Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Hi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, maar rij inmiddels 6 jaar rond op mijn Raptor. De afgelopen periode ben ik wat minder zuinig met mijn motor omgegaan, heeft hij een tijdje buiten gestaan en is er vocht in mijn tank gekomen. Hierdoor is mijn pump assy gaan roesten... ik kan online wel nieuwe vinden, tegen prijzen rond de 700/800 euro. Iemand enig idee of die dingen ook nog netjes tweedehands te vinden zijn?

Daarnaast wil ik van de gelegenheid gebruik maken om alle kunststof delen opnieuw te laten spuiten. Weet iemand een goede spuiter, bij voorkeur in de buurt van Amsterdam?

Dank alvast!
 

Bijlagen

  • 20211228_145158.jpg
    20211228_145158.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 17
Kunststof delen goed mee opletten, als de plastic tank verkeerd gespoten wordt komt de verf los door de benzine die door de tank dampt.
 
Goed om te weten, dank! De tank staat namelijk ook op de lijst om gespoten te worden. Waar is dat van afhankelijk? Gebruikte primer/verf of spuittechniek? Schuren doe ik overigens zelf. Kan ik iets doen om dat te voorkomen of is dat aan de spuiter?
 
Spuiter moet dampopen werken, bij mij is destijds ook een specifieke primer gebruikt.
Ik weet niet hoe het exact gebeurd is, maar die man was er in ieder geval goed van op de hoogte en het resultaat was in orde.
Zelfs cagiva zelf had er destijds problemen mee. Ik vind zo direct niet meer iets terug, maar er waren foto's van een rode waar de halve tank blank gebladderd was.
Bij het schuren trouwens, enkel de vlakken schuren, niet de hoeken. Die schuur je zo weg en dan is de tank zijn vorm kwijt. (zie onder)

p6pb7568311.jpg

p6pb7568316.jpg

p6pb7616380.jpg

p6pb7616381.jpg

p6pb7636796.jpg
p6pb7644524.jpg

p6pb7644526.jpg

p5pb6581296.jpg

p6pb7753201.jpg

p6pb7493781.jpg
p6pb10185599.jpg
p6pb10185605.jpg
 
Laatst bewerkt:
Spuiter moet dampopen werken, bij mij is destijds ook een specifieke primer gebruikt.
Ik weet niet hoe het exact gebeurd is, maar die man was er in ieder geval goed van op de hoogte en het resultaat was in orde.
Zelfs cagiva zelf had er destijds problemen mee. Ik vind zo direct niet meer iets terug, maar er waren foto's van een rode waar de halve tank blank gebladderd was.
Bij het schuren trouwens, enkel de vlakken schuren, niet de hoeken. Die schuur je zo weg en dan is de tank zijn vorm kwijt. (zie onder)

p6pb7568311.jpg

p6pb7568316.jpg

p6pb7616380.jpg

p6pb7616381.jpg

p6pb7636796.jpg
p6pb7644524.jpg

p6pb7644526.jpg

p5pb6581296.jpg

p6pb7753201.jpg

p6pb7493781.jpg
p6pb10185599.jpg
p6pb10185605.jpg
Dank!

Ik heb vandaag contact gehad met een garage en hij zei dat, als de tank vanbinnen een coating krijgt, de verflaag ook goed zou moeten blijven. Klopt dat of is een "damp open coating" de enige oplossing?

De originele verflaag had bij mij geen last van afbladderen of bubbels. Die bleef blijkbaar dus wel goed zitten...

Resultaat bij jou is in ieder geval erg netjes! Kleine kunststofkappen onder het zadel ook laten spuiten? Heb je die eerst geschuurd of alleen schoon gemaakt met aceton of iets dergelijks?
 
Ik heb carbon kappen gekocht, de bevestigingsoogjes van de originele waren allemaal afgebroken.
Kwaliteit is niet super (veel minder gedetailleerd dan origineel), maar eens gemonteerd aanvaardbaar.
p6pb7567898.jpg

p6pb7567902.jpg
 
Ik heb carbon kappen gekocht, de bevestigingsoogjes van de originele waren allemaal afgebroken.
Kwaliteit is niet super (veel minder gedetailleerd dan origineel), maar eens gemonteerd aanvaardbaar.
p6pb7567898.jpg

p6pb7567902.jpg
Dat is ook een interessante optie. Die kappen zijn verder moeilijk te krijgen volgens mij
 
Ik heb ooit een zijplaat gebroken waar de voetsteunen op zitten. Die was toen al niet meer te krijgen. Cagiva is opgedoekt, er is niets meer te vinden. Echter, met wat geluk wil MV agusta helpen als je vragen hebt (ze gaan echter niets kunnen leveren), mij hebben ze destijds papieren bezorgd. Remmateriaal vind je via brembo /ebc, blokdelen koop je bij suzuki. Er is een alternatief rem/schakelsetje op de markt ook. Zie mijn eerste foto. GPR levert nog uitlaatdempers met keur.
 
Dank!

Ik heb vandaag contact gehad met een garage en hij zei dat, als de tank vanbinnen een coating krijgt, de verflaag ook goed zou moeten blijven. Klopt dat of is een "damp open coating" de enige oplossing?

De originele verflaag had bij mij geen last van afbladderen of bubbels. Die bleef blijkbaar dus wel goed zitten...

Resultaat bij jou is in ieder geval erg netjes! Kleine kunststofkappen onder het zadel ook laten spuiten? Heb je die eerst geschuurd of alleen schoon gemaakt met aceton of iets dergelijks?
Als de originele lak goed gehecht is, niet helemaal wegschuren. Enkel opschuren en overspuiten.
 
Even terug op inspelen. Ik denk dat Xasuntox geholpen is op het TL forum, de pasbussen van het deksel blijken te lang te zijn waardoor de bouten de O-ring niet kunnen spannen.

Even om op terug te komen. Gewoon O-ring gekocht van TL motor, is exact dezelfde. Volgende stappen heb ik doorlopen:

1. Vlakken opgeschuurd (zowel carter als kunststof deksel). Kunststof deksel opgeschuurd op glasplaat om het terug vlak te maken. Contact vlakken moeten mooi glad zijn.
2. Contactvlakken goed ontvet
3. Beetje vloeibare pakking gedaan op de carter en nieuwe O-ring gebruikt
4. Op voorgeschreven moment vastgezet en 2 nachtjes laten "drogen".

Sindsdien geen lekkages meer.
 
Weer op een probleempje gedoken. Bij het reinigen van de remmen stelde ik vast dat bij het uitkomen van de remcilinders er een dun laagje olie op de remcilinders ligt. Niet goed dus en vermoedelijk zijn de rubbers aan vervanging toe. Weet iemand waar je deze rubbertjes (revisieset) kan vinden voor de Brembo remmen van een Cagiva Raptor 1000?

Alvast bedankt!
 
Weer op een probleempje gedoken. Bij het reinigen van de remmen stelde ik vast dat bij het uitkomen van de remcilinders er een dun laagje olie op de remcilinders ligt. Niet goed dus en vermoedelijk zijn de rubbers aan vervanging toe. Weet iemand waar je deze rubbertjes (revisieset) kan vinden voor de Brembo remmen van een Cagiva Raptor 1000?

Alvast bedankt!

Die zijn op diverse plaatsen te koop. Dezelfde remklauwen zijn ook door, onder andere, Ducati en Aprilia gebruikt.
Je moet even het typenummer van Brembo achterhalen. Dan heb je veel meer zoekopties.
 
Die zijn op diverse plaatsen te koop. Dezelfde remklauwen zijn ook door, onder andere, Ducati en Aprilia gebruikt.
Je moet even het typenummer van Brembo opzoeken. Dan heb je veel meer zoekopties.
De nummer aan de binnenkant van de Brembo klauw is 20671600. Kan je me even op weg helpen waar ik ergens deze nieuwe rubbertjes kan krijgen? Kan niet direct iets vinden :) Thanks!
 
Bedankt, deze had ik ook daarnet gevonden. Ik heb echter rubbers nodig voor de voorste remmen.

Er staat nu een linkje voor de voorremmen.
Ik zag pas toen ik het plaatste dat het voor de achterrem was|(

Dus gelijk verandert.
 
De 1000 ook maar eens een een grote beurt gegeven, nieuwe banden, remschijven, hogere buddy etc.
Motor +- 12 jaar in bezit. ZX6R '04 voorvork, RSV mille brug en motogadget teller.
Stottert onderin erger dan vroeger, dit is er langzaam ingeslopen en steeds een beetje erger geworden.
Nieuwe koppelingskabel en wormwiel(?) bij de koppeling, dit nieuw maakte de koppeling 100x beter doseerbaar.
Roads Italia uitlaten. Eens kijken of hij dit jaar wat kilometers krijgt. Erg leuke motor en modern uiterlijk voor zn leeftijd.
 

Bijlagen

  • tempImagenwle2Z.png
    tempImagenwle2Z.png
    1,1 MB · Weergaven: 31
he goeiedag mf'ers
ik heb 3en vraagje en die luidt als volgt
ik heb dus de cagiva raptor1000 uit 2001 en werkelijkwaar een heerlijke fiets alleen vind ik de originele rem en koppelings hendels niet zo mooi.
nu heb ik de puig short 3.0 gekocht alleen nu het probleem, om die te monteren heb ik passende adapters nodig.
kan iemand mij misschien vertellen waar ik die kan vinden of waar de rem pomp nog meer gemonteerd is zodat ik hem evt via een ander merk met het zelfde rempomp/koppelhendel mechanisme kan bestellen
mvg martin engel
 
Ik zou het niet weten, de raptor is een vrij specifieke fiets.

Wat ik wel weet, is dat korte hendels echt ruk zijn en het remmen zeker niet beter maken.
Persoonlijk vond ik niets mis met het origineel.
 
Bedankt allemaal.
Het is gelukt. Het zit er tussen.

Ik ben op dit moment van een V-Raptor naar een Raptor gegaan.
Ik heb alle originele onderdelen goed bewaard. ;)
Maar wilde eigenlijk gewoon eens wat anders.

Motor is vorige week bij Pjoter geweest.
Simbuckets zijn vervangen.
Daarbij had ik ook een losse achterste uitlaat pakking.
Met dat vervangen is de cilinderbout afgebroken. :(
Maar alles zit weer goed en rijdt weer fijn. (klapt nu niet meer)

35637935955_73e75537ea_z.jpg


Simbucket
35507472461_e669c5c9c3_z.jpg


Cilinderbout
35637935895_9329d1ffda_z.jpg


35637809985_93cf9bdde0_z.jpg


35637810015_d513579243_z.jpg


35250987780_087d45c1e1_z.jpg

hey zipzip, met de zoekterm koplamp cagiva in google kwam ik hier terecht, vind het een super leuke upgrade voor de raptor uw koplamp, weet je nog van welke motor deze afkomstig is? of is het een aftermarket universeel model? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan