Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
5.267
684
Of alle cagivaspecifieke delen aanwezig en in goede staat zijn (bv geen afgebroken lipjes aan de kappen onder het zadel), of de tank niet overspoten is (plastic tank, durft bubbelen), de achterste remschijf niet gebarsten is (gebeurt bij de originele, ebc past) en bij de 1000 het bovenste bevestigingspunt van de radiator niet stuk is.

Verder is het blok betrouwbaar (Suzuki) en de rest eigenlijk ook. Voor wat je voor een raptor betaalt is het een van de bruutste motoren die je kan kopen.
Laat m echter niet vallen, want bijvoorbeeld de platen waarop voetsteunen en uitlaat zitten, zijn niet meer verkrijgbaar.

Mr. Zoef

Rookie
3 okt 2020
3
0
Hallo allemaal! Leuk om hier een nest vol Raptors te ontmoeten. Onlangs heb ik een 650 ie uit 2007 op de kop getikt (zie foto).

Maar helaas mag ik nog niet rijden. Ik ben druk bezig met lessen. Ondertussen ben ik lekker aan het inlezen op het forum en te zorgen dat ik straks direct de weg op kan. De motor zal omgezet moeten worden naar 35kw vanwege mijn leeftijd.

Weten jullie of ik hier de standaard 35kw kit van de Suzuki sv650 voor kan gebruiken of past deze niet? (gaswegbegrenzer)

Bijlagen

• 4902DCED-07A5-4553-A4C5-F37B20754E22_1_105_c.jpeg
    4902DCED-07A5-4553-A4C5-F37B20754E22_1_105_c.jpeg
    172,8 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:

Steef030

Rookie
20 nov 2020
1
0
Hallo allen, hierbij meteen even mijn voorstelronde

Sinds enige tijd heb ik een Cagiva V-Raptor, niet omdat ik gek ben op naked bikes maar voornamelijk omdat ik iets unieks wilde wat bijna niemand heeft.
Per toeval hier tegenaan gelopen, althans mijn moeder kwam hiermee aanrijden tijden de proefrit.
Voor haar (1.65 lang) een ideale motor wegens de lage zit.

Uiteindelijk toch gewoon voor haar neus weg gekaapt.*O*
Beetje gemeen maar ja....

Na zelf een Soes SV650S en Kawa ZX9R gehad te hebben was het toch een beetje bijzonder voor mij om over te stappen naar een naked.
Vooral omdat ik mezelf toch meer op een buikschuiver zag rijden.
Maar toch bevatte de V-Raptor 2 van mijn eisen, Het moest namelijk minimaal een 1000 zijn en een 2 cilinder.

Maar goed, genoeg gelul over mij...

Ik ben nu in het bezit van een Cagiva V-Raptor uit bouwjaar 2000 maar in 2018 pas voor het eerst op Nederlandse grond.
Mijn lieffie was al voorzien van een mooie Power Commander (helaas pruts ingesteld op de standaard mapping) die nu is afgesteld,
en een BMC luchtfilter en twee brute GPR kanonnen.

Helaas waren er ook wat minpunten; zoals de ketting geleider over de achterbrug.
Deze heb ik 3D laten printen en na wat gevloek en getier, werd ie passend gemaakt.
De originele velgenkleur vond ik wat saai dus dat is inmiddels omgetoverd naar rood :)

Zelf toch maar eens een el cheapo LED achterlicht van de Aerox gemonteerd en bar end spiegels.
Helaas laten de kappen wat te wensen over en zijn er kleine dingetjes waar ik me aan stoor, maar dat is toekomstmuziek.

IMAG2371.jpg
IMAG2362.jpg

De volgende plannen staan nog op de lijst:
- Nieuwe set banden inmiddels, maar jemig wat heb ik een lol van de semislicks!
- Pushrod afdichting vervangen, want deze lekt.. niet geheel onbekend probleem voor de meeste (TLS TLR en dus ook Raptors) :(
- Het frame wordt nog in de zelfde kleur gespoten als de velgen
- Kapdelen krijgen ook nog een kleurtje, waarschijnlijk wordt dit donker antraciet, maar niks is zeker haha
- Nieuwe remleidingen wellicht toch ook in een kleurtje

Mochten er nog Raptor eigenaren zijn die wat onderdelen willen slijten, stuur vooral even een bericht! Het liefst via Social InstaSchnitzel.

Inmiddels staat de motor van mijn vriendin en mij in de woonkamer voor de winter.

20201107_184039_HDR.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan