Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Sinds gisteren ben ook ik een trotse bezitter van een cagiva Raptor:)
Heb helaas een beperkt rijbewijs, wat betekend dat ik hem eerst op 35kw moet begrenzen voordat ik er mee mag rijden.... Heel vervelend als die in de schuur op je staat te wachten! Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? Gisteren ook meteen maar een bellypan gekocht die toch in de buurt van de motor te koop stond(zag de advertentie hier net ook in het forum).
Wil er ook erg graag een high-ends uitlaten onder hebben, hoop deze via het forum te gaan vinden! Leuk om zoveel raptor fans bij elkaar te zien hier!
full
 
Hey Stephan, welkom hier! ben zelf ook pas erbij en heb nu al voordeel ervan gehad.
een tip over mijn uitlaatpakking en een tip over een setje highmount gpr uitlaten op tweedehands.be
inderdaad leuk om te zien dat er nog zoveel interesse is in de Raptor!!!
 
ik ben aan het kijken voor een raptor 1000 en vroeg me af wat het verschil in het blok met een TL1000S is.

Heb namelijk nog een blok in de garage liggen (132pk op de dyno), misschien dat hier wat onderdelen van overgezet kunnen worden?
 
vraagje: mijn motor is gisteren omgevallen met als gevolg dat het koppelingshendeltje (of hoe heet dat ding?) afgebroken is.



Moet dit vervangen worden door eentje van Cagiva? Of passen er ook andere op? Bijvoorbeeld die van de SV650?


Ik denk dat er een van suzuki wel past anders gewoon je schakelpedaal meenemen naar de locale motorzaak
even boutje los en mischien met een kunststof hamer zachtjes er af tikken
 
ik ben aan het kijken voor een raptor 1000 en vroeg me af wat het verschil in het blok met een TL1000S is.

Heb namelijk nog een blok in de garage liggen (132pk op de dyno), misschien dat hier wat onderdelen van overgezet kunnen worden?

Het blok is vrijwel identiek dacht ik, alleen de koppelingsplaten zijn van een TL1000R

De uitlaatbochten zijn anders, en de Raptor heeft geen Ram-air systeem.

Onderdelen overzetten lijkt me niet echt zinvol want de Raptor heeft over het algemeen de zelfde onderdelen als de TL1000S.

De cagiva heeft een andere mapping tegenover de TL1000s en daarom een ander vermogen.
 
Sinds gisteren ben ook ik een trotse bezitter van een cagiva Raptor:)
Heb helaas een beperkt rijbewijs, wat betekend dat ik hem eerst op 35kw moet begrenzen voordat ik er mee mag rijden.... Heel vervelend als die in de schuur op je staat te wachten! Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? Gisteren ook meteen maar een bellypan gekocht die toch in de buurt van de motor te koop stond(zag de advertentie hier net ook in het forum).
Wil er ook erg graag een high-ends uitlaten onder hebben, hoop deze via het forum te gaan vinden! Leuk om zoveel raptor fans bij elkaar te zien hier! [afbeelding]

Welkom! en wat een mooie glimmende motor :9
 
Welkom! en wat een mooie glimmende motor :9

Haha dankje, hoop er dit weekend toch wel mee te kunnen gaan rijden maar vrees dat dit lastig wordt :/ . Heb een aantal dealers aangeschreven om een 35kw uitdraai te verzorgen maar dit schijnt erg lastig voor ze te zijn. Zie zelf op het internet wel 35kw kitjes voor de sv650 te koop, denk dat ik die maar bestel en zelf er op zet. Iemand hier ervaring mee?
 
Haha dankje, hoop er dit weekend toch wel mee te kunnen gaan rijden maar vrees dat dit lastig wordt :/ . Heb een aantal dealers aangeschreven om een 35kw uitdraai te verzorgen maar dit schijnt erg lastig voor ze te zijn. Zie zelf op het internet wel 35kw kitjes voor de sv650 te koop, denk dat ik die maar bestel en zelf er op zet. Iemand hier ervaring mee?

Welkom op het forum :W

Een 35kw kitje lijkt mijn niet voldoende, want het moet ook op je kenteken staan toch?
 
Welkom op het forum :W

Een 35kw kitje lijkt mijn niet voldoende, want het moet ook op je kenteken staan toch?

ja moet op kenteken staan of je moet een setje met tuv goedkeuring aanschaffen en die keuring naar je verzekeraar sturen, dan kan de verzekering goedkeuring geven om te rijden.
niet alle verzekeraars doen dit dus je moet een beetje geluk hebben.
 
Setje met TUV keuring is iid genoeg. Heb de verzekering online afgesloten bij Motor-magazine, bij het veld met opmerkingen gevraagd of ik een uitdraai o.i.d. moet opsturen. Nog geen reactie van ze gehad, maar dit komt wel goed. Mag er binnen 14 dagen van af mochten ze het niet doen.
 
Je hebt gelijk Arie, moet inderdaad op het kenteken staan. De verzekering kan het dan wel accepteren maar een ijverige agent zal die uitdraaien zeker niet accepteren. Heeft iemand uit ons lokale topic vorig jaar heel veel problemen mee gehad en die hoefde nog maar een paar maanden 25Kw!!
 
Het gaat mij er om dat de verzekering het accepteert, stel ik tref een overijverige bromsnor dan zij het zo. Kan mij niet voorstellen dat die boete zo hoog is dat het de moeite waard is om op kenteken te laten zetten ;)
 
Iemand hier ervaring mee, heb een matte Raptor en ik zie wat lichte slijtplekjes in de inhammen van mijn tank. Iemand daar wel eens folie geplakt?
 
herlakt hier. Folie over plakken kan ook best.

Matte exemplaren hebben gevoelige lak.
 
Gewoon rood spuiten, ben je overal van af en dan is hij nog sneller ook :+
 
Nu ook met dikke poep
p4pb9495987.jpg

p4pb9495984.jpg


Symmetry sucks.
p4pb9486632.jpg


Misschien in de OP?
p4pb9495991.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie moto Hubertje! Erg netjes.

Van de winter heb ik mijn raptor ook wat opgeleukt; andere spiegels, knippers, dempertjes. Zit nu nog te overwegen er rode (!?) rimstriping op te plempen. Iemand ervaring met rode rimstriping op een champagne kleurige raptor??

Hier dan een foto van mijn brommert:

full
 
Bij de weg.. Mocht er iemand een raptorwrak liggen hebben waarvan het zadel nog bruikbaar is, laat maar horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan