Calvinier

Calvinier

Rookie
6 mei 2022
3
2
Hallo allemaal!

Mijn naam is Calvin, 30 jaar en ik ben sinds kort bezig met lessen.
Momenteel heb ik 12 lessen gehad, en eind mei zal ik mijn bijzondere verrichtingen hebben en in augustus staat mijn andere examen op de planning.

Motoren heb ik altijd gave apparaten gevonden, lekker rijden over mooie wegen en actief bezig te zijn.
En de community heb ik altijd geweldig gevonden.

Maar altijd was ik een beetje terughouden want motorrijden leek me altijd levensgevaarlijk. Als ik mijn collega zie rijden denk ik ook niet dat hij heel oud word...

Ik rij dagelijks 60 km voor het werk en omdat ik graag mijn impact wil verkleinen qua milieu was ik op zoek naar iets elektrisch.

Zo heb ik gekeken naar een carver, scooter en speedbike, maar die gaan me weer net te langzaam.

En een elektrische auto vind ik weer niet stoer genoeg..

Dus toen begon een vriend over de zero's en toen was ik verkocht.
Ik heb nog geen testrit kunnen maken omdat de dealer geen voorraad heeft.
Maar ik krijg vandaag te horen wanneer hij ze binnen krijgt😃

Anyway. Ik ben lid geworden op dit forum omdat ik alles kan afspeuren en mijzelf wijs kan maken in deze mooie wereld van het motorrijden.
Het elektrische motoren gedeelte heb ik al kunnen vinden en het doet me goed dat de meeste van jullie niet gelijk de deur dicht gooien het moment dat een motor geen geluid maakt🙂.
 
Ik heb het idee dat de meesten hier niets van elektrische motoren moeten hebben, maar gelukkig zijn er genoeg die er wel enthousiast over zijn. Hoewel ik zelf een fossiele tweecilinder rijd waar ik erg van kan genieten, lijkt zo’n Zero me best wel wat als ik er zoals jij mijn dagelijkse woon-werk mee zou kunnen doen.
Een proefrit maken lijkt me sowieso lastig zolang je nog geen rijbewijs hebt. Toen ik mijn motor kocht voorafgaand aan mijn rijbewijs, is de dealer een rondje gaan rijden met mij achterop om toch een indruk te krijgen. Je zou ook met een vriend kunnen gaan.
ik weet niet over welke dealer jij het hebt. Ik ga vandaag naar Alphen om een oude BMW op te halen bij De Jong, maar die heeft als ik het goed heb gezien ook Zero’s op voorraad.

In ieder geval welkom hier op het forum. En veel succes met lessen en je rijexamens. Het topic hierover had je waarschijnlijk ook al gevonden? Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst
 
Hey kreun! Je was er snel bij!

Mijn dichtsbijzijnde dealer zit in alkmaar en ze laten me een rondje rijden over het terrein heen, dan heb ik toch een beetje het gevoel.
Een vriend meenemen is ook een goed idee, dat ga ik zeker overwegen!

En ik denk dat ik ook in mijn vrije tijd veel op de motor ga zitten.
De actieradius maak ik me weinig zorgen over, ik wil voor een charge tank(laadpaal) of snellader(extra snel normale stopcontact) gaan maar ik twijfel nog welke.

En ja.. veel motorrijders hebben toch het geluid nodig om het idee te krijgen dat ze motorrijden, maar ik als nieuweling heb te weinig ervaring om daarmee te zitten.
Ik ben allang blij dat ik mijn instructeur bij kan houden en niet op mijn bek ga!

Ik ben blij dat je begint over jouw eerste aankoop! Ik vind het nogal een raar idee om al iets aan te schaffen terwijl ik er nog niet op mag rijden maar is dit dan het motorvirus waar iedereen het over heeft?
Al is het een groot verschil tussen 6000 euro en die 18000-20000 euro waar ik het over heb.

En ik had dat forum zeker gevonden! Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan