Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

En de plaatjes van het linksysteem zitten net zoals op deze oude foto. (Helaas)

 
Laatst bewerkt:
Kan niet. Brommer zakt als de demper gecomprimeerd / korter wordt.

Er zit gegarandeerd toch iets mis met die driehoekjes.

Er staat een pijl op die dingen btw.

Ah, en meer dan 25 hoger gaat niet met de meeste uitlaten, dan loopt de ketting over de pijpen.
 
Kan niet. Brommer zakt als de demper gecomprimeerd / korter wordt.

Er zit gegarandeerd toch iets mis met die driehoekjes.

Er staat een pijl op die dingen btw.

Ah, en meer dan 25 hoger gaat niet met de meeste uitlaten, dan loopt de ketting over de pijpen.
Alle hulp is welkom. *O*
Maar hoe moet die pijl volgens jou? Zit nu in het oog van de schokbreker. :)



Verlaagd rijd die ook best lekker, vanavond toch even een 20 km blokkie om geweest.
24 dagen niet gereden. :o (ja, wel op de GSX750F en de RSV4.. maar dat is niet hetzelfde)

Heb wel minder druk op het voorwiel denk ik, en mijn vriendin vond het er niet stoer uitzien zo laag. :+

Maar Wat is de Raptor toch een lekkere motorfiets. :}
Alleen nu constant het achterwiel op een stoeptegel parkeren is niet echt handig. :X -O- _O-
 
Was het maar een sleutelblunder, dan had ik nog hoop. :+

Net onder de motor gelegen met een zaklampje, maar de pijl zit inderdaad in de schokbreker.
Precies als de uitsnede van deze oude foto:

 
Het plaatje kan als het goed is op 2 manieren gemonteerd worden, terwijl de schokdemper in het gat met de pijl zit. Wellicht dat je de plaatjes links en rechts moet omwisselen? Of nu gewoon per kant even het plaatje 180 graden draaien, al zit dan de pijl aan de binnenkant.
 
Foto van de nieuwe situatie zou handiger zijn...
Schokbreker in de pijl, link in de onderste en brug in het gat wat overblijft. Dat is dus gelijk. :)
Mss scheelt het echt heel veel en komt de link ergens over een kantelpunt..
Het plaatje kan als het goed is op 2 manieren gemonteerd worden, terwijl de schokdemper in het gat met de pijl zit. Wellicht dat je de plaatjes links en rechts moet omwisselen? Of nu gewoon per kant even het plaatje 180 graden draaien, al zit dan de pijl aan de binnenkant.
Volgens mij zijn de zijden aan die kant gelijk van de driehoek.
Maar ik ga dit inderdaad wel even proberen, is de enige optie om te testen uit bestaand materiaal.
En de verhogers van Daylights ook weer even, kwam net niet voor het boutgat.

Dan weer even kijken hoe de brug op zijn langste stand zou moeten zijn met het wiel eruit. :Y
 
Laatst bewerkt:
Bij het ritje merkte ik wel dat de motor goed liep na de nieuwe bougies drie weken geleden en het afstellen van de TPS. *D
 
De verkoper van de Falco Hagon schokbreker biedt nog wel zijn overcomplete link en linkplaatjes aan.





Het systeem is gelijk, maar de afstanden zijn duidelijk anders. Misschien past het en duwt dit e.a. verder uit elkaar.
Maar eerst weer alles los en meten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat de plaatjes ondersteboven zitten.
De afstand aan die zijden is echt niet gelijk,en enkele mm daar scheelt cms achteraan
 
Ik denk ook dat de plaatjes ondersteboven zitten.
De afstand aan die zijden is echt niet gelijk,en enkele mm daar scheelt cms achteraan
Van 'dogbones' weet ik drie keer de afstand. Korter is hoger, want het duwt de achterbrug omhoog.

full


Die bij diverse motorfietsen ook vervangen om iets hoger te komen.

Maar hier is het verschil optisch niet te zien.
Meten is weten, maar ik ga het eerst gewoon proberen. :Y
(Gemonteerd is meten ook lastig..)
 
Laatst bewerkt:
Woensdag zijn de platen binnen, wel gemerkt dat er 4-tal cm speling op de ketting zit, wat volgens mij teveel is.. Iemand enig idee hoeveel de ideale instelling is?
 
Woensdag zijn de platen binnen, wel gemerkt dat er 4-tal cm speling op de ketting zit, wat volgens mij teveel is.. Iemand enig idee hoeveel de ideale instelling is?
Handleidingen.

En houdt er rekening mee dat iets te strak meer schade brengt dan iets te los. :t

full
 
Laatst bewerkt:
Hmmm ik dacht even dat de Cagiva Raptor een rip off was van een Ducati Monster, maar Cagiva was de baas van Ducati. :+

Uiteindelijk heeft Cagiva in 1996 besloten de merken Ducati, Moto Morini te verkopen om volledig te focussen op Cagiva, MV Agusta en Husqvarna. Na de verkoop kan Cagiva tevreden terugkijken op de lancering van de meest opzienbarende motor die gepresenteerd is in de afgelopen 25 jaar. De MV Agusta F4 Serie Oro.

De MV Agusta bleek een overweldigend succes en heeft Cagiva doen besluiten de fabrieksnaam om te dopen in MV Agusta.
Cagiva werd van een fabrieksnaam en merknaam alleen een merknaam.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, volgend de raptorleden stel ik mijn vraag best hier 😁; ik sta op het punt opnieuw te starten met rijden, vroeger altijd 4-cilinders gereden; 600 en 1000cc maar nu is mijn oog gevallen op een tweedehands Raptor 650 van 2010 met bijna 20000 KMS.
Wat zijn de zwakke punten waarop ik moet letten? Heeft zo n 650 de nodige funfactor tijdens het rijden (lange en korte ritten)?
Volgens mij staat hij zeker niet te duur te koop, dat is ook 1 van de redenen van mijn aanschaf omdat hij meestal buiten zou staan, enkel in de winter binnen...
Het is maar voor 1 a 2 jaar dat hij niet altijd binnenkan... + nadien zou ik wss opnieuw 1000cc of iets dergelijks aanschaffen 😃
Wat zijn jullie meningen?
:+ ;) :t

Ik had wel meer meningen verwacht.. maar dat topic loopt momenteel helemaal niet zeg. :? _O-
 
Laatst bewerkt:
Haha ja was idd redelijk triestig aantal reacties die ik gekregen heb 😂
Maarja ondertussen is hij toch al aangekocht...
Ketting dus tss 25 en 35mm speling 👍👌
 
Bruisend is denk ik iets anders ;) Maar volgens mij waren er wel een aantal waardevolle reacties op gekomen?
Uno. -O-

Maar goed genoeg. :+
Haha ja was idd redelijk triestig aantal reacties die ik gekregen heb 😂
Maarja ondertussen is hij toch al aangekocht...
Ketting dus tss 25 en 35mm speling 👍👌
Als je 100 kilo weegt en/of met duo rijdt eerder 35 dan 25..
40 mm is ook geen probleem.. 25 mm vind ik persoonlijk wat krap. :)
 
Ik zal ook maar weer eens een fotoplaatsen van mijn Xtra raptor
De bult van het zwarte zadel gehaald ,en op mijn reserve rode zadel gezet

Dit zadel had ik omdat ik niet steeds de bult er wilde afhalen als mijn vrouw mee wilde achterop
Nu heeft ze haar eigen motor ,en kan ik solo blijven rijden

 
Hmmm ik dacht even dat de Cagiva Raptor een rip off was van een Ducati Monster, maar Cagiva was de baas van Ducati. :+

Zelfde designer. Ontwerp was bedoeld als opvolger voor de monster, maar ducati werd verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal ook maar weer eens een fotoplaatsen van mijn Xtra raptor
De bult van het zwarte zadel gehaald ,en op mijn reserve rode zadel gezet

Dit zadel had ik omdat ik niet steeds de bult er wilde afhalen als mijn vrouw mee wilde achterop
Nu heeft ze haar eigen motor ,en kan ik solo blijven rijden

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v289/mrhotgun/Motor/20170422_171954_zpstvdijyyh.jpg"]afbeelding~][/URL]
Welkom terug! ;)

Deze foto vind ik ook geweldig van je:
Spi%20training_zpshceqa0xp.png

Zelfde designer. Ontwerp was bedoeld als opvolger voor de monster, maar ducati werd verkocht.
:t

Weer wat meer gesprekstof @vragen als mensen Cagiva niet kennen. :+

Een niet motorrijdende collega op mijn werk kent alleen HD en Ducati als het walhalla van de motorfietsen.
Kwam ik vorig jaar op de Aprilia RSV4.. hmm dat is nog lang geen Ducati.
Dat zal dus wel een goedkoop ding zijn. :P

Maar bij de Raptor was de quote: "het is een bijzondere motor (mede dankzij het geluid) en dat is het". _O-
 
Ik zal ook maar weer eens een fotoplaatsen van mijn Xtra raptor
De bult van het zwarte zadel gehaald ,en op mijn reserve rode zadel gezet

Dit zadel had ik omdat ik niet steeds de bult er wilde afhalen als mijn vrouw mee wilde achterop
Nu heeft ze haar eigen motor ,en kan ik solo blijven rijden

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v289/mrhotgun/Motor/20170422_171954_zpstvdijyyh.jpg"]afbeelding~][/URL]

Prachtig die Xtra Raptor.
Op de rode V-Raptor na, de mooiste motor ooit gemaakt....

(....vind ik dan O-) )
 
Voor de liefhebbers heb ik hier in de garage nog een nieuw K&N luchtfilter liggen als vervanging van een origineel.

25 euro :)
voor rappie 1000
 
Terug
Bovenaan Onderaan