Cal Crutchlow #35

gerrit1957

Heerlijk wonen in Spanje.
7 jan 2010
23.223
3.530
Hondón de las Nieves (España)
Toch maar een topic gemaakt van één van mijn favorieten de altijd sympatieke Cal Crutschlow .

Cal Crutchlow, bijnaam: The Dog Favourite (Coventry, 29 oktober 1985) is een Engelse motorcoureur. Hij won het Brits Kampioenschap Supersport in 2006 voor het Northpoint Ekerold Honda-team en het Wereldkampioenschap Supersport in 2009 voor het Yamaha World Supersport-team.
full


full


Biografie
Hoewel Chrutchlows vader ook coureur was, interesseerde Chrutchlow zich niet voor de motorsport tot zijn elfde levensjaar. Chrutchlows eerste race was in Darley Moore in de UK Junior Challenge in 1999 op een Aprilia RS125. Deze race won hij zoals hij ook kampioen werd in hetzelfde jaar in deze klasse, waarna hij verder ging in de Aprilia RS125 Challenge in 2000, waar hij in dat jaar 5e, en in 2001 kampioen werd in deze klasse. In 2002 racete Crutchlow bij het Tech2 Suzuki Team in het Junior Superstock kampioenschap op een Suzuki GSX-R600 waar hij 4e werd en in 2003 werd Crutchlow 2e in de Virgin Mobile Yamaha R6 Cup

Brits Kampioenschap Supersport (BSS)

In 2004 ging Crutchlow in het Brits Kampioenschap Supersport voor het Northpoint Ekerold Honda-team racen, waar hij in 2004 de 10e plaats behaalde, in 2005 de 3e plaats en in 2006 kampioen werd in deze klasse.

Brits Kampioenschap Superbikes (BSB)

Cal Crutchlow BSB Brands Hatch 2008
In 2007 ging Crutchlow voor het Rizla Suzuki-team racen in het Brits Kampioenschap Superbike, waar hij in dit jaar een 9e plaats behaalde. In 2008 verruilde Crutchlow de Suzuki voor een Honda en begon hij te racen voor het HM Plant Honda-team in het Brits Kampioenschap Superbike, waar hij in dit jaar een 3e plaats behaalde.

Wereldkampioenschap Superbikes (WSBK)

full



Cal Crutchlow WSBK Silverstone 2010
Na twee keer op een wildcard voor het HM Honda Plant-team te hebben geracet in het Wereldkampioenschap Superbikes seizoen 2008, werd op 1 oktober 2009 aangekondigd dat Crutchlow voor het seizoen 2010 gaat racen voor het Yamaha Sterilgarda World Superbike-team. Hij behaalde een 5e plaats in het Wereldkampioenschap Superbikes.

Motogp

Op 5 september 2010 wordt aangekondigd dat Crutchlow in het seizoen 2011 voor het Monster Yamaha Tech 3-klantenteam gaat racen in de MotoGP. Hij komt in de plaats van Ben Spies, die verhuist naar het Yamaha Factory Racing team.

full


Twitter.
Cal Crutchlow @calcrutchlow

Website
Official Website of LCR Honda MotoGP Rider Cal Crutchlow
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop niet dat er al een topic was , ik zelf heb terug gekeken maar niets gevonde .
Maar goed ik vond dat deze jongen ook een topic verdiende.

Forza Cal op naar een plek bij de eerste 5 aan het einde van het seizoen.!!!!!!!!!!!!!
 
Hij verdient zeker een topic gerrit , mooi gedaan.
Eerste vijf moet hem wel lukken , zonder tegenslag . :] :] :} :}
 
vorig jaar niet egt indruk op mij gemaakt vanwegen zijn velen valpartijen, maar hij liet hier en daar egt wel zien dat ie heel snel is.

hopelijk een beter seizoen voor cal. :)
 
ookwel... zelfde start als een lorenzo, simoncelli en stoner.. veel vallen in het begin.. maar moet je zien waar ze uit eindelijk toe in staat zijn. hij komt er echt wel! :)
 
Cal is een super gozer :Y Mag hem graag.

Hij was vorig jaar niet voor niets "Rookie of the Year" *O*

Ik hoop dat hij een goed seizoen tegemoet mag zien! Go Cal *O*

cal-crutchlow-jerez.jpg


cal-crutchlow-jerez-test.jpg
 
Voor dit seizoen toch wel mijn favoriet. De interviews met hem zijn ook altijd leuk.

Lekker nuchter, of het nu goed of slecht gaat.

Altijd prachtig die interviews met hem _O-

Weet nog goed.... Colin had vorig jaar prolblemen in het begin van het seizoen met aanremmen op de tech3. Ze vroegen Cal om zijn ervaring met het aanrem gedrag van de M1....

"Yeah, fuck the brakes. I'm here 2 crank the throttle"

Epic :} _O-
 
Ik zie in Cal geen wereldkampioen, maar hij is absoluut een waardige MotoGP-coureur. Heb 'm na de Supersport, Superbikes en het rookie seizoen vorig jaar hoger zitten dan Dovizioso, en ik hoop dat Cal dat waar kan maken op de 1000cc motoren!
 
Verdorie bijna eerste in de 3 de kwalificatie , denk dat ie meer verstand van afstellen heeft dan dat ie laat blijken. Mooi figuur zou wat zijn als die morgen de pole zou halen. :} :}
 
En gewoon rijden en niet zeiken....afstellen heeft die voor motgp begrippen geen bal verstand, hij kan gewoon van zichzelf ontzettend hard rijden en dat vind ik wel kicken :} :} :} :}

Nou zal je vertellen dat hij behoorlijk op de hoogte is van de techniek en wat betreft vering etc. is het een kanjer en kan het duidelijk overbrengen naar zijn monteurs van wat er moet worden veranderd.
 
Weet nog goed het antwoord toen ie de Rookie of the year award had gewonnen en die BBC kerel zei "you still don't smile". Antwoord "that's because I got your ugly face in front of me".
 
Weet nog goed het antwoord toen ie de Rookie of the year award had gewonnen en die BBC kerel zei "you still don't smile". Antwoord "that's because I got your ugly face in front of me".
:^ _O- _O-

Of zijn magistrale WSS race op Assen in 2009, man wat een race was dat zeg! :}

Vind het een wereldgozer, Crutchlow! *O* *O*

Hoop alleen niet dat 'ie het te goed gaat doen, ik heb Spies en Dovizioso vooralsnog hoger zitten. ;)
 
:^ _O- _O-

Of zijn magistrale WSS race op Assen in 2009, man wat een race was dat zeg! :}

Vind het een wereldgozer, Crutchlow! *O* *O*

Hoop alleen niet dat 'ie het te goed gaat doen, ik heb Spies en Dovizioso vooralsnog hoger zitten. ;)

Ja dat was er zeker ééntje om in te lijsten , weet nog dat hij met een totaal versleten band gewoon een nieuw ronde record op het bord zette , geloof een 1.38 maar weet niet zeker meer.
Race werd toen gewonnen door Laverty en 2e Larscorz (hoe zou het met hem zijn ) 3e Cal , ging toen in strubben onderuit met Pitt die brak daarbij z'n onderarm omdat Cal er overheen reed.
 
Laatst bewerkt:
Jaaahhh die jongen zit er goed bij zeg! Crutchlow maakt flinke stappen! Ik vraag me af of Ben, als hij niet gecrasht was, er nog voor had gezeten, maar makkelijk zou het hem niet gemaakt zijn door Cal. Geweldig commentaar ook, dat-ie twee minuten voor het einde van de sessie al achter in de pitbox aan de "tea" zou zitten... Gerrit? :+

Nu hoop ik maar één ding voor morgen: zitten blijven zitten blijven zitten blijven!
 
ik denk dat Ben voor zn plaatsje moet knokken voor 2013, want Cal komt er aan.
 
Of plekkie Lorenzo , die moet nogsteeds tekenen voor 2013. :Y
als lorenzo kampioen word dit jaar zal dat wel geen problemen opleveren.
ik denk namelijk dat lorenzo wel klaar is voor een man tot man gevecht vandaag, of stoner daar op zit te wachten.....dat denk ik niet.
 
ik denk dat Ben voor zn plaatsje moet knokken voor 2013, want Cal komt er aan.
Tjonge er is nog geen race gereden en nu moet Spies al voor zijn plekkie vrezen :o

Maar die Engelsman mag het van mij wel goed doen dit jaar :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan