Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Iemand een idee voor een kentekenplaathouder? Die taartschep die er nu op zit wil ik wat kleiner hebben. Zie in de OP dat er verschillende Raptors een nette, kleinere kentekenplaathouder hebben. Hebben jullie die zelf gefabriceerd of zo gekocht?



Bij mijn motor zat het er al bij aanschaf op, ze hebben de originele er helemaal afgehaald en er zit nu een aluminium hoeklijn onder de kont geschroefd waar de kentekenplaat op zit en een paar steuntjes voor de kleine knippers.
Ik denk dat er niets voor te koop is, gewoon zelf iets fabriceren is vaak het beste en het goedkoopst.
 
Mijne heeft een specifieke plaathouder hoor, maar zit er al op van toen het ding nieuw was en de accessoires ervoor vlot te krijgen waren..

Geef me 'n 2 mm rvs plaatje en ik plooi je wel even een kopietje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mijne ingekort en daarna een plaatje geplooid in rvs. Best makkelijk zelf te doen met een beetje handigheid.

Btw nu ik toch aan het tikken ben, mijn raptorke is niet meer te koop.
 
Is er iemand hier met ervaring met een power commander / dynojet voor mijn raptor 1000?
na de nieuwe uitlaat en k&n luchtfilter loopt hij erg arm.
 
Ik heb er ene gestoken (power commander III USB) na het monteren van nieuwe uitlaten. Hij liep ook te arm met de fabrieksafstelling (was te zien aan de bougies) en ook aan de curve van op de testbank.

Nu een map geladen in de powercommander voor open uitlaten met db killers in en hij staat nu wat rijker afgesteld. Goed te zien als je de standaard map vergelijkt met deze die er nu ingeladen zit op de pc.

Mocht je vragen hebben laat maar horen, als ik er raad op weet .....
 
Ik ben momenteel op zoek naar n raptor 1000.
Dus heb ik wat vragen voor de raptor fetisjisten.
Nu zie ik n 1000r te koop maar kan nergens vinden wat t verschil is met een gewone 1000.
Lees ook nog wat verhalen over weinig grondspeling bij t betere stuurwerk. Wat zijn jullie ervaringen/oplossingen?
Nu hebben de motoren van 2004 vaak 40dkm gelopen, zijn er dan zaken waar je extra op moet letten?
 
Laatst bewerkt:
Een 1000 R bestaat niet.

Je hebt de volgende uitvoeringen: Raptor, V-Raptor en de Xtra Raptor.
Technisch zijn ze gelijk alleen schijnen de V-Raptor en Xtra Raptor wel anders/sportiever te sturen dan de gewone Raptor.

Dingen waar je op moet letten zijn vooral de plastic delen want die willen nog wel eens afbreken, verder gaat er weinig aan stuk.
Voor meer info, lees de eerste pagina van dit topic even.
 
Weet niet wat je budget ongeveer is Huubke, maar de mijne is evt ook te koop: V-Raptor 1000, 2007, 17.000km en wat leuke opties. Prijs notk.

Foto staat in de start post. E-mailadres in mijn profiel, indien interesse. Goede keuze in ieder geval, een Raptor! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel op zoek naar n raptor 1000.
Dus heb ik wat vragen voor de raptor fetisjisten.
Nu zie ik n 1000r te koop maar kan nergens vinden wat t verschil is met een gewone 1000.
Lees ook nog wat verhalen over weinig grondspeling bij t betere stuurwerk. Wat zijn jullie ervaringen/oplossingen?
Nu hebben de motoren van 2004 vaak 40dkm gelopen, zijn er dan zaken waar je extra op moet letten?

Bij hogere bochtsnelheden is de grondspeling van een originele (V) Raptor inderdaad maar matig. Pedalen en voetsteuntjes raken vlot de grond. Is nog niet zo erg, maar snel daarna komen de uitlaten en de jiffy aan de beurt. En dat is echt wel de grens. Je rijstijl daarop aanpassen dmv buitenboord hangen helpt wel iets. Maar je ontkomt er niet aan om steviger veren/ schokdemper te monteren. De originele veer achter is te week en voor is niet in te stellen. Betere en stuggere veren zorgen er ook voor dat de grondspeling toeneemt in de bochten. Ook kan je denken aan hoger geplaatste stepjes. Zelf ben ik geen voorstander van risers voor de achterveer. Als je voor niet tegelijkertijd verhoogd, verander je anders de geometrie van de motor. En daarmee ook de stuureigenschappen.

Maar een (V) Raptor is verder echt een superscherp sturende fiets. Zeker voor de straat, maar op t circuit zou ik m toch wat aanpassen.

full
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat je budget ongeveer is Huubke, maar de mijne is evt ook te koop: V-Raptor 1000, 2007, 17.000km en wat leuke opties. Prijs notk.

Foto staat in de start post. E-mailadres in mijn profiel, indien interesse. Goede keuze in ieder geval, een Raptor! :Y

Mooie fiets!
Ben aan t zoeken rond 3000, dus als je er heel erg graag vanaf wil... :+
Ik kijk een beetje rond in België, daar staan er meer te koop om een of andere reden.
En beter aan de prijs ook.
 
Ik heb even gekeken, nee dat is geen originele motor.
er staan wel mooiere op dan die vindt ik.
 
Mooie fiets!
Ben aan t zoeken rond 3000, dus als je er heel erg graag vanaf wil... :+
Ik kijk een beetje rond in België, daar staan er meer te koop om een of andere reden.
En beter aan de prijs ook.

HUUBKE, hierbij nog een voorstel uit NL :) (Zoals deze zal je ze niet in België vinden en vergeet de importkosten niet he"! ;) )
Ik kan je niet beloven dat we meer richting de 3 dan boven de 4 uitkomen maar er kan een hoop vanaf en teruggebracht worden naar origineel waardoor de prijs interessanter kan worden voor je. De extra/reserve delen zijn een hoop geld waard dus daar maak ik mijn balans dan wel mee op e-bay of zo.

~Ik heb een rode Cagiva V-raptor 1000 met net 23k uit 2002. Hij heeft altijd binnen geslapen. Hij is echt als nieuw! Geen verkleuringen of wat dan ook.
Er zitten een hoop extra's op zoals:
-K&N filter
-Akrapovic carbon/titanium dempers (4 kilo maar wel 1200 euro. niet duurder dan goud maar het komt in de buurt :) ) Een mooier geluid kan je je niet voorstellen!
-TRE (schakelbaar)
-ECU aangepast op K&N en Akrapovic
-Rizoma bar end spiegels
-30km geleden! een grote beurt gehad inclusief kleppen stellen
-Betere achtervering
-LSL valdoppen in kleur
-Extra zadel (Rode zit zwarte duo, net andersom dus).
-etc.

Hij stuurt nu zelfs nog veel beter dan voor de vering upgrade
Foto hieronder. Ik heb uiteraard meer foto's maar wil hier niet spammen :)

Mocht het je interesse wekken moeten we misschien even mailen of bellen. (Cubic _ Rules @ Hotmail . com maar dan zonder spaties)
Ik heb er een hoop orginele delen bij (lees extra/reserve) zoals:
-De orginele X-Raptor Carbon uitlaten
-Lazer RVS/Carbon uitlaten. Deze zijn wat korter. Staan ook heel goed!
-Complete Rode V-Raptor voorkant met Echte carbon hoorns en onderplaat
-Orginele knippers links en rechts (grijs)
-Koplampbeugel
-Afdekplaatje van de tank (Keypadcover) waardoor je'm zo naked kan maken.
-Standaard met verklikker
-Frame kapje links echt carbon
-Frame kapje rechts (Orgineel)
-Orginele (goede) achtervering
-TL1000S CDI, eventueel met de weerstand die nodig is om deze CDI op de Raptor 1000 te laten werken. (Hij is getest en werkt, het voordeel is dat hij feller wordt maar daarbij ook wat nerveuzer. Bovendien moet deze CDI nog wel optimaal afgesteld worden op de huidige setup).

Wat ik er nog bij moet vertellen is dat het voorspatbord en de achterkuipdelen onder het zadel ook van Carbon zijn. Die zijn op exact dezelfde kleur gespoten voor het mooie. Het voordeel ten opzichte van de orignele kuipdelen en spatbord is dat met de carbon delen je geen last hebt van "mogelijk" gescheurde pootje. (eufeltje van de orginele spatborden of bevestiging onder het zadel).

i3avd5.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Is er hier wellicht iemand die beschikt over het bedradingsschema van een Raptor 1000?

Heb op dit moment geen verklikker voor de "reserve" van m'n tank, maar wil deze toch wel graag weer hebben eigenlijk. Kan iemand me misschien ook vertellen waar deze sensor normaal in de tank gebouwd zit?

Alvast bedankt :)
 
Zit op de benzinepomp en die zit in de tank, wel al het lampje gecontroleerd? stuk minder werk namelijk...

Ik heb overigens nog een kopie WPH van de Raptor 1000 op de computer (engelstalig), degene die het nodig hebben kunnen mij een PB met hun emailadres sturen, krijgen ze een kopie gemaild (19.1Mb)
 
Zit op de benzinepomp en die zit in de tank, wel al het lampje gecontroleerd? stuk minder werk namelijk...

Ik heb overigens nog een kopie WPH van de Raptor 1000 op de computer (engelstalig), degene die het nodig hebben kunnen mij een PB met hun emailadres sturen, krijgen ze een kopie gemaild (19.1Mb)
Ah top!

U heeft een PB.

Probleem is niet het lampje an sich. Mijn Raptor is voorzien van een motogadget teller, waardoor die verklikker er gewoon niet meer in zit. Mijn plan is nu om ergens anders een lampje weg te bouwen, zodat ik wel weet wanneer ik op de laatste dampen aan het rijden ben.
 
Vandaag dolenthousiast naar het postkantoor, inschrijvingsbewijs van de raptor gaan halen..
Hebben ze m'n (kapotte) yamaha uitgeschreven en gewoon diezelfde motor weer ingeschreven. -O- |(

En dat met zo'n weer. B|
 
Even een vraagje hier. Ik merk met de Raptor dat als ik rap optrek en wat hoger in de toeren kom, de motor wat begint te schokken en lichtelijk terugvalt in toeren (terugval van zo'n 2 duizend toeren). Dit gebeurd zo tussen de 8 en de 9 duizend toeren. Uiteraard schakel ik netjes voordat ik in het rood kom. Normaal schakel ik rond de 6-7 duizend toeren, maar als ik een sprintje trek wil dat nog wel eens oplopen tot zo'n 9 duizend toeren. In het rood kom je pas vanaf zo'n 10,5 duizend als ik op de toerenteller kijk, dus daar zit ik nog ruim onder.

Zijn er mensen die dit herkennen? Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik ben al naar de motorzaak terug geweest, maar die zeggen dat 8-9 duizend toeren ook wel erg veel is voor een twee cilinder. Persoonlijk vind ik het toch wat vreemd, zeker als je leest dat het maximale koppel vrij komt op zo'n 7,5 duizend toeren en maximaal vermogen op zo'n 9 duizend toeren. Dat moet zo'n motor toch gewoon aankunnen?
 
Ik neem aan dat de motor goed warm is als je dat voelt?
In principe zou ik zeggen de tps instellen en synchen. Maaarrrr als je open uitlaten hebt gemonteerd en een open filter dan is het ook belangrijk de motor daar goed op af te laten regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan