lijkt me inderdaad een hele lekkere stuurfiets.
Had nog wel wat vraagjes..

Het stuurkuipje die sommige hebben, haald die voldoende windruk weg ? zonder er turbulentie ervoor terug te geven ??

Echte defecten word niet over geklaagt ( er is geen patroon te ontdekken )

Wat zijn de drink gewoontes ?

Gevoelig voor roest & co ??

Hij stuurt inderdaad fantastisch.
De eerste drinkgewoontes: 1 op 23!! Maar toen was ik hem nog aan het inrijden. Als ik er iets harder mee ga rijden wordt het vast iets minder, maar toch...
 
Hij stuurt inderdaad fantastisch.
De eerste drinkgewoontes: 1 op 23!! Maar toen was ik hem nog aan het inrijden. Als ik er iets harder mee ga rijden wordt het vast iets minder, maar toch...

1 op 23 is voor relaxt ( of inrijden ) niet slecht ,, als ie los word het alleen maar beter ,, je kan tenminste kiezen
 
Mooie foto's erg mooi gedaan ...
Heb wat topic's zitten lezen over de Raptor

Het lijkt me inderdaad een hele lekkere stuurfiets.
Had nog wel wat vraagjes..

Het stuurkuipje die sommige hebben, haald die voldoende windruk weg ? zonder er turbulentie ervoor terug te geven ??

Echte defecten word niet over geklaagt ( er is geen patroon te ontdekken )

Wat zijn de drink gewoontes ?

Gevoelig voor roest & co ??

- Stuurkuipje haalt m.i. genoeg winddruk van je bovenlichaam weg. Wat turbulentie betreft: hangt ervan af hoe je zithouding is. Als je je hoofd meer naar voren steekt, dan krijg je steevast turbulentie. Ga je wat meer naar achteren zitten (rechtop), dan vind ik het wel meevallen. Hangt van je eigen lengte af
- Defecten: Tja, in principe is het allemaal sv-spul. Zelfs de stuurschakelaars zijn volgens mij helemaal hetzelfde. Nog geen defecten kunnen ontdekken.
- Drinkgewoontes: een 650 i.e. verbruikt bij ons +/- 1:18 a 1:24. Hangt van je rijstijl af natuurlijk.
- Roest: Nadat ik de motor afgespoten had, ontdekte ik een paar dagen later toch wel enige roestplekjes onder het zadel. De nietjes die men gebruikt om de zadelovertrek vast te maken aan het zadel, zijn niet van rvs. Ik ga van de week al deze nietjes er maar effe uithalen en met een tracker de boel vervangen door rvs-nietjes
 
Het gaat goed met de Raptor verkoop, volgens een verkoper (B. te Nieuw Vennep), gaan de Raptors 650, sinds de concurerende prijsstelling dit voorjaar (€6999) als broodjes over de toonbank. Moeten er natuurlijk ook weer niet teveel verkocht worden, want dan gaat het unieke er een beetje vanaf :? . Wij kochten er vorige week dus twee, nu nog een beetje beter weer om snel de eerste 1000km te maken!

Hoe zit dat met jullie, de eerste 1200km aan de inrijdregels gehouden (5000 toeren tot 800km en 8000 toeren tot 1200km)?

groet,

sailor's :]
 
Goeie middag

Wij , Lief Draakje en ik Barbie-crosser hebben vanmiddag een gele/zwarte Cagiva gespot met MF stikkert onder het afdakje bij de Jumbo Supermarkt te Uden Brabant

Opoe zie ik staan in dit topic, dus hierbij gelijk een rot schop aan dit Topic
_O- }) *O*


Zie topic MF er gespot in Algemeen

Grts
 
Laatst bewerkt:
hallo,
zelf rij ik met een Cagiva Raptor 650 ! Voorheen met een verlaagde suzuki. Nu moet die niet meer verlaagd worden, ik kan met beide voeten op de grond, handig als kleine vrouw ! Ik kan die wat vergelijken met een Ducati monster, wat minder zenuwachtig...
Weinigen ken dat merk , Cagiva, raar en jammer want die rijdt superfantastisch !
Ik ben op zoek naar verdere onderdelen. Wie mij kan helpen? graag laat iets weten
mercikes Cat
 
hallo,
zelf rij ik met een Cagiva Raptor 650 ! Voorheen met een verlaagde suzuki. Nu moet die niet meer verlaagd worden, ik kan met beide voeten op de grond, handig als kleine vrouw ! Ik kan die wat vergelijken met een Ducati monster, wat minder zenuwachtig...
Weinigen ken dat merk , Cagiva, raar en jammer want die rijdt superfantastisch !
Ik ben op zoek naar verdere onderdelen. Wie mij kan helpen? graag laat iets weten
mercikes Cat

Hoi Cat,

Kijk hier eens: Cagiva "the Raptor's Nest" Part 2


Genoeg Raptoristen die je vast wel kunnen helpen. :W
 
Hallo,

Ben totaal nieuw op de forum.
Ik had graag wat info had over de raptor 1000.
Info ivm: om op circuit te rijden?
K weet een raptor te koop staan, maar die heeft 17000km en is van het jaar 2001. Ik vind dit wel weinig km's voor een motor van 13-14 jaar oud.

Mvg,
 
Hallo,

Ben totaal nieuw op de forum.
Ik had graag wat info had over de raptor 1000.
Info ivm: om op circuit te rijden?
K weet een raptor te koop staan, maar die heeft 17000km en is van het jaar 2001. Ik vind dit wel weinig km's voor een motor van 13-14 jaar oud.

Mvg,

De (V) Raptors zijn prima geschikt voor circuitrijden. Ik heb met mijn V Raptor 1000 ook diverse circuitdagen gereden. Wil je echt hard rond gaan zou ik wel adviseren om de vering aan te pakken. De originele zijn wat week. Stuggere vering zou de Raptor in de bochten veel goed doen. Motorblok van de TL 1000 is heerlijk om de bochten uit te katapulteren. Lekker veel koppel. Vergelijkbare viercylinders zijn wel sneller wat betreft de topsnelheid.

full



En 17000 km voor dergelijke oude Raptors zou alleen kunnen kloppen als de motor vaak heeft stilgestaan. Zou dan ook aan diverse slijtdelen te zien moeten zijn. Flinke slijtage zou kunnen duiden op een niet kloppende km stand....
 
Terug
Bovenaan Onderaan