Cam bevestigen helm

HaGi

Rookie
26 mei 2019
6
3
Hi guys,

Zijn er hier mensen die een cam aan hun helm hebben bevestigd? En hoe hebben jullie dat gedaan?

Groet,
Haci
 
Als je geen systeemhelm hebt is kinstuk montage wel het mooiste

Is dat zo?
20200206_102824.jpg


Systeemhelm en kinstukmontage?
 
@WC Eend ik zie niet in waarom je ooit met open klep zou rijden als het visier ook open kan. Ik doe de klep enkel omhoog als ik in de winkel, bank of aan het tankstation sta :)
rijden met kinstuk open is gevaarlijk!

@HighKing inderdaad externe mic zit erop met dual lock (3m), en ook voor de powerbank die achterop geplakt zit. Dubbelzijdige tape voor de powerbank wil ik nog vervangen naar dual lock maar nog geen tijd gehad. Ik ben alleszins fan van die dual lock en sugru.
 
Waarom op de helm? Lijkt mij dat het, zoals eerder gezegd, onrustige beelden geeft. Zelf heb ik hem op mijn motor geïnstalleerd. Er zijn ook veel voorbeelden van een cam dmv rammount.
 

Bijlagen

  • AD48072B-6F4F-4528-B7B2-CAE2FBDADA44.jpeg
    AD48072B-6F4F-4528-B7B2-CAE2FBDADA44.jpeg
    138,2 KB · Weergaven: 3
Waarom op de helm? Lijkt mij dat het, zoals eerder gezegd, onrustige beelden geeft. Zelf heb ik hem op mijn motor geïnstalleerd. Er zijn ook veel voorbeelden van een cam dmv rammount.
Omdat het wellicht kan? dat wil ik gewoon weten. En ik heb genoeg beelden gezien op JoepTjoep waaruit blijkt dat je best wel hele goede/stabiele beelden kan filmen met een helm mount. Een ander voordeel vind ik met zo'n type bevestiging is dat wanneer je van de zijkant wordt aangereden of bijna wordt aangereden dat je dit dan ook op de cam hebt staan. Zo'n vaste mount is toch erg star wat dat betreft, je filmt allen wat er van voren gebeurd en niet die ene blinde lulhannes of schele kutmarie die een (zij)straat uit komt zetten en jou zowat over het hoofd ziet en (bijna) van de zijkant aanrijdt.

Dus werkt dit ook bij een systeem helm?
 
Als je al op zo'n manier op de motor rijdt, kun je jezelf dan niet beter afvragen of je daar wel mee door moet gaan?
Zo kun je toch nooit lekker ontspannen en genietend motor rijden lijkt mij
 
Als je al op zo'n manier op de motor rijdt, kun je jezelf dan niet beter afvragen of je daar wel mee door moet gaan?
Zo kun je toch nooit lekker ontspannen en genietend motor rijden lijkt mij
Graag aub ontopic blijven en aub mijn vraag beantwoorden. Het hoe/waarom is niet sprake hier. Alleen of het mogelijk is om zo'n "kin steun" ook kan bij een systeemhelm.
 
Graag aub ontopic blijven en aub mijn vraag beantwoorden. Het hoe/waarom is niet sprake hier. Alleen of het mogelijk is om zo'n "kin steun" ook kan bij een systeemhelm.

Ja baas ok baas is goed baas })

O en om on-topic te blijven.
Alles wat je aan je helm schroeft kan bij een valpartij ergens achter blijven haken met alle gevolgen van dien.
En aangezien jij blijkbaar vaak narrow escape situaties mee maakt is het wachten op dat het een keer fout gaat.
 
Camera zit vast met eerder genoemde 3M VHB dubbelzijdige tape. Komt wel nog een tweede plakkertje met koortje bij voor de zekerheid.

20190218_195812.jpg
De beelden;

De camera op de motor monteren werkt bij een trillende 1-cilinder niet zo goed. Maar met de huidige generatie "hypersmooth" beeldstabilisatie zou het misschien wel kunnen
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft zeker een punt mbt het blijven hangen...

De nieuwste motorhelm-testeisen (nog niks van te koop voor zover ik weet) gaan ook juist in op verdraaiing van de hersenen in je schedel. Er moet mechanisme in de helm komen die het bij een klap toe staat om de helm tov je hoofd een klein beetje te kunnen draaien.

Dat gezegd hebbende: ik heb zelf een tijdje met een gopro gereden op reis. Gewoon met zo'n standaard plakker van gopro zelf (3M lijmlaag) op de zijkant vd helm geplakt. Zit muurvast, ook na 4 jr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft zeker een punt mbt het blijven hangen...

De nieuwste motorhelm-testeisen (nog niks van te koop voor zover ik weet) gaan ook juist in op verdraaiing van de hersenen in je schedel. Er moet mechanisme in de helm komen die het bij een klap toe staat om de helm tov je hoofd een klein beetje te kunnen draaien.

Dat gezegd hebbende: ik heb zelf een tijdje met een gopro gereden op reis. Gewoon met zo'n standaard plakker van gopro zelf (3M lijmlaag) op de zijkant vd helm geplakt. Zit muurvast, ook na 4 jr.
Kijk, hier heb ik wat aan. Bedankt
 
Graag aub ontopic blijven en aub mijn vraag beantwoorden. Het hoe/waarom is niet sprake hier. Alleen of het mogelijk is om zo'n "kin steun" ook kan bij een systeemhelm.

Ik vind het wel een legitime opmerking. Als je er zo mee bezig bent kan je misschien beter met het openbaar vervoer gaan....


Edit: dat lost je hele camera bevestiging probleem ook in een klap op!
Ik zou het gewoon doen. :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Waarom op de helm? Lijkt mij dat het, zoals eerder gezegd, onrustige beelden geeft. Zelf heb ik hem op mijn motor geïnstalleerd. Er zijn ook veel voorbeelden van een cam dmv rammount.
Wat een rare plek voor die camera.
stel je moet eens flink in de remmen ..dan komt die camera tegen je spatbord aan .
En beschadig je de luchthapper.
 

Bijlagen

  • IMG_7471.PNG
    IMG_7471.PNG
    424,3 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan