Camel / Team Yamaha ?

Elmo

MF veteraan
27 jul 2004
2.205
0
Waddinxveen
Is iemand al opgevallen dat de ene keer het Yamaha team van Rossi en Edwards nog rijdt met Camel Yamaha op ze motor!

457951_11128.jpg


En andere keer Team Yamaha.

461473_18754.jpg
 
Hee, die bovenste foto heb ik als achtergrond!

Is inderdaad omdat ik sommige landen tabaksreclame verboden is. En terecht :P
 
Hee, die bovenste foto heb ik als achtergrond!

Is inderdaad omdat ik sommige landen tabaksreclame verboden is. En terecht :P
En terecht? Wie gaat er roken omdat Rossi voor een sigarettenmerk rijdt? vrijwel niemand volgens mij.. en de teams krijgen er wel veel geld voor, dus ik zie het probleem niet.
 
Naamsbekendheid van een bepaald merk geeft meer aanleiding tot kopen.

Als er een onbekend merk sigaretten op de markt komt voor dezelfde prijs als Camel dan kun je bijna met zekerheid zeggen dat Camel beter wordt verkocht. Zij zijn namelijk bekend en dat verkoopt.

Dus er is wel degelijk een verband, en als dat niet zo was dan zouden er aardig wat domme mensen rondlopen die de reclame marketing ingaan.
 
En je ziet dat het werkt, want je herkent Camel terwijl er Team Yamaha staat...

Voila naamsbekendheid!

(geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld Spains No.1 ipv Fortuna etcetc)
 
Toch lijkt het me niet zo slim om als tabakfabrikant te gaan sponsoren in de Motogp..
7 van de 10 keer mag het al niet meer..dat schiet toch niet op dan |(
 
Tsja maar er staat nergens dat de kleuren ook veranderd moeten worden ofzo... De naam mag gewoon niet genoemd worden!! En het blijft herkenbaar voor iedereen (zie reacties) dus blijft die naamsbekendheid...
Denk wel dat in de loop van tijd de tabak volledig verdwijnt, wordt meer richting Telefonica Movistar, Repsol, GAS Jeans enzo... Misschien ideetje voor A-Style?
 
En terecht? Wie gaat er roken omdat Rossi voor een sigarettenmerk rijdt? vrijwel niemand volgens mij..

Nee die sigarettenfabrikanten pompen miljoenen in die sponsoring omdat het toch geen enkel effect heeft. :Z Die hebben dat echt wel onderzocht wat de effecten zijn van sponsoring en geloof me, ze doen het echt niet uit liefdadigheid maar om meer sigaretten te kunnen verkopen

en de teams krijgen er wel veel geld voor, dus ik zie het probleem niet.

Duizenden gevallen van longkanker, dat is het probleem.
 
Nee die sigarettenfabrikanten pompen miljoenen in die sponsoring omdat het toch geen enkel effect heeft. :Z Die hebben dat echt wel onderzocht wat de effecten zijn van sponsoring en geloof me, ze doen het echt niet uit liefdadigheid maar om meer sigaretten te kunnen verkopenDuizenden gevallen van longkanker, dat is het probleem.

Denk je dat die benzine dampen en uitlaat gassen van de motors wel gezond voor je longen zijn?
Ik rook liever een sigaret dan al die zwaar vervuilde dampen van zo,n motogp fiets
 
Denk je dat die benzine dampen en uitlaat gassen van de motors wel gezond voor je longen zijn?
Ik rook liever een sigaret dan al die zwaar vervuilde dampen van zo,n motogp fiets

Die motoren zijn zo effiecient gebouwd dat het met zo'n motor kwa uitstoot wel meevalt :o Dus dan heb ik liever die gassen dan rook :Y O jah rokers stinken en GP fietsen niet. O-)
 
Denk je dat die benzine dampen en uitlaat gassen van de motors wel gezond voor je longen zijn?
Ik rook liever een sigaret dan al die zwaar vervuilde dampen van zo,n motogp fiets

Elke keer weer grappig hoe rokers proberen hun verslaving te rechtvaardigen met de meest ver gezochte drogredenen.
_O-
 
Weet je trouwens waarom veel circuits rood/witte curbs (of hoe schrijf je dat... sorry ben niet blond) hebben?



'Vroeger' was Marlboro de hoofdsponsor van veel circuits en de kleurencombi rood/wit roept automatisch Marlboro bij 'den mensch' op... Slim of niet? Allemaal over het onderbewustzijn.

Maarre ik ga liever aan de uitlaat van een motor hangen dan dat ik een sigaret opsteek! Stinkdingen...

Ieder zijn verslaving

;)
 
'Vroeger' was Marlboro de hoofdsponsor van veel circuits en de kleurencombi rood/wit roept automatisch Marlboro bij 'den mensch' op... Slim of niet? Allemaal over het onderbewustzijn.

En dat de meeste verkeerborden rood/wit zijn komt natuurlijk ook doordat Marlboro vroeger het Ministerie van Verkeer en Waterstaat sponsorde. |(
 
Tsja wie weet??? Fraude zaakje???

Hoe verklaar je dat de curbstones in Assen opeens blauw/wit waren? Volgens mij op verzoek van Gauloises toen...
 
En dat de meeste verkeerborden rood/wit zijn komt natuurlijk ook doordat Marlboro vroeger het Ministerie van Verkeer en Waterstaat sponsorde. |(

Jij moet je wel erg slim voelen hè, onder ons gewone mensen?



---

Is "Spains No1" Lorenzo, ook tabac?
 
Terug
Bovenaan Onderaan