Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Aprilia Falco demper binnen voor achter.
Stukje afgefreest, want standaard zou die net niet passen.



Zit nu in de tweede laklaag, straks even de derde opbrengen en als het droog is een inbouwpoging. :+
 
Moet er zo inpassen nu je de top wat weggefreesd hebt. Zat er bij mij toen zo in
Klinkt goed. *O*
Vrijdag wel alle bouten losgemaakt, maar verder even geen tijd @Pasen.
Zaterdag de hele dag aan de Suzuki bezig, gisteren aan de Aprilia. Het is wel even genoeg. ;)

(En moet nog iets verzinnen om de kont omhoog te krijgen, mijn hefbok past hier nergens door het frame :? )
(Ik denk spanbanden door het subframe aan het plafond in de schuur)
 
Als je toch bezig bent, misschien interesse in een permanente verhoging?

IMG_0423.jpg


Is goed voor iets van 25mm verhoging. Ik zou overigens oppassen met spanbanden, zeker als ze wat ouder en droog zijn. Die sprongen bij mij zo kapot, uiteindelijk een lier gebruikt om hem omhoog te tillen. Het helpt ook als een bok voor de voorkant hebt zodat de motor rechtop blijft staan.
 
Twee stapels blokken onder de pijpen.
Ik heb wel een krik, maar zou de voorkant dan het liefste willen fixeren met een wielklem ofzo.
Als ik ga beginnen dan neem ik deze optie mee. :t
Als je toch bezig bent, misschien interesse in een permanente verhoging?

[afbeelding]

Is goed voor iets van 25mm verhoging. Ik zou overigens oppassen met spanbanden, zeker als ze wat ouder en droog zijn. Die sprongen bij mij zo kapot, uiteindelijk een lier gebruikt om hem omhoog te tillen. Het helpt ook als een bok voor de voorkant hebt zodat de motor rechtop blijft staan.
Tnx, de Falco schokbreker is zelf ook al iets hoger. :)

Ik had de schokbreker update al eens gelezen, maar ik ben eigenlijk compleet tevreden over de Raptor.
Maar nood breekt wet. En die 40 euro verpeste de maand niet. :+
 
Ik kom bij toeval een foto van tien jaar geleden tegen.
Zo deed ik het vroeger wel eens, hefbok, het rode spanbandje is hier alleen voor de balans, staat amper kracht op.

(Een baby kon de motor nog wel rechtop houden)

DSC_0133.jpg


Maar heb ook wel varianten met een paddockstand, krik, hout of stoeptegels, bierkratjes, crossbokje. :Y
 
Laatst bewerkt:
Weghalen, ding staat op de blokken onder de uitlaten.
Oh ja, subtiele stap. _O- :t

De bestaande schokbreker heeft toch nog verder kunnen leeglopen.
Ik dacht dat alles er al uit was, met de nieuwe keukenrol eronder is er een spoor van 0.75M2 ontstaan op de tegels. _O-

En als je op de motor zit en nog een hupje op het zadel doet dan komt hij gelijk onderin de veerweg. :')

Morgen eerst ff met de AppieRSV4 naar CPZ en daarna weer sleutelen. *O*
 
Ik zette hem voor en achter op de paddockstand. En dan blokjes eronder.
Als je een vierkante achterbrug hebt en een paddockstand met lepels: links en rechts een lijmklem erop zodat de brug niet omhoog kan wippen van de lepel af. Staat de motor meteen 10x stabieler :)
 
Leuk! Veel plezier. Jammer van de lage temperaturen.
Ja, best fris, zeker in Zandvoort met zeewind. _O-
Soms rij ik er naartoe met prachtig weer, weinig kleding onder het pak, is het daar koud!

Vanochtend ook op de motor, zag pas uren later dat de ventilatie van mijn leren pak nog open stond.
De temperaturen gaan momenteel up and down. :Y

Momenteel niets te verliezen met Pilot Powers.
De Diablo Rosso Corsa's liggen al klaar sinds augustus 2016.
O-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo!
mss kunnen jullie mij hier wat helpen
Ik heb altijd met 4-lijncilinders gereden (600cc, 1000cc) maar ben er nu een paar jaar uit...
MAAR ik zou me opnieuw 1 aanschaffen en dacht eens 2-cilinder te proberen
heb een 2dehands raptor 650 van 2008 gevonden met bijna 20000km, waarop let ik best allemaal als ik ga gaan kijken?
als ik het goed voorheb hebben 2-cilinders meer (en een continue) koppel, wat me wel aanspreekt.
maar ze zijn wss trager dan de 4-cilinders veronderstel ik?
Wheelies trekken is (heb ik horen zeggen) wat moeilijker dan bij de 4-cilinders?
Heb je bij de raptors ook de "nodige" :) adrenaline bij het optrekken of is dit heel wat minder?

Die vragen zijn wss niet nieuw hier maar zie het niet zitten alle sites af te schuimen naar verdere info, daarom dacht ik hier even een antwoord te vinden...
 
Veel vragen Gizet, maar ik zal je uit eigen ervaring proberen te antwoorden :) Ik heb een aantal 4 in lijn gereden, 600cc, 750cc, hebben allemaal vooral in de top meer kracht, waar een V-twin al veel koppel in lagere toeren heeft. Een V-twin is zeker niet trager en zal makkelijker een wheely trekken dan een 4 in lijn, al vraag ik me even af of dat een criteria moet zijn? O-) Persoonlijk zou ik echter wel voor een 1000cc V-twin gaan, omdat je met een 650cc vermoedelijk al snel naar iets meer verlangt als ik jou zo hoor.
 
Haha neen dat is niet direct een vereiste, die wheelie-vraag, was eerder een vraag naar hoe speels een 2-cilinder is, ik dacht aan een relatief goedkope 650 waar niet veel kosten aan komen om dan binnen enkele jaren opnieuw zwaardere te kopen.
Het zijn moeilijke keuzes die moeten gemaakt worden ;)
 
Ik heb dan niet veel ervaring met andere motoren.
Maar Ik ben t wel met Daylights eens.
Laat die 650 gewoon lekker staan.
En ga gewoon voor een dikke 1000!
Als t goed is staat er hierboven nog een mooie te koop. :D
Het is verder een heerlijke speelse motor. Hij trekt erg goed.
En in 1,2 en 3 kan zeker het voorwiel nog omhoog komen.
 
Ahja ik zie het idd op p96...
Wel ik ben eerder aan het model met de ronde lichten... (zoals diegene die ik op het oog heb)
Sorry maar toch bedankt voor het voorstel :)
staat wel proper zo te zien!
 
hij is verkocht , ingeruild voor een bmw k1200r , betere zithouding voor mij en meer comfort
 
Moet er zo inpassen nu je de top wat weggefreesd hebt. Zat er bij mij toen zo in
Dat klonk hoopvol, helaas moet er nog meer af. :?
Ik kreeg de bout net niet door het laatste gat.

Hier wist ik het nog niet..


De oude zit er weer even in want al mijn gereedschappen liggen nog in mijn oude huis. O-)

Zelfs met twee vulringen zit er overigens ook nog wat speling in het montagehuisje..
Ik zou overigens oppassen met spanbanden, zeker als ze wat ouder en droog zijn. Die sprongen bij mij zo kapot, uiteindelijk een lier gebruikt om hem omhoog te tillen.
Ik ben vrij voorzichtig. :+

DSC_0392r.jpg


Spanbandjes waren ook alleen bedoeld voor de stabiliteit.
Niet om de liften, al moet dat ook wel kunnen. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan