Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

collega's, heb over 2 weken een grote beurt gepland bij Goedhart. Mijn motor loopt niet echt lekker als ik op een vast toerental rij op de snelweg. Voel dat de motor wat inhoudt, en regelmatig komt er een harde knap uit de uitlaat. Lijkt dat een van de 2 cilinders niet goed verbrandt. Heb er vorig jaar een K&N luchtfilter op gezet om het op te lossen maar hielp niet. Jullie een idee wat het is?

Zo, grote beurt gehad. Man wat een verschil! Rijdt weer zonder inhouden en remt zijdezacht. Het afwateringsgaatje was verstopt dus daarom kon het water niet weglopen rond de bougie. Ook nieuwe banden dus we kunnen er weer 30K bij rijden. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Welke banden heb je er nu op? Ik moet binnenkort mijn banden vervangen en heb even geen idee wat op het moment een goede keuze is. Heb jaren op mijn R6 michelin pilot power 2ct gereden. Op de raptor zit nu bridgestone toerbanden
 
Ben ook aan een nieuwe achterband toe, zit nog te twijfelen tussen pilot road en pilot power... Ik heb nog wel ff wordt sowieso na de winterslaap.
 
Als ik me hier nog even mee mag bemoeien en een tip mag geven dan komt die nu :)
Sportbanden rij je nooit de kantjes vanaf met een raptor. Een sport tour band heeft een iets ronder vlak en een sport band iets puntiger met meer contactvlak aan de zijkanten en daardoor minder in het midden (slijtage).
Er zijn op dit moment een tweetal banden op de markt die zeer geschikt zijn voor de raptor en de meeste andere sport/tour fietsen.

Michelin Pilot Road 4
Pirelli Angel GT
Waarbij de laatste ook multicompound is en naast een goede grip op droog en nat wegdek ook nog eens een langere levensduur heeft.
Uiteindelijk moet je natuurlijk zelf voelen wat voor jou prettig rijdt. Lees anders wat testen en probeer het eens uit. Succes met de keuze.
 
Als ik me hier nog even mee mag bemoeien en een tip mag geven dan komt die nu :)
Sportbanden rij je nooit de kantjes vanaf met een raptor.

Daar vergis je je in. Met de Raptor kan weldegelijk de randjes weggereden worden. Ik heb die met mijn V Raptor gemakkelijk bereikt. En niet alleen op circuitdagjes.

Rij je liever sportief en maal je niet om je bandjes wat vaker te vernieuwen dan zijn Pilot Power 2CT's echt superbanden voor de dino's.

Rij je rustiger en geef je niet om maximale hellingshoeken en doe je liever langer met je dure rubber, dan zijn Pilot Road2 ook erg goede alternatieven.
 
Wilde deze ff met jullie delen. ;)
Ik was weer even aan het spelen met mijn spiegel reflex *D

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi!
full
 
Mannen,

Mijn Raptor is onfortuinlijk terecht gekomen op het glimmende gedeelte een tijdje terug, en is total loss.. Helaas kon ik het risico niet nemen hem weer op te bouwen; de versnellingsas zat scheef in het blok etc. Het gebeurde net nadat ik hem helemaal had opgebouwd zoals ik hem hebben wou, dus ben er vrij ziek van.

Gelukkig heb ik wel wat fijne goodies kunnen redden, waar ik hopelijk iemand anders blij mee kan maken. Check de volgende MP linkjes even:

http://link.marktplaats.nl/m979935147
http://link.marktplaats.nl/m979939144
http://link.marktplaats.nl/m979940811

Er komt wellicht nog wat bij als ik tijd heb vd week; heb oa nog een powercommander en xenon projector liggen die er ook op zaten, en de mooiste Oberon bar-end spiegel en knippers die er zijn.

Ik rijd inmiddels weer met veel plezier rond op een prachtige K1200R, ook een unieke naked, maar dan anders.

Gr. Nelis
 
Heb sportsmarts, PP2CT en PR2 bandjes gehad, bevielen allen zeer goed, de PR2 gaat wel 3x zo lang mee als de sportsmarts. Stuurt iets minder snel wel.
Op de randjes raak je met allemaal. Voetje optillen en steuntje laten klappen.
 
Hallo allemaal, ik ben van plan mijn Aprilia dorsoduro 750 in te ruilen voor een cagiva raptor. Nu is mijn vraag hoe zit het met verkrijgen van nieuwe onderdelen? Dit is bij Aprilia al wel eens een probleem. Maar is er bij Cagiva nog aan nieuw onderdelen te komen? Ik weet dat het motor blok van Suzuki is dus dat zal wel geen probleem zijn. Onderdelen als kappen en elektronische componenten.
Rintsy
 
Wat je zelf al zegt rintsy; mechanisch/motorisch zal niet zo'n probleem zijn, maar kuipwerk/tank zal niet heel makkelijk verkrijgbaar zijn.
 
Hallo allemaal, ik ben van plan mijn Aprilia dorsoduro 750 in te ruilen voor een cagiva raptor. Nu is mijn vraag hoe zit het met verkrijgen van nieuwe onderdelen? Dit is bij Aprilia al wel eens een probleem. Maar is er bij Cagiva nog aan nieuw onderdelen te komen? Ik weet dat het motor blok van Suzuki is dus dat zal wel geen probleem zijn. Onderdelen als kappen en elektronische componenten.
Rintsy

Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee
 
Kappen en schertsplaten zijn moeilijk, in geval van een crash. Je vindt op sommige sites wel carbon vervangdelen, maar die kwaliteit is niet altijd super. Zie foto onder, vergelijk eens met de originele.
Alle sensoren en blokdelen zijn suzuki, daar is vlot (en goedkoop) aan te komen via het suzuki netwerk. Veel andere stukken zijn vrij universeel of bij de onderdeelleveranciers nog te krijgen (pinkers, spiegels, elektische spullen, remblokken,...). Vervanguitlaten worden ook nog steeds gemaakt. Voetsteunen zelf kan je perfect vervangen door die van een monster bv., remklauwen worden ook door duc en aprilia gebruikt. Zadels kan je herbekleden.
Carrosseriedelen (tank, kappen, ophangingen van vanalles) zoek je best tweedehands als je de originele wil. Nieuw is er niet aan te komen.

p5pb10185605.jpg
 
Laatst bewerkt:
De Cagiva Raptors zijn ontzettend goede en betrouwbare motoren en zou ze iedereen aanraden. Alleen zoals Hubertje al aangaf zijn de plastic onderdelen (kuipwerk, tank en frame) gewoon erg moeilijk om aan te komen. Als je er eentje hebt moet je ontzettend zuinig zijn en geen brokken maken want dan is het een flink karwei om 'm weer in ere te herstellen.

Ik denk dat veel Raptors in de toekomst zullen worden omgebouwd tot streetfighters of eigenbouw specials. Technisch zijn ze top, daar niet van.

Aanmelden bij diverse buitenlandse Raptor (Engelse en Duitse) fora kan wel helpen om aan onderdelen te komen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen

Lang niets gepost maar zeker wel gelezen.
even terug komen op de banden de Pirelli Angel GT zijn echt een goede keuze voor de raptor en gaan naar mijn ervaring lang mee.

waar ik eigenlijk voor wilde posten is
onderdelen zijn inderdaad lastig te koop.
ik ben dan ook op zoek naar een voorspatbord en nu heb ik wel gelezen dat een spatbord van gsx zou passen
nu zie ik dat de bevestiging totaal anders is dan bij mijn Raptor dus lijkt mij dat het niet past
heeft iemand hier ervaring mee en van welk merk en of type zou het wel kunnen passen.
Ik neem aan dat de Raptor voorvork op meerdere fietsen werd gebruikt.
 
Volgens mij heeft een Ducati Monster dezelfde voorvork.


Laat maar, is anders heb net gekeken.


GSXR K6 zou moeten passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig net een ervaring met het krijgen van onderdelen.
Mijn benzinekraantje was kapot, en laat die nou net niet meer te vinden zijn.

Was niet van SV maar echt van mijn Raptor.

Dus onderdelen die niet bij het blok horen zijn helaas een probleem.
Rizoma is soms een oplossing.

Maar ondanks dat, zou ik je aanraden een Raptor te kopen :D
 
Laatst bewerkt:
Op de baan is het gewoon een fantastische machine, als je je benen erop kwijt kan.
 
hoe heb je dat dan gedaan met bevestigen want ik heb maar 1 bout aan de voorkant van de vork
of laat je dat 2e gat gewoon open?
Hoe bedoel je?
Heb de Raptor kroonplaten gebruikt.
Of bedoel je het spatbord?
Het is nog een projectje, heb nog niet alle onderdelen maar de voorvork past er prima in.
 
Ik vrees dat ik mijn laatste tourritje van 2015 heb gemaakt. Na nog geen uurtje onderweg even de motor uit om de route te bespreken, als ik de sleutel weer omdraai..... Helemaal niks -O- .
Na wat aanduw pogingen, startkabels en zekeringen omgewisseld te hebben toch maar de wegenwacht gebeld. Geen spanning op een van de relais was de diagnose, gelukkig kon ik na een workaround weer naar huis rijden. Van de week maar eens goed door meten waar het nu precies misgaat.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan