Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

In het boekje staat niets over de lampjes links/rechts van de hoofdlamp. :)

full


Op Ebay weinig onderdelen, alleen het kapje van het achterlicht.
Wie weet of de Ducati Monster toevallig hetzelfde achterlicht heeft? (Meestal zijn ze wel zo slim dat dat erbij te zetten)

full
 
Laatst bewerkt:
Monster niet. De achterlichten van een yamaha aerox en bmw 1200 gs (luchtgekoeld) zijn wel gewoon uitwisselbaar.

Voor de aerox kan je veel mooie ledlampen met geïntegreerde pinkers vinden.
 
Monster niet. De achterlichten van een yamaha aerox en bmw 1200 gs (luchtgekoeld) zijn wel gewoon uitwisselbaar.

Voor de aerox kan je veel mooie ledlampen met geïntegreerde pinkers vinden.
Dat is een scooter!!!! :o :o :o

Tnx! *O*

Ik zag dat het design meeloopt met het zadel.
Die van de Monster is gewoon recht, meer een 'we plakken er nog een achterlicht op'.
:Y
 
Laatst bewerkt:
Een 190 band past, zal alleen het bochtengevoel niet beter maken. Zou lekker voor een 180 bandje gaan.
 
Laatst bewerkt:
Iemand al eens een 190 achterband er op geknalt?
Ik heb een RSV4 met bijna nagelnieuwe Michelins Pilot Power.
Maar daarvoor liggen er Diablo Rosso's klaar.

Wel mooi als het op de Cagiva past.
Het ziet er -zo ven snel- wat krap uit achter. :)

Beste Worldbeater,

De motor in originele status rijd super en tussen de bochten is heel wendbaar en super stabiel.
Met het monteren van alleen een bredere achterband de wendbaarheid en de stabiliteit van de motor zullen niet meer zo goed zijn.
 
Waarvan akte. ;)

Als iemand nog een net en rood voorspatbord heeft, dan houd ik mij aanbevolen. :)
 
Hier een nuttig middagje, minimaal twee jaar oude olie eruit.
Maar misschien nog wel meer, de vorige eigenaar deed alleen maar rijden. :P



Genuine Suzuki olie filter. ;) :t





Nu een K&N filter erop, alles weer lekker vers. :]
 
Voordat alles er weer op ging een flinke hagelbui. (oliedop + filter was er net af.. :X )

Uurtje eerder was ik eerst aan de remmen begonnen.
De remvloeistof was niet alles meer. :P







Alles blinkt nu weer. *O*
 
Laatst bewerkt:
En ineens viel me een rare beugel op bij de koplamp.
Hier zullen wel de originele knipppers zitten?
Maar waarom haal je die er niet af. :? (hier links er af, ligt bij rechts)





Komende week weer kouder, maar ben wel benieuwd of we nog ff kunnen rijden. :9
 
Laatst bewerkt:
En ineens viel me een rare beugel op bij de koplamp.
Hier zullen wel de originele knipppers zitten?
Maar waarom haal je die er niet af. :? (hier links er af, ligt bij rechts)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Cagiva%20Raptor%201000/20170114_160953.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/Cagiva%20Raptor%201000/20170114_160921.jpg"]afbeelding~][/URL]

Komende week weer kouder, maar ben wel benieuwd of we nog ff kunnen rijden. :9
Daar zal een windschermpje op hebben gezeten.. De originele knippers zitten verder naar achteren:

2nurm29.jpg


Je bent lekker bezig trouwens! :t

Olie vervangen moet ik eigenlijk van het voorjaar ook eens doen.
Schijnt niet zo ingewikkeld te zijn, toch? :$
 
Laatst bewerkt:
Achterste remklauw losgemaakt bij het ontluchten?

Maakt een wereld van verschil als je ze kan omdraaien.

Zover ik weet is de 190 op't randje voor de velg?
 
Daar zal een windschermpje op hebben gezeten.. De originele knippers zitten verder naar achteren:

[afbeelding]

Je bent lekker bezig trouwens! :t

Olie vervangen moet ik eigenlijk van het voorjaar ook eens doen.
Schijnt niet zo ingewikkeld te zijn, toch? :$
Tnx, dat klinkt logisch. Was even hit and run op internet, alleen MF. :t :+

Olie verversen is niet moeilijk, net zoals remblokken en vloeistof.
Maar je moet het even weten. Motoronderhoud is geen rocket science. :9

Je mag ook een keer langsrijden, doe ik het ff voor. ;)
Neem er lekker de tijd voor, bij de motorzaak zit hij na minuten alweer dicht, laat hem lekker uitdruppelen..
En het oliefilter afvullen, het oliedruklampje niet aan laten springen is een sport. :+
Achterste remklauw losgemaakt bij het ontluchten?

Maakt een wereld van verschil als je ze kan omdraaien.

Zover ik weet is de 190 op't randje voor de velg?
De druk was nog wel goed, de inhoud een stuk minder. Slootwater. ;)
Sleuteltje 11 viel me op, net als bij mijn RSV4. Die maat komt anders bijna nooit voor.
Maar dat zal Brembo eigen zijn. Ik had alleen maar een steeksleutel, achteraf een mooie nieuwe ringsleutel gekocht gisteren. :)
 
Laatst bewerkt:
Niet zo heel boeiend, een foto van de ketting smeren, maar ik laat gelijk even de liftstick zien.



Ik vind hem wel handig, binnen een minuutje was ik weer klaar.
(tilt de motor iets op aan de achterklant i.c.m. de zijstandaard, waardoor het wiel vrijkomt)

Het uitlaatgeluid is beautiful, maar wilde de motor wel eens horen zonder Db killers. *O*





Alleen die zitten muurvast -O- borgmoertje, en aan de onderkant is de imbus kop al niet meer 100%.
Dus vanavond direct wéér kruipolie erop na de 25 km rit en opnieuw proberen. Alles of niets. :P

Daarna keertje uitboren als dit hem niet wordt. :]
 
Ik heb zelf ook (carbon) BOS dempertjes, heb de DB-killers er ook uit geschroefd. Maakt wel wat verschil, geeft een net iets zwaarder geluid, maar (naar mijns inziens/hoors) niet too much. Maar dat is voor iedereen verschillend ;)

IMG_6304.jpeg
 
Dikke combo hoor, die Carbon staat hem goed i.c.m. de donkere kleur! :} 8-)

Nu met starten valt het nog mee omdat de Raptor niet zo hoog stationair loopt.
Met gas geven / acceleratie is het wel een dik geluid. :9

Ik denk ook dat een twee cilinder minder irriatie opwerkt.
Collega kwam vanochtend op de tweede verdieping voor het raam staan -> :} toen ik voorbij reed. :t
 
Laatst bewerkt:
Beste mede cagiva rijders ik heb een klein vraagje.
Wanneer je de achterrem bedient, is het dan de bedoeling dat het remlicht aanspringt?
Bij mij gaat hij iig NIET aan!??

Mvg emilioo
 
Beste mede cagiva rijders ik heb een klein vraagje.
Wanneer je de achterrem bedient, is het dan de bedoeling dat het remlicht aanspringt?
Bij mij gaat hij iig NIET aan!??

Mvg emilioo
Dat is bij de wet verplicht, maar bij mij doet hij het volgens mij ook niet.
Dus ik houd er al rekening mee met remmen. :)
(al heb ik überhaupt pas vanavond zowel rem als gewoon licht, want het lampje was nog steeds niet vervangen..)

Ik ga binnenkort eens achter de schetsplaat kijken waarom.
Soms is het veertje lam/te lang die de schakelaar eruit trekt.
Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn. ;)

Uit de startpost: owners manuals.
REAR BRAKE CONTROL
The rear brake foot pedal (1) is on
the right side. It controls
simultaneously the rear brake
STOP light.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk vuil in de schakelaar, even schoonmaken/uitblazen dan doet hij het weer.
 
De Raptor deed het vanochtend helemaal niet. :P
Voordat ik mijn lunch ging maken de accu al op de lader gezet.
Die had bij de vorige eigenaar al twee weken bijna leeg buiten gestaan. Niet goed.
Maar na de eerste keer opladen vorige week ging het toch 1.5 week goed.

Na een koude nacht toch even testen voor wat zekerheid.
En de lader was net na vijf minuten al uit.
Voortaan zou ik de Yuasa toch maar vertrouwen. *O*

Maar met starten was het enige wat reageerde toch alleen het startrelais.. :P
 
Hmm.. Wat klopt hier niet? :$

dinsdag 1 september 2015
2eyj9kz.jpg


zondag ‎15 ‎januari ‎2017
2potago.jpg
 
Ik denk slechts 401 kilometer gereden sinds 2015. -O- ;)

Tegenover die van mij mist hij ook nog eens 103.000 kilometer op de teller. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan