Camco Security alarm (op Piaggio NRG Mc3 (scooter)

Uddel

Rookie
21 sep 2004
8
0
Uddel
Hej, ik heb een alarm van Camco Security besteld.. dit is het aansluitschema:

inbouwschemamotoralarm53ce38.jpg


Voor het grootste gedeelte is het me wel duidelijk, maar toch nog een paar vraagjes..

- Dat stukje bij die schaar, wat betekent dit, hoe werkt dit?
- Waar moet die Zwart/Wit kabel heen?
- Wat is de Start kabel?
- Hoe sluit ik die aan?
- Hoe sluit ik de richtingaanwijzerkabel aan? Gewoon op de + van de richtingaanwijzer aansluiten?
- Wat is de ACC uitgang?
- Hoe zit dat met de Start Optie Kabel enzo?
- Moet ik de GND op de - van de accu aansluiten of op het frame? Of kan beide?

Alvast bedankt.. :)
 
Hej, ik heb een alarm van Camco Security besteld.. dit is het aansluitschema:

(Afbeelding)

Voor het grootste gedeelte is het me wel duidelijk, maar toch nog een paar vraagjes..

1. Dat stukje bij die schaar, wat betekent dit, hoe werkt dit?
2. Waar moet die Zwart/Wit kabel heen?
3. Wat is de Start kabel?
4. Hoe sluit ik die aan?
5. Hoe sluit ik de richtingaanwijzerkabel aan? Gewoon op de + van de richtingaanwijzer aansluiten?
6. Wat is de ACC uitgang?
7. Hoe zit dat met de Start Optie Kabel enzo?
8. Moet ik de GND op de - van de accu aansluiten of op het frame? Of kan beide?

Alvast bedankt.. :)

1. Knip de betreffende kabel door en vebindt het einde vanaf het contactslot aan de paarse draad en het andere einde aan de grijze draad.
2. Da's onduidelijk. De tekenaar gaat er vlgs mij van uit dat de te onderbreken kabel een zwart/witte is. Het is iig de draad waar +12V op komt te staan als je contact aan hebt staan.
3. Eén van de twee kabels die aan je startknopje zitten. Op één daarvan komt +12V op te staan als je op de startknop drukt. Die moet je hebben.
4. Goed :+
5. Ja
6. Zal je ws niet hebben. Acc staat voor accessory (of accesoires). Komt meer bij auto's voor.
7. Geen idee!
8. Maakt niet uit. Kan beide.

Succes.
 
1. Knip de betreffende kabel door en vebindt het einde vanaf het contactslot aan de paarse draad en het andere einde aan de grijze draad.
2. Da's onduidelijk. De tekenaar gaat er vlgs mij van uit dat de te onderbreken kabel een zwart/witte is. Het is iig de draad waar +12V op komt te staan als je contact aan hebt staan.
3. Eén van de twee kabels die aan je startknopje zitten. Op één daarvan komt +12V op te staan als je op de startknop drukt. Die moet je hebben.
4. Goed :+
5. Ja
6. Zal je ws niet hebben. Acc staat voor accessory (of accesoires). Komt meer bij auto's voor.
7. Geen idee!
8. Maakt niet uit. Kan beide.

Succes.
Bedankt.. :)

Maar bij 1... Om de startblokkering te kunnen gebruiken, gewoon de grijze met de paarse verbinden bedoel je?
 
Die pijltjes bij richtingaanwijzerkabel, daar hoef ik toch nix mee te doen? Die pijltjes geven toch alleen aan dat dat de richtingaanwijzerkabels zijn? :)
Heb je helemaal goed.

En om op 1. terug te komen: De startonderbreker bestaat in dit geval uit het onderbreken van contact. Dat wordt gedaan door de paarse en grijze draad. Als je het goed hebt aangesloten, dan is het gestippelde stukje draad er niet meer. Zou dat er nog wel zijn, dan valt er voor je onderbreker niets meer te onderbreken. Paars en grijs mogen elkaar dus NIET raken!!!

Dringende tip: Ik vraag me af of je er wel goed aan doet om hieraan te beginnen, gezien mijn inschatting van je kennis op dit vlak. Begin je er wel aan, dan adviseer ik je dringend om de aansluitingen die je maakt te solderen! Maak geen gebruik van die fantastische knijpverbinders. Die werken ms wel makkelijk, maar gaan op den duur ALTIJD ellende geven.

;)
 
Heb je helemaal goed.

En om op 1. terug te komen: De startonderbreker bestaat in dit geval uit het onderbreken van contact. Dat wordt gedaan door de paarse en grijze draad. Als je het goed hebt aangesloten, dan is het gestippelde stukje draad er niet meer. Zou dat er nog wel zijn, dan valt er voor je onderbreker niets meer te onderbreken. Paars en grijs mogen elkaar dus NIET raken!!!

Dringende tip: Ik vraag me af of je er wel goed aan doet om hieraan te beginnen, gezien mijn inschatting van je kennis op dit vlak. Begin je er wel aan, dan adviseer ik je dringend om de aansluitingen die je maakt te solderen! Maak geen gebruik van die fantastische knijpverbinders. Die werken ms wel makkelijk, maar gaan op den duur ALTIJD ellende geven.

;)
Nee, ik ben zeker geen noob op dit gebied, maar de elektronica van scooters ken ik nog niet zo goed, vandaar :)
 
Maar om nu even terug te komen op die Zwart-witte kabel. Die zit dus als het goed is aan m'n startknop en die moet ik doorknippen? Dat stukje snap ik niet helemaal, de rest is me nu wel duidelijk, behalve die Start Optie Kabel. Die Start Optie Kabel is ook niet zo heel belangrijk, want die kan ik later altijd nog veranderen.. Blauw kun je namelijk aansluiten op Rood of Zwart, (+)Start of (-)Start, als iemand weet wat dit betekent? :)

Als je me dan uit kan leggen of ik die Zwart-Witte kabel nu door moet knippen of niet weet ik genoeg.. :)

Oja, heb nog niet naar m'n contactslot gekeken, misschien dat ik dr wel uitkom, maar zitten die 4 pinnetjes op het contactslot bij elk contactslot zo of hoe weet ik welk pinnetje wat is? :?
 
Maar om nu even terug te komen op die Zwart-witte kabel. Die zit dus als het goed is aan m'n startknop en die moet ik doorknippen? Dat stukje snap ik niet helemaal...
Ik weet niet of die kabel bij je NRG-nogwat ook zw/w is. Je hebt me overigens mooi tuk, want 't blijkt dat je 't hebt over een brommert hier op motor-forum.nl B| .

...
Als je me dan uit kan leggen of ik die Zwart-Witte kabel nu door moet knippen of niet weet ik genoeg.. :)
Ga er nu eens rustig voor zitten en lees m'n eerdere reply nog eens heel rustig over ;) . Vind je ook 't antwoord op 't onderstaande.

...
Oja, heb nog niet naar m'n contactslot gekeken, misschien dat ik dr wel uitkom, maar zitten die 4 pinnetjes op het contactslot bij elk contactslot zo of hoe weet ik welk pinnetje wat is? :?

Als je dit niet zelf kunt uitvogelen, dan zou ik er netjes afblijven!

Cheerz.
 
Laat maar hangen, alles is me al duidelijk.. :)

Contactslot staat in m'n elektrisch schema wel hoe dat zit, heb al gekeken. Die start blokkering leek erg vaag, maar het is heel simpel. De zwart-witte doorknippen (ja, die zit op m'n NRG-nogwat :P ) en de paarse op het contact waar de zwart-witte vandaan kwam en de grijze aan het andere eind. :)

Bedankt.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan