Cagiva - "The Raptors Nest" - deel 4

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#26
Gisteravond even wat tijd om de Raptor door te meten.





Hoewel.. er was weinig te meten.. lekstroom verwaarloosbaar (0.02 micorampere ofzo) en het voltage na het starten blijft gelijk, ook met het wisselen van de toerentallen. De Dynamo draden (hierboven) hebben helemaal geen stroom. (Normaal wisselspanning +/-40~90 Volt)

Nu nog even de dynamo lokaliseren, misschien koolborstels? :P (En bedrading checken)
Maar volgende week pas weer tijd..
 
Laatst bewerkt:

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#29
Gisteravond even wat tijd om de Raptor door te meten.

[~afbeelding~]

[~afbeelding~]

Hoewel.. er was weinig te meten.. lekstroom verwaarloosbaar (0.02 micorampere ofzo) en het voltage na het starten blijft gelijk, ook met het wisselen van de toerentallen. De Dynamo draden (hierboven) hebben helemaal geen stroom. (Normaal wisselspanning +/-40~90 Volt)

Nu nog even de dynamo lokaliseren, misschien koolborstels? :P (En bedrading checken)
Maar volgende week pas weer tijd..
De coil wil nog wel eens stuk gaan/ kortsluiting maken. Als je die vervangt moet het wel ok zijn denk ik.
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#31
Ben vanavond bij Pedro/Don Pjotr.. of gewoon Peter geweest ;) Rem/koppeling hevels opgehaald en een tijdelijk voetstepje. Misschien zondag even kijken of ik de voetrem recht krijg.
Ik ga nog wel een afspraak met Peter maken om (zoals vorige week gepland) even het blok te laten checken en dan gelijk ook maar de shim buckets uit te wisselen. Lijkt me de moeite zeker waard!
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#33
Ben vanavond bij Pedro/Don Pjotr.. of gewoon Peter geweest ;) Rem/koppeling hevels opgehaald en een tijdelijk voetstepje. Misschien zondag even kijken of ik de voetrem recht krijg.
Ik ga nog wel een afspraak met Peter maken om (zoals vorige week gepland) even het blok te laten checken en dan gelijk ook maar de shim buckets uit te wisselen. Lijkt me de moeite zeker waard!
Uiteindelijk de rit wel gemaakt dus.
Voor jou wel een aardig rijden trouwens. :? :}

De rem is toch van Brembo.. dus anders dan van een TL?

Voor die controle kan je gewoon die dag wachten op het resultaat? :9
De coil wil nog wel eens stuk gaan/ kortsluiting maken. Als je die vervangt moet het wel ok zijn denk ik.
Coil = spoel, dus je bedoeld de dynamo zelf? :)

Nul volt is wel erg weinig wat ik over de draden kon meten.
Niet zo spannend. Het avontuur viel tegen. _O-

Maar ik zag de spanning/voltage vlak daarvoor ook al niet oplopen bij wisselende toerentallen / over de accu gemeten. :')

Nog even e.a. openmaken, misschien komt ik nog iets interessants tegen, of moet er meer besteld worden. :)
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#35
Uiteindelijk de rit wel gemaakt dus.
Voor jou wel een aardig rijden trouwens. :? :}

De rem is toch van Brembo.. dus anders dan van een TL?

Voor die controle kan je gewoon die dag wachten op het resultaat? :9Coil = spoel, dus je bedoeld de dynamo zelf? :)

Nul volt is wel erg weinig wat ik over de draden kon meten.
Niet zo spannend. Het avontuur viel tegen. _O-

Maar ik zag de spanning/voltage vlak daarvoor ook al niet oplopen bij wisselende toerentallen / over de accu gemeten. :')

Nog even e.a. openmaken, misschien komt ik nog iets interessants tegen, of moet er meer besteld worden. :)
Nee, Peter denkt iets van 2 avonden over die actie te doen. Je moet er toch nog redelijk wat voor losmaken, waaronder het koelsysteem (been there).
Ja, eigenlijk is de coil de hele dynamo ;)
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#36
Nee, Peter denkt iets van 2 avonden over die actie te doen. Je moet er toch nog redelijk wat voor losmaken, waaronder het koelsysteem (been there).
Kan ik me voorstellen, al doet hij alles sneller dan 90% van de monteurs.
Maar die buckets moeten een beetje drogen denk ik en de motor moet koud zijn voor het kleppen stellen.
Ja, eigenlijk is de coil de hele dynamo ;)
Check, dubbelcheck. :t :+

Kon je wel met de motor rijden of was je in de buurt met de auto..? + -->
De rem is toch van Brembo.. dus ander [handle] dan van een TL?
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#37
Ben gewoon met de auto gegaan, heb eerlijk gezegd nog geen kans gezien om aan de motor te sleutelen... weet eigenlijk ook niet of de hevels wel passen :P Maar volgens mij wel hoor, is redelijk universeel. Volgens mij is de rempomp niet van Brembo, enkel de klauwen.

Peter stopt gewoon 8 nieuwe shim buckets erin, die hij vooraf al op haarscheurtjes gecontroleerd heeft. Hij controleert dan later die van mij een keer en die goed zijn worden weer in een andere motor gebruikt :)
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#38
Ben gewoon met de auto gegaan, heb eerlijk gezegd nog geen kans gezien om aan de motor te sleutelen... weet eigenlijk ook niet of de hevels wel passen :P Maar volgens mij wel hoor, is redelijk universeel. Volgens mij is de rempomp niet van Brembo, enkel de klauwen.
Ok, klinkt goed. Het remhandle is specifiek (maar is de pomp Nissin dus..?) , maar ook aan de koppelingszijde is er vaak een verschillende vorm voor de schakelaar / startonderbreking. Maar binnenkort heb ik een andere pomp, want deze moet gereviseerd worden. :)
Peter stopt gewoon 8 nieuwe shim buckets erin, die hij vooraf al op haarscheurtjes gecontroleerd heeft. Hij controleert dan later die van mij een keer en die goed zijn worden weer in een andere motor gebruikt :)
Dat is veel slimmer. Handig als iemand zich specialiseert. Meer onderdelen voorhanden. :} :t
 
27 nov 2011
75
0
29
Amsterdam
#39
Hoi mannen, ik heb mij laatste tijd niet meer laten zien op het forum maar reed tot vandaag nog blij op mijn rode Raptor1000 2001

Totdat hij vannacht werd gestolen!

Daarom even mijn berichtje hier, kans ik klein maar misschien komt iemand nog iets tegen.

Gestolen in de nacht van 27 op 28 mei in de buitenhaven van Edam.

Bijzonderheden:
RSVmille achterbrug zwart gecoat
Zx6r 2005 gouden voorvork
RoadsItalia uitlaatdempers
Motogadget teller
Pazzo rem- koppelingshendel
Voetstepverlagers 2cm
Het zadel, dik volgepropt lelijk vakantiezadel met beugeltje voor tassen aan te sjorren.

Foto's gooi ik er zo op, kenteken ook.

Bedankt voor het opletten :) groeten
 
Laatst bewerkt:

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#41
Basterds :( Uiteraard houden we het in de gaten!

Ben je toevallig ook lid van 'Wie rijdt' op Facebook? Met 35k leden bereik je daar iets meer mensen dan hier denk ik.
 

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#42
Heeft iemand nog een origineel en onbeschadigd rechter handvat liggen? Ik heb nu wat vervangende geprobeerd, maar ik geef toch de voorkeur aan origineel.
 

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.745
0
52
Noord-Holland
#43
Hoi mannen, ik heb mij laatste tijd niet meer laten zien op het forum maar reed tot vandaag nog blij op mijn rode Raptor1000 2001

Totdat hij vannacht werd gestolen!

Daarom even mijn berichtje hier, kans ik klein maar misschien komt iemand nog iets tegen.

Gestolen in de nacht van 27 op 28 mei in de buitenhaven van Edam.

Bijzonderheden:
RSVmille achterbrug zwart gecoat
Zx6r 2005 gouden voorvork
RoadsItalia uitlaatdempers
Motogadget teller
Pazzo rem- koppelingshendel
Voetstepverlagers 2cm
Het zadel, dik volgepropt lelijk vakantiezadel met beugeltje voor tassen aan te sjorren.

Foto's gooi ik er zo op, kenteken ook.

Bedankt voor het opletten :) groeten
Wat een aso's weer. :( Jammer van je Raptor en hopelijk vinden ze 'm snel terug. Ik woon vlakbij Edam en zal m'n ogen open houden voor je mooie beestje. Hij heeft in ieder geval genoeg herkennings punten.
 
Laatst bewerkt:
27 nov 2011
75
0
29
Amsterdam
#44
Ahaaaaaaaa

Staat op politiebureau met dank aan een oplettende burger!
Zal morgen als ik hem opgehaald heb wel even de schade posten en 'het verhaal' erachter.

Bedankt voor de oplettendheid
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#47
Ik kon van een oude kennis voor weinig (€150,-) een Aprilia Falco voorvork overnemen.
Ook een gouden.. helaas meten we daar twee keer 43 mm. Vooral boven is dat veel te dun. :)

Remklauwen zijn volgend mij gelijk, diameter van de schijven niet gecheckt.
Had ik de voorwielas nog even moeten meten en verder alleen bussen voor het wiel - die kon hij ook draaien.

Maar een upside down met radiale remmen is natuurlijk nog mooier. :9
 
Laatst bewerkt:

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#48
De coil wil nog wel eens stuk gaan/ kortsluiting maken. Als je die vervangt moet het wel ok zijn denk ik.
Ik twijfel nog om die maar gewoon te bestellen.. wil het binnen nog even zien en de bedrading checken.
Alleen wanneer.. geen idee. :$

Ik zag dat de bedrading ook vlak langs de schokbreker gaat.
En er zitten bij mij ook nog wat vreemde klemverbindingen. (Rode draden)
De gele draden heb ik niet gemeten op onderlinge kortsluiting, alleen of er stroom vanaf kwam. (Zero)
 
Laatst bewerkt:

Daylights

MF veteraan
18 apr 2003
1.367
0
36
Beusichem
#49
Ik twijfel nog om die maar gewoon te bestellen.. wil het binnen nog even zien en de bedrading checken.
Alleen wanneer.. geen idee. :$

Ik zag dat de bedrading ook vlak langs de schokbreker gaat.
En er zitten bij mij ook nog wat vreemde klemverbindingen. (Rode draden)
De gele draden heb ik niet gemeten op onderlinge kortsluiting, alleen of er stroom vanaf kwam. (Zero)
Ik zie een verband... had jij niet recentelijk een schokdemper vervangen? :+

Maak anders even een foto van die klemverbindingen.
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
45.619
23
46
Zuid-Holland
#50
Ik zie een verband... had jij niet recentelijk een schokdemper vervangen? :+

Maak anders even een foto van die klemverbindingen.
Tijd tekort, en dan moet ik ook nog op vakantie eind volgende week.
Wat een leven dit. :+ :+

Hij gaat maandag even naar Don Pjotr.
Dan gaat het wat sneller. ;)

Nu weer twee weekjes op de Soes GSX-750F gereden.
Went ook weer qua plezier en sturen..
maar de Raptor 1.000 heeft ballen. 8-)