Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Ik heb deze.
Geen geweldige kwaliteit wel..

Natuurlijk ook veel geld als je enkel 't pedaal moet hebben.. Iemand met een laser / plooibank laten helpen?
 
Beste raptor rijders na een klein schuivertje op een bruggetje is mijns (gelukkig als enige) achterem pedaal afgebroken (het voetje, helaas niet te lassen). Iemand enig idee waar ik dat (aftermarket) kan bestellen/vinden? Mijn garage in amsterdam heeft het geprobeerd te bestellen maar zonder succes. Of wellicht weet iemand een alternatief.

Mvg,
Nick.

Dag Nick,

Ben jij tevreden over je garage? Ben op zoek naar eentje in A'dam voor een grote onderhoudsbeurt van mijn Raptor 650 uit 2009 namelijk....

Groet en vast dank voor je reactie!

Pirremenir
 
Vraagje van een mogelijke toekomstige spammer van dit topic :+

Ik overweeg een raptor 1000, paar jaar op een een cilinder rond gereden en het is wel eens tijd voor wat anders :) Zijn er nog punten waar je extra aandacht aan moet besteden bij een raptor?
 
Vraagje van een mogelijke toekomstige spammer van dit topic :+

Ik overweeg een raptor 1000, paar jaar op een een cilinder rond gereden en het is wel eens tijd voor wat anders :) Zijn er nog punten waar je extra aandacht aan moet besteden bij een raptor?

Ja. Even goed realiseren dat je je niet kan inhouden op een Raptor..... :+
 
Ja. Even goed realiseren dat je je niet kan inhouden op een Raptor..... :+


:^



Een raptor 1000 is een betrouwbare machine, er wil nog wel eens een bevestigingspunt van een zijkapje breken en het aluminium van met name de schetsplaten voor de voetsteunen oxideert snel maar technisch steekt het prima in elkaar.

Oh ja, en als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is moet je redelijk vaak tanken :+
 
:^



Een raptor 1000 is een betrouwbare machine, er wil nog wel eens een bevestigingspunt van een zijkapje breken en het aluminium van met name de schetsplaten voor de voetsteunen oxideert snel maar technisch steekt het prima in elkaar.
Oh ja, en als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is moet je redelijk vaak tanken :+


Wat een vaak voorkomend euvel is bij het bekende TL1000 blok is een kleine olielekkage van een o ring bij de koppelingstift.

Wat Red Force al aangaf. Het plastic aan de zijkant van de buddyseat is erg fragiel. (Bevestgingspunten). Ook wil er wel eens een breukje ontstaan in de bevestiging van het voorspatbord. De verkrijgbaarheid van de kunstofdelen en de tank is het grootste minpunt van het hele merk Cagiva. En dus ook voor de (V) Raptors.
Het technische deel van de motor is grotendeels van Suzuki en dus goed verkrijgbaar.

Maar de (V) Raptor is een ontzettend fijne motor die erg goed stuurt met een vet en bruikbaar (en dus niet teveel) vermogen en koppel.


Gewoon doen dus!!!

full
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en als je hem gebruikt waar hij voor bedoeld is moet je redelijk vaak tanken :+

Toch, laatst had ik weer een leuk ritje, wel redelijk normaal gereden, snelweg wel lekker doortrekken, en ik kwam gewoon uit op 1:17,4. Voor een 1000 hè, ik blijf me verbazen over dat ding.. _O_

Overigens heb ik hem wel weer te koop gezet, ik maak gewoon te weinig kilometers op het moment..

http://link.marktplaats.nl/m697657794

Dus jj5, als je nog een leuke zoekt.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Beste raptoristen,

Ben al een tijdje aan het rondsnuffelen voor een paar andere dempers voor mijn raptor 650ie en kwam dit op Marktplaats tegen.
Zijn eigenlijk voor een 1000, iemand enig idee of dit past en zo nee of je ze relatief eenvoudig passend kan maken?

Alvast bedankt!
 
Wat is 'dit'?

Anyway, diameter voor 650-pijpen is veel kleiner dan die voor een 1000. Ik zou even verder zoeken als ik jou was..
 
Wees maar liever heel blij... Dat zijn écht geen Termignoni's, maar gewoon standaard dempers van de Raptor 1000 waar een sticker van Termignoni op is geplakt. Ben ze al tegengekomen op marktplaats inderdaad.

Die dingen wegen lood, overigens..
 

Toch, laatst had ik weer een leuk ritje, wel redelijk normaal gereden, snelweg wel lekker doortrekken, en ik kwam gewoon uit op 1:17,4. Voor een 1000 hè, ik blijf me verbazen over dat ding.. _O_

Overigens heb ik hem wel weer te koop gezet, ik maak gewoon te weinig kilometers op het moment..

http://link.marktplaats.nl/m697657794

Dus jj5, als je nog een leuke zoekt.. O-)



Dat doe je netjes, ik haal net 1:15 als ik niet te gek doe, nou heb ik 1 van de eerste types dus er zal wel wat verschil in mapping/injectie zitten waarschijnlijk maar de funfactor is zo hoog dat ik met plezier een paar liter extra tank :]
 
Dat doe je netjes, ik haal net 1:15 als ik niet te gek doe, nou heb ik 1 van de eerste types dus er zal wel wat verschil in mapping/injectie zitten waarschijnlijk maar de funfactor is zo hoog dat ik met plezier een paar liter extra tank :]
Mijn 1e V-Raptor deed ongeveer 1:12, en daar werd ik nou niet bepaald blij van.. :')
 
Mijn 1e V-Raptor deed ongeveer 1:12, en daar werd ik nou niet bepaald blij van.. :')


Kan ik me voorstellen :Y
Die 1:12 zit ik ook op als ik stevig aan het gas jengel, maar de nederlandse wegen lenen zich daar meestal niet echt voor :')
 
mijne doet tussen de 135 (door en door gekende baantjes) en 250 km (onderweg naar zuid frankrijk, met duo, ik was zeker dat het lampje dood was..) met 13l naft.
Naargelang hoeveel gas ik geef.

Reken zelf maar.. bij normaal gebruik ongeveer 6l/100 km denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee waar ik aan een revisie-setje van de hoofdremcilinder voorzijde kan komen?
of van welke motor (Suzuki) de remmen hetzelfde zijn
 
Iemand enig idee waar ik aan een revisie-setje van de hoofdremcilinder voorzijde kan komen?
of van welke motor (Suzuki) de remmen hetzelfde zijn


Die kan je denk ik beter bij brembo bestellen, suzuki heeft geen brembo remmen volgens mij, wellicht past er iets van ducati.
 
Hallo allemaal. Vorige week heb ik een raptor 650 i.e. (2008) gekocht. Jeu! Rijdt als een kanon. Heel blij mee. Maar toch zou ik graag -voor de looks en het geluid- hoog gemonteerde uitlaten willen aanschaffen.
Ik heb wat uitlaten-shops gemaild maar krijg weinig bruikbare antwoorden. Op dit forum zitten natuurlijk de kenners, de gebruikers. Dus: wie weet wat een fijne optie is?
En oh ja, ik ben ook erg benieuwd naar opties om de brandstofinjectie wat efficiënter te maken. Wie heeft ervaring met power commander achtige oplossingen?
grazie, ciao!
Raul
 
goooed, en dan heb ik nog een vraag: het remlicht werkt, maar het achterlicht - zelfde lampje- niet.
Voordat ik uren aan het zoeken ben naar het antwoord: wie kan inschatten wat er aan de hand is?
thanks!
 
goooed, en dan heb ik nog een vraag: het remlicht werkt, maar het achterlicht - zelfde lampje- niet.
Voordat ik uren aan het zoeken ben naar het antwoord: wie kan inschatten wat er aan de hand is?
thanks!

Welkom hier!

Over de uitlaten, heb je al op gegshop.nl gekeken? die hebben highmounts voor de 650 en dan heb je goede kwaliteit.

Heb je wel spanning op het achterlicht? het kan ook zijn dat 1 van de gloeidraadjes in je lampje is doorgebrand, dan moet het lampje vervangen worden.
Heb je geen spanning bij het lampje dan kun je de zekeringen onder het zadel controleren.
 
Hallo allemaal. Vorige week heb ik een raptor 650 i.e. (2008) gekocht. Jeu! Rijdt als een kanon. Heel blij mee. Maar toch zou ik graag -voor de looks en het geluid- hoog gemonteerde uitlaten willen aanschaffen.
Ik heb wat uitlaten-shops gemaild maar krijg weinig bruikbare antwoorden. Op dit forum zitten natuurlijk de kenners, de gebruikers. Dus: wie weet wat een fijne optie is?
En oh ja, ik ben ook erg benieuwd naar opties om de brandstofinjectie wat efficiënter te maken. Wie heeft ervaring met power commander achtige oplossingen?
grazie, ciao!
Raul
Hallo Raul, gefeliciteerd met je mooie bike! Heb je er een foto van?

Wat voor bruikbare antwoorden zoek je, welke vragen heb je precies?

Waar je inderdaad naar kunt kijken is bijvoorbeeld GPR, G&G of bijv. Roadsitalia.

Hier even een oud filmpje van de Raptor 650 met titanium (lekker licht!) G&G's:

Ik heb op mijn 1000 nu G.P.R.'s zitten, en dan klinkt ook erg lekker moet ik zeggen. Heb daar alleen geen filmpje van.
 
hee red force, dank voor je reactie. er is spanning op t achterlicht want remlicht doet het gewoon. Maar ik zal het lampje eens nader bekijken - meerdere gloeidraden dus?
Enneh gegshop is top! (Ben trouwens ook wel benieuwd of een hoge mount voor m'n standaard-dempers mogelijk is)
Raul
 
Terug
Bovenaan Onderaan