Cal Crutchlow #35

#MotoGP - Crutchlow ook in 2016 bij LCR Honda
#BritishGP - Cal Crutchlow heeft enkele dagen voor zijn thuis Grand Prix in Silverstone zijn overeenkomst met LCR Honda met een jaar verlengt. Dit nieuws hebben beide partijen woensdag in London wereldkundig gemaakt.

Cal Crutchlow
Cal Crutchlow zal ook in 2016 op een Honda RC213V uit komen in de MotoGP klasse van het MotoGP wereldkampioenschap. Enkele dagen voor de Octo British Grand Prix hebben de Britse coureur en LCR teammanager Lucio Cecchinello overeenstemming weten te bereiken over een overeenkomst voor het seizoen 2016 met daarnaast een optie voor het seizoen 2017.

De 29 jarige Crutchlow is bezig aan zijn eerste seizoen bij het LCR Honda Team, wist inmiddels 74 WK punten te scoren op de Honda RC213V, inclusief een podiumfinish tijdens de Argentijnse Grand Prix. Met zijn thuis Grand Prix voor de boeg en inmiddels elf van de achttien verreden races van het seizoen bezet Crutchlow de negende plaats in de tussenstand van het kampioenschap.

Cal Crutchlow, LCR Honda:
“Ik ben heel erg blij dat ik mijn relatie met LCR Honda in 2016 en 2017 kan voortzetten. Lucio heeft een fantastisch team en ik kijk er naar uit om verder te groeien met hun en Honda. We zijn het seizoen goed begonnen en ik heb er vertrouwen in dat we de rest van het seizoen en ook het komende seizoen nog een aantal goede resultaten zullen scoren.”

Naast het nieuws over het verlengen van de overeenkomst met Crutchlow liet LCR Honda in hetzelfde persbericht weten dat GIVI het komend weekend in Silverstone als titelsponsor van het team op zal treden en de plaats in zal nemen van CWM. Hiermee lijkt er definitief een vroegtijdig einde te komen aan de samenwerking tussen LCR Honda en de onlangs in opspraak geraakte Britse financiële dienstverlener.

Teambaas Cecchinello bedankt in het persbericht in ieder geval CWM voor de support, of dat een teken is van de eer aan zichzelf houden of een een welgemeende uitspraak is, mag en kan een ieder waarschijnlijk zelf wel invullen.
 
Laatst bewerkt:
CSeu7keWwAAt1vx.jpg
 
Zit er aan te denken.
Om masr is een set zij wieltjes die kant op te sturen B|


En toch zie ik het zomaar eens gebeuren dat hij bijvoorbeeld volgend seizoen ineens stabiel is en gewoon mee kan voor de eerste 5 plaatsen


Slechte coureur is het niet !
 
Ja! Jammer dat hij zo naar de achtergrond verdwijnt. Op de tech3 deed hij het uitstekend. Op de Ducati en de Honda komt hij wat minder naar voren.... Volgend jaar teammaatje van Rossi :? :+
 
Ja! Jammer dat hij zo naar de achtergrond verdwijnt. Op de tech3 deed hij het uitstekend. Op de Ducati en de Honda komt hij wat minder naar voren.... Volgend jaar teammaatje van Rossi :? :+

Achteraf gezien had hij Ducati wat langer de tijd moeten geven. Nu zit hij in een positie dat hij niet makkelijk meer kan wisselen van werkgever. Maar ja, achteraf is alles makkelijk.
 
Denk dat Cal het nog niet zo slecht doet, wanneer je hem vergelijkt met Tito en Jack, die volgens mij op hetzelfde materiaal rijden....

Alleen baalt Cal dat de "klanten Honda" niet snel goed genoeg is om voor de bovenste 5 plaatsen te strijden
 
Denk dat Cal het nog niet zo slecht doet, wanneer je hem vergelijkt met Tito en Jack, die volgens mij op hetzelfde materiaal rijden....

Alleen baalt Cal dat de "klanten Honda" niet snel goed genoeg is om voor de bovenste 5 plaatsen te strijden
Cal wil voor of tegen het podium rijden , gaat hem niet lukken op die manier.
 
Tegen het podium rijden zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Je moet wel eerst die trap op natuurlijk. Het verschil tussen klanten fietsen en de fabrieks fietsen van zowel Yamaha als Honda wordt de laatste jaren weer steeds groter lijkt het, erg jammer. Zo'n 5 jaar geleden toen Cal en Dovi samen bij Tech3 reden, konden ze vooral aan het begin van de race aardig in de buurt van de Aliens blijven. Tijdens dat seizoen werd dat al minder helaas. Ook Bradl heeft mooie dingen laten zien toen op Honda rond die periode. :]
 
vooral bij Honda en Yamaha.
Ook Tech3 bakt er tot nu toe niet veel van.

De 1-jaar oude Ducs doen het over het algemeen beter dan de niet fabrieks Honda's en Yamaha's
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand wel eens bijgehouden hoe vaak hij gevallen is? Dat is voor een team toch niet meer motiverend. Hij kan best snel ronddraaien maar met zo veel crashes is hij toch voor niemand meer interessant?
 
Heeft iemand wel eens bijgehouden hoe vaak hij gevallen is? Dat is voor een team toch niet meer motiverend. Hij kan best snel ronddraaien maar met zo veel crashes is hij toch voor niemand meer interessant?

Ik ben al jaren groot fan van Cal , z'n valpartijen hou ik niet bij (zijn er teveel) maar ik ga er steeds meer aan denken dat hij er beter aan doet om een team zien te krijgen in het WSBK ....maar daar ligt niet het geld wat hij wil hebben want dat is zeker ....daar is hij gek op ...heeft niet voor niks de dikste camper van het hele spul...Cal pronkt graag .
Maar WSBK kan hij gerust mee voor podium etc. , dus ik denk persoonlijk dat sportief gezien beter is voor hem.
 
Ik ben al jaren groot fan van Cal , z'n valpartijen hou ik niet bij (zijn er teveel) maar ik ga er steeds meer aan denken dat hij er beter aan doet om een team zien te krijgen in het WSBK ....maar daar ligt niet het geld wat hij wil hebben want dat is zeker ....daar is hij gek op ...heeft niet voor niks de dikste camper van het hele spul...Cal pronkt graag .
Maar WSBK kan hij gerust mee voor podium etc. , dus ik denk persoonlijk dat sportief gezien beter is voor hem.
Ben bang dat dit toch wel het laatste jaar is in de motoGp.
Tenminste ik dacht dat zijn contract af loopt dit jaar
 
Ben bang dat dit toch wel het laatste jaar is in de motoGp.
Tenminste ik dacht dat zijn contract af loopt dit jaar

Zolang de Moto3 en Moto2-jongens Cal niet het snot voor de ogen rijden op de Honda, heeft hij best kans om te kunnen blijven. Volgens mij zijn ze bij LCR wel tevreden met hem, en anders wel met de sponsors die hij aantrekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan