Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

De Raptor deed het vanochtend helemaal niet. :P
Voordat ik mijn lunch ging maken de accu al op de lader gezet.
+ terwijl ik de dag ervoor nog gewoon probleemloos woon-werk had gereden.

Gisteravond met hoofdlampje op in het donker geprobeerd de accu te verwijderen.
Maar ik krijg hem niet onder de tank door, zitten ook nog wat beugeltjes onder die in de weg zitten.
Breek daarbij ook nog té lomp een oogje van het zijkapje bij de spanningsregelaar. -O- :')
 
Laatst bewerkt:
Vorige week maandag de Raptor opgeladen na half vijf op de zaak.
De meeste mensen waren toen al weg..

Krijg ik net een foto van het management waarom ik hem op sta te laden hier. _O-



Pffff half uurtje.. busted! :P |(
Spionnen. :')
 
Jij rijdt te weinig Jethro, foei! ;)

Enneh, wil jij zeggen dat jouw Raptor al 123.000km op de teller heeft staan Worldbeater? :o
Yep. :Y

Loopt als een klok ;) of moet ik zeggen een trekkende tractor met acceleratie power van een F1. ;)
Schakelen is ook nog 100%, geen speling of tussentijds uitvallende versnellingen.
Wel wat rare dingen tegengekomen onder het zadel qua bedrading en versleuteling.

En alles stinkt naar de uitlaatgassen, de motorkleding en in huis..
Ben dan niet op de gang geweest bij de voordeur (kom achter binnen) maar daar merkte mijn vriendin het al.

Ik denk overigens dat dit nu weg is na de oliewissel. *O*

Alleen nu nog de accu vervangen.. :+ :X
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor :) De accu zou te verwijderen moeten zijn als je enkel het zadel eraf hebt, dus dat is wel apart. Beetje gehobby onder het zadel dan?
 
Netjes hoor :) De accu zou te verwijderen moeten zijn als je enkel het zadel eraf hebt, dus dat is wel apart. Beetje gehobby onder het zadel dan?
Hij kan niet onder de beugel van de tank door?
Ik heb al twee lipjes omgebogen waar het zadel tussen vast komt, maar dan red hij het nog niet.

Voor het scharnier gedeelte van de tank aan de achterzijde omhoog:
Een bepaalde platte messing schroef krijg ik niet los getikt met de sleutel en hamer.
Die vreet gewoon in..

Misschien anders de undertail lossen.. :X
 
Hij kan niet onder de beugel van de tank door?
Ik heb al twee lipjes omgebogen waar het zadel tussen vast komt, maar dan red hij het nog niet.

Voor het scharnier gedeelte van de tank aan de achterzijde omhoog:
Een bepaalde platte messing schroef krijg ik niet los getikt met de sleutel en hamer.
Die vreet gewoon in..

Misschien anders de undertail lossen.. :X

Gewoon door de "gereedschap bakje" zonder niets los te maken......maar met heel veel geduld!
Hij past heel precies en met kleine bewegingen kan uit zijn plaats weggehaald worden.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon door de "gereedschap bakje" zonder niets los te maken......maar met heel veel geduld!
Hij past heel precies en met kleine bewegingen kan uit zijn plaats weggehaald worden.
Ik had een uur geduld, inclusief hefboom van een grote schroevendraaier.. linksom.. rechtsom..kantelen..
Misschien zit er nog de verkeerde accu in. Motorisch ben ik niet helemaal perfect, dat niet. :+

De rand van de bak gaat al omhoog voordat de accu onder de tank vandaan is..
 
Laatst bewerkt:
Ik had een uur geduld, inclusief hefboom van een grote schroevendraaier.. linksom.. rechtsom..kantelen..
Misschien zit er nog de verkeerde accu in. Motorisch ben ik niet helemaal perfect, dat niet. :+

De rand van de bak gaat al omhoog voordat de accu onder de tank vandaan is..

Ja, maar het is de enige manier om de accu weg te halen.
Voorplaatje wegschroeven en met wisselende klein bewegingen de accu weghalen.
Als je wil kan je misschien twee touwtjes aan de accupolen vastmaken en die trekken tijdens het bewegen.
 
Ja, maar het is de enige manier om de accu weg te halen.
Voorplaatje wegschroeven en met wisselende klein bewegingen de accu weghalen.
Als je wil kan je misschien twee touwtjes aan de accupolen vastmaken en die trekken tijdens het bewegen.
Hij loopt echt vast, schroevendraaier tussen het vaste punt en de accu, en buigen maar.
Alleen toen moest ik nog 30 mm progressie boeken, dat ging niet.

Ik heb ook nog met een platbek tang staan trekken, maar dat schoot niet op.
De undertail gaat al omhoog als de accu nog 30 mm verder 'vlak' eruit moet.

Er is iets speciaals. (heb ik weer) :)
 
Ik denk slechts 401 kilometer gereden sinds 2015. -O- ;)

Tegenover die van mij mist hij ook nog eens 103.000 kilometer op de teller. _O-

Jij rijdt te weinig Jethro, foei! ;)

Enneh, wil jij zeggen dat jouw Raptor al 123.000km op de teller heeft staan Worldbeater? :o

Dat dus.. :t

Ik wist dat ik niet veel had gereden, maar zó weinig.. dat had ik nooit verwacht.
Viel me afgelopen week opeens op.
 
Die zit zo te zien in een scharnier, en juist die bracket daar onder naar het subframe krijg ik niet los.
De tank op zich wel denk ik.

Maar zal wat verder strippen, misschien zie ik dan meer. ;)

Alleen denk ik maar via de undertail verder te gaan, boutje voor boutje eruit.
Steeds een tierib-lusje erop in elk gat, dan dondert die niet gelijk op de grond, maar zakt wel wat.

Geef me een kwartier in het weekend voor dit. :+ ;)

Ik kan trouwens slecht schatten.
 
Laatst bewerkt:
Kent iemand deze user nog?
Makster

full


Op zijn Raptor heb ik in 2006 gereden. :Y
Oude motormaat, maar zijn e-mail adres is plat.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat de teller al werkt dan. :Y Kun je zien hoe hard je loopt. _O-

Hij is wel trouw! -->2006. :o

Dat was de MD-ZP-39 :P
Ik heb nu de MR-ZZ-88..

:+


Had jij niet ook een Triumph destijds? Je naam komt me bekend voor, wellicht van een ander forum..
 
Laatst bewerkt:
Dat was de MD-ZP-39 :P
Ik heb nu de MR-ZZ-88..

:+
Van 650 naarRDW zegt beiden 1.000's..

Omdat je die eerste versleten had natuurlijk.
Zoveel kilometers. ;)
Had jij niet ook een Triumph destijds? Je naam komt me bekend voor, wellicht van een ander forum..
In 2006 had ik een Trident 900 en een Trophy 1200. :Y (En een TL1000R) (En een Derbi GP-1 250)
 
Laatst bewerkt:
Drukke dag, maar toch nog een kwartiertje daglicht mee kunnen pakken om te klussen. *O*
Nu kon ik zien dat mede door twee popnagels de accu er niet verder recht uitgeschoven kon worden.
In mijn geval dan, want het lijkt me allemaal niet echt origineel.

Maar de undertail was zo los, en met slechts een paar slagen van de bevestigsbouten was er al genoeg ruimte. :9
Het ziet er allemaal erg raar uit in die bak.
Beetje beunwerk denk ik. :P
 
De accu loopt toch echt vast. :P



Popnagel.. bijna nagel aan mijn doodskist. :P



Eindelijk accu eruit! Maar wat een verrassing.. en de popnagel houdt dus dat stripje vast. :Y



Betere zaagwerk geweest daar beneden. :? (Water afvoeren?)
 
Laatst bewerkt:
Even een familiefoto. :+



Accu van de RSV4 was eerder al overleden. (links) (10 Ah)
De afmeting is blijkbaar dezelfde als die van die Raptor. (midden) (8 Ah)

En de Motobatt heeft nog een extra montageplaatje. (voor)
Maar is zonder net zo hoog als de originele accu.

Ik twijfelde al met bestellen om type12 (10Ah) te nemen i.p.v de 9 (8 Ah)..
Maar toch maar een type '9' motobatt.. die blijkt echter 10.5 Ah.
Dus heeft toch meer startcapaciteit. *O*

"De MotoBatt MBTX9U QuadFlex AGM accu is een vervanger voor de volgende 4 Yuasa Accu's: YTX9-BS, YT12A-BS, YTZ12S en YTZ14S."
 
Laatst bewerkt:
:^

Die accu zit verkeerd, de bovenkant moet inderdaad naar achter steken, geen wonder dat die er zo niet uit wil.
 
Van 650 naarRDW zegt beiden 1.000's..

Omdat je die eerste versleten had natuurlijk.
Zoveel kilometers. ;)In 2006 had ik een Trident 900 en een Trophy 1200. :Y (En een TL1000R) (En een Derbi GP-1 250)
En n ffe later een. Moto Morini Corsaro vlgs mij 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan