Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Het ziet er naar uit dat het goed gaat komen met mijn rijhoogte. _O- :$
De achterbrug moet bij het linkplaatje op de gelijke zijde van de schokbreker.
En de link zelf in de uiterste punt..

Gemeten voor het sleutelen: hoogte (imbus ketting) achterbrug t.o.v. de grond 38 cm.
Nu met 1 linkplaatje omgedraaid: 27 cm. Hoopvol. O-)

Straks nog even het linkplaatje van Daylights erbij pakken en e.a. afmonteren. *O* *O*

Maar eerst de kwalificatie kijken. :9~
 
Laatst bewerkt:
OK, er zat dus veel teveel speling op ketting, ondertussen aangespannen op 30mm
MAAR bijkomend probleem; licht kletterend geluid tijdens lossen gas tijdens het rijden, op zoek gegaan naar het probleem en het was de ketting die telkens kletste tegen mijn achterbrug...

==> Kapotte rubber, waarschijnlijk omdat ketting te lang niet genoeg aangespannen was..


(ging een foto posten maar is precies een heel gedoe en lukt niet :( )

Heb cagiva verdeler gecontacteerd en dit stuk is precies niet meer bestelbaar... iemand enig idee waar ik terechtkan hiervoor?
 
full


uiteindelijk toch gelukt :p

Zou ik die rubber niet zelf kunnen op maat snijden, zoja welk soort rubber dien ik te gebruiken?
 
And here we go again. _O-

Vierde poging tot het monteren van een schokbreker wegens totall loss. :P

Weer keurig in de spanbandjes. :P



Linkplaatjes gespiegeld.. lange zijde is schokbreker -> achterbrug i.p.v. schokbreker -> link. :X *O*



Ik zag nu pas dat de pijl aan beide kanten van het plaatje staat. (Bij hetzelfde oog)
Terwijl je die bij de binnenkant dus nooit meer ziet. :P

De iets langere rode Hagon shock staat hem wel beter dan de Sachs met gele veer. 8-)





En weer afgemonteerd, weer lekker hoog zoals het hoort.



Rode motor, rode schokbreker. :t
 
Laatst bewerkt:
Nog even als voorbeeld de oude situatie:



Zag er ook niet heel verkeerd uit, maar dat is mede dankzij de stoeptegel onder het achterwiel. :+
Nu vanuit dezelfde hoek met het linkplaatje er wel goed in:

 
Veel beter. Linksysteem error it is.

Wat dat kettingspul betreft.. Ik heb ooit zo'n nieuwe slider besteld, gewoon via de dealer. Was echter harde kunststof. Werkte even goed. Vermoedelijk pe of pom.
 
Nja heb al cagivadealer gecontacteerd en deze heeft het nagetrokken en ze maken dat stuk precies niet meer.... is de achterbrug dezelfde als van SV650/raptor 1000 of Ducati monster? anders kan ik daarop eens zoeken ;)
 
Ik heb er ooit een besteld bij oemmotorparts.com
Was prijzig maar dan heb je wel het origineel.
 
Veel beter. Linksysteem error it is.
Nou :t .. linksystem error rijdersfout. :+ _O-
In de mechanica/werktuigbouwkunde is het toch normaal om ronde vormen het grootste te belasten, krachten lopen via de zijkant weg?
Nu zit de link tussen schokbreker en achterbrug horizontaal. Maar misschien neemt de link de krachten weg. :Y

Vanochtend eerste ritje, geen speciale dingen opgevallen.
Volgens mij is de achterkant wat hoger en zit ik meer tegen de tank gedrukt.

Maar het was vrij nat, dus heb hem niet heel erg hard aan de tand gevoeld.
Even 150 km/u in een snelwegbochtje was alles. :t
 
Laatst bewerkt:
Even 150 km/u in een snelwegbochtje was alles. :t

Lekker bezig Worldbeater. Plan is om mijn vering tzt ook aan te passen, bij ieder hobbeltje zitten m'n nieren in m'n nek.

Maar eerst zit ik met een FI melding die maar niet weg wilt |( . Ik heb maar een afspraak bij Bruggeman gemaakt, hopelijk kunnen ze hem uitlezen en zien wat er precies misgaat.
Kan alleen pas volgende week terecht, met mooi weer op komst hebben ze het natuurlijk lekker druk.
 
Lekker bezig Worldbeater. Plan is om mijn vering tzt ook aan te passen, bij ieder hobbeltje zitten m'n nieren in m'n nek.

Maar eerst zit ik met een FI melding die maar niet weg wilt |( . Ik heb maar een afspraak bij Bruggeman gemaakt, hopelijk kunnen ze hem uitlezen en zien wat er precies misgaat.
Kan alleen pas volgende week terecht, met mooi weer op komst hebben ze het natuurlijk lekker druk.
Vanochtend weer een lekker ritje gemaakt. :Y
Deze Hagon schokbreker komt onder een Falco vandaan, maar heeft een zwaardere achterveer.
Vandaar hij daar vervangen is.. ze waren nogal bang dat hij veel en veel te stug zijn zou, maar het is prima zo.
Bij mijn huis zijn enorm veel drempels waar ik geen gas voor terug neem, maar het werkt allemaal lekker. :]

Het hangt natuurlijk ook enorm af van je eigen gewicht. ;)

Gaan ze gelijk je thermostaat vervangen? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vrijdag ook op jullie advies een afspraakje bij Don Pjotr gemaakt :) Ik ben er toch niet helemaal zeker van dat het geluid wat mijn blok maakt heel zuiver is, en aangezien ik mijn onderhoud zelf doe is een second opinion ook wel eens handig ;)
 
Ik heb vrijdag ook op jullie advies een afspraakje bij Don Pjotr gemaakt :) Ik ben er toch niet helemaal zeker van dat het geluid wat mijn blok maakt heel zuiver is, en aangezien ik mijn onderhoud zelf doe is een second opinion ook wel eens handig ;)
Aardige rit vanuit Beusichem? :t

Hij mag ook wel eens naar mijn buckets kijken. :}
Don Pjotr in "TL1000 rijders deel 21 - Still going str..."

Maar eerst volgende week zelf de koelvloeistof en de thermostaat vervangen.
En wellicht ook maar weer eens de motorolie. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb binnenkort een Pilot Power 190/50 band over van mijn andere motorfiets, maar die gaat toch niet op de Raptor..
De 180 die er nu opzit heeft al wat hapjes ondergaan van de ketting zag ik.

En de afstand is ook niet veel tussen ketting en band. :)

Edit. krijg nou wat.. https://link.marktplaats.nl/m1135379306

full


full


Zo ongeveer deze hefbok heb ik.. maar op die plek kan er toch geen staaf door het frame. :? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb binnenkort een Pilot Power 190/50 band over van mijn andere motorfiets, maar die gaat toch niet op de Raptor..
De 180 die er nu opzit heeft al wat hapjes ondergaan van de ketting zag ik.

En de afstand is ook niet veel tussen ketting en band. :)

Edit. krijg nou wat.. https://link.marktplaats.nl/m1135379306

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo ongeveer deze hefbok heb ik.. maar op die plek kan er toch geen staaf door het frame. :? :?


Er hoeft toch ook geen staaf helemaal door het frame heen? Als je maar een soort ophangpunt hebt.

Trek dat plastic dopje er even af uit die rode cirkel, ik verwacht dat daar een bout zit net als bij die groene cirkel of iets dergelijks. Daar zou je hem dan vast moeten klemmen..

rickeh.jpg
 
Ik heb er trouwens ook een Hagon schokdemper onder zitten. Wat een verademing was dat vergeleken met de originele demper zeg. Nu ben ik al niet de lichtste, maar met de originele veer had ik echt het gevoel dat de motor overdreven gezegd echt achterover hing. Nu ligt hij heerlijk strak op de weg..

En toch heb ik a.s. donderdag misschien een kijker.. :$
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, maar ze is wel mooi, he? Mijn ex-je.... :Y
Toeval bestaat niet. :t
Er hoeft toch ook geen staaf helemaal door het frame heen? Als je maar een soort ophangpunt hebt.

Trek dat plastic dopje er even af uit die rode cirkel, ik verwacht dat daar een bout zit net als bij die groene cirkel of iets dergelijks. Daar zou je hem dan vast moeten klemmen..

[afbeelding]
Die dop is een verzamelpunt van water, dus roest.
Dat was het eerste waar ik naar keek een tijdje geleden. :Y
Maar die bouten zitten er niet heel diep in, en heb al vele motorfietsen 'geheft' en wil die staaf er toch wel dieper in dan 5 mm. :$ :t
Ik heb er trouwens ook een Hagon schokdemper onder zitten. Wat een verademing was dat vergeleken met de originele demper zeg. Nu ben ik al niet de lichtste, maar met de originele veer had ik echt het gevoel dat de motor overdreven gezegd echt achterover hing. Nu ligt hij heerlijk strak op de weg..

En toch heb ik a.s. donderdag misschien een kijker.. :$
Eerste deel schept een band. :+ :t
Volgens mij is er weer lekker mee te raggen. :]
Alleen gisteren bijna 25 km file door een tunnelafsluiting.
Wel even goed opgetrokken bij het stoplicht daar, de koppeling is 100% / met Action 5W40 in ieder geval. :+

Te koop :? waar ga je zelf naar kijken? :)
 
Hallo Mannen!
Een aantal weken geleden heb ik bijgevoegde fantastishe Raptor mogen lenen om een lang weekend door de Eiffel te toeren 8-)
Aangenaam verrast hoe enorm makkelijk deze motor stuurt.
Zeker niet langzaam, maar een klein tikkeltje klein voor snelweg kilometers.

Nou kwam ik er bij het poetsen achter dat hij een stickertje mist op het fly screen.
Heeft 1 van jullie enig idee waar ik een nieuwe kan vinden?
Of zou iemand een foto met maten kunnen uploaden zodat ik hem kan na laten maken?

Alvast bedankt! Lijkt me leuk om hem met sticker terug te geven *O*
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan