camel weg bij yamaha???

  • Onderwerp starter Anoniempje619
  • Startdatum
A

Anoniempje619

Guest
Bij het team van Valentino Rossi en Colin Edwards zou hoofdsponsor Camel het na een jaar alweer voor gezien gaan houden. Rossi zou nog steeds niet te spreken zijn en zijn beklag weer gedaan hebben over zijn bezwaren tegen het rijden met tabaks reclame. Deze steeds sterker wordende geruchten worden nog eens versterkt doordat het Spaanse Telefonica zich heeft aangediend en zich komend jaar wil gaan verbinden aan Valentino Rossi en Yamaha. Dit in ogenschouw nemende lijkt het niet meer dan waarschijnlijk dat vanwege de Spaanse markt Valentino Rossi een Spanjaard als teamgenoot zal gaan krijgen.

bron: http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=10272

We zullen zien
 
camel denkt erover weg te gaan,vanwege het steeds groter wordende tabaksreclame verbod
evenals fortuna,die waarschijnlijk ook opstapt,terwijl ik had verwacht dat die allang weg zouden zijn,tegelijk met gauloiasesdinges,aangezien die van dezelfde hoofdconcern,altadis zijn
 
Het leuke is dus dat Rossi dan straks waarschijnlijk gesponsord wordt door Telefonica Movistar *D

Rossi krijgt toch de gewoonte om de sponsors van zn grootste rivalen over te nemen.. eerst Camel, maar Biaggi jaren voor reed.. En nu Movistar, sponsor waar Gibernau zo'n beetje zn hele moto gp cariere voor reed.. :]
 
camel denkt erover weg te gaan,vanwege het steeds groter wordende tabaksreclame verbod
evenals fortuna,die waarschijnlijk ook opstapt,terwijl ik had verwacht dat die allang weg zouden zijn,tegelijk met gauloiasesdinges,aangezien die van dezelfde hoofdconcern,altadis zijn

Zou trouwens ook veel beter zijn als er sponsoren kwamen die iets met motoren te maken hebben, ik bedoel, denk eens na hoeveel motorliefhebbers er naar een MotoGP race kijken...

Als iedereen dan op die motoren de reclame ziet staan van een bedrijf wat met de motorbranche te maken heeft zal dat toch een hoop mensen triggeren zeg maar
 
Ik zeg Lorenzo als teammaat van Rossi volgend seizoen :Y

Ik ben het 100% met Rossi eens, oprotten met die tabacsreclames...

Niet mogelijk daar Lorenzo net voor GP van Brno een jaar heeft getekend met Aprilia (fabrieks spul).

Van mij mag die reclame wel weg als ze maar cash genoeg overhouden :Y

Dat Rossi volgend jaar een andere team maat heeft horen we denk ik binnen enkele weken. Denk Stoner :]
 
Niet mogelijk daar Lorenzo net voor GP van Brno een jaar heeft getekend met Aprilia (fabrieks spul).

Van mij mag die reclame wel weg als ze maar cash genoeg overhouden :Y

Dat Rossi volgend jaar een andere team maat heeft horen we denk ik binnen enkele weken. Denk Stoner :]

Stoner zou ook goed kunnen idd, die heeft goede relaties met iemand binnen yamaha begreep ik...

Gaat Lorenzo er nog een jaar in de 250 aan vast plakken dan?? Aprilia komt niet naar de GP´s volgend jaar toch..?
 
Stoner zou ook goed kunnen idd, die heeft goede relaties met iemand binnen yamaha begreep ik...

Gaat Lorenzo er nog een jaar in de 250 aan vast plakken dan?? Aprilia komt niet naar de GP´s volgend jaar toch..?
die goede relatie heeft ie met zijn landgenoot burgess geloof ik
maar ik denk dat stoner zijn honda niet achter laat.
zeker sinds hij nieuw materiaal krijgt
 
die goede relatie heeft ie met zijn landgenoot burgess geloof ik
maar ik denk dat stoner zijn honda niet achter laat.
zeker sinds hij nieuw materiaal krijgt

Daarom dacht ik ook aan Lorenzo, helemaal omdat dat een spanjaard is en movistar(ook Spaans) in 1 woord genoemd word met Yamaha... (maarja, die heeft voor een jaar getekend voor aprilia zoals te lezen een paar posts hierboven)

Maargoed, ik begin nu ook mijn twijfels te krijgen of Stoner wel bij Honda blijft... Hij kan wel nieuw materiaal krijgen, maar wat je zegt klopt, hij heeft goede contacten met Burgess, ik zie hem volgend seizoen wel naast Rossi in het fabrieks-Yamaha team rijden eerlijk gezegd :Y
 
En waarom ben je het precies met hem eens?
Denk je dat iemand die een Ducati ziet, direct Marlboro begint te roken?

Nee, maar het is toch reclame voor iets wat nou niet echt gezond te noemen is..

Toch ziet iedereen die motoGP kijkt die tabacsmerken en blijkbaar is het toch nodig om het te verbieden om nog langer met tabacsreclames te rijden in sommige landen, die landen doen dat niet voor niks.

Blijkbaar zet het dan toch meer mensen ertoe om te gaan roken... Vind het een goede regel, zonder die reclames worden mensen toch minder aangespoord om te gaan roken. Daarbij komt ook nog dat motorracen een sport is en roken en sport horen niet met elkaar in verband gebracht te worden, maar dat ter zijde.
Gaat mij erom dat roken slecht is en het blijkbaar toch mensen aanspoort om te gaan roken als ze die merken zien, nogmaals, anders verbieden ze het niet in bepaalde landen...
 
Laatst bewerkt:
Nee, maar het is toch reclame voor iets wat nou niet echt gezond te noemen is..

Toch ziet iedereen die motoGP kijkt die tabacsmerken en blijkbaar is het toch nodig om het te verbieden om nog langer met tabacsreclames te rijden in sommige landen, die landen doen dat niet voor niks.

Blijkbaar zet het dan toch meer mensen ertoe om te gaan roken... Vind het een goede regel, zonder die reclames worden mensen toch minder aangespoord om te gaan roken. Daarbij komt ook nog dat motorracen een sport is en roken en sport horen niet met elkaar in verband gebracht te worden, maar dat ter zijde.
Gaat mij erom dat roken slecht is en het blijkbaar toch mensen aanspoort om te gaan roken als ze die merken zien, nogmaals, anders verbieden ze het niet in bepaalde landen...

Ik ben het toch niet helemaal met je eens. Het is nooit aangetoond dat mensen meer of eerder gaan roken door de reklame op motoren en/of auto's. Lijkt me ook een beetje onzin. Het feit dat landen het verbieden heeft weer puur met politiek te maken. Heeft weinig te maken met het terugdringen van het aantal rokers.

En volgens een hele boel "mileu activisten" is het hele motorrijden niet goed voor je, auto rijden trouwens ook niet. Dus moet dat dan ook maar verboden worden. B| Lijkt me niet nee.

Tevens zeg je dat je vind dat roken en sport niet met elkaar in verband gebracht horen te worden. Maar bier en sport wel dan??? Want toen Rossi met een biermerk reed hoorde ik niemand klagen. (ook Rossi zelf niet trouwens) En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te noemen. Vooral ook in de autosport.

Ik vind het verbieden voor rookreclame op motoren en auto's echt onzin. Dan zou je ook drank, fastfood ketens enz. enz. moeten verbieden.

En nee ik ROOK niet, maar ik drink wel. :+
 
Ik ben het toch niet helemaal met je eens. Het is nooit aangetoond dat mensen meer of eerder gaan roken door de reklame op motoren en/of auto's. Lijkt me ook een beetje onzin. Het feit dat landen het verbieden heeft weer puur met politiek te maken. Heeft weinig te maken met het terugdringen van het aantal rokers.

En volgens een hele boel "mileu activisten" is het hele motorrijden niet goed voor je, auto rijden trouwens ook niet. Dus moet dat dan ook maar verboden worden. B| Lijkt me niet nee.

Tevens zeg je dat je vind dat roken en sport niet met elkaar in verband gebracht horen te worden. Maar bier en sport wel dan??? Want toen Rossi met een biermerk reed hoorde ik niemand klagen. (ook Rossi zelf niet trouwens) En zo zijn er nog wel een paar voorbeelden te noemen. Vooral ook in de autosport.

Ik vind het verbieden voor rookreclame op motoren en auto's echt onzin. Dan zou je ook drank, fastfood ketens enz. enz. moeten verbieden.

En nee ik ROOK niet, maar ik drink wel. :+

Heb je wel gelijk in :Y

Toch vind ik rookreclame niet passen bij sport, net als drankreclames trouwens hoor!

Maar als reclame van rookfabrikanten niet zou leiden tot meer rokers die hun merk roken, waarom zouden ze dan zoveel geld steken in sponsoring op een GP motor om bekendheid te verwerven, doel is toch om meer rokers hun merk te laten roken…

Ik blijf erbij dat rook sponsoren weg moeten van de GP bikes, al is het alleen al om het feit dat roken niks met de sport te maken heeft.
Motoren zijn ook slecht voor het milieu, maar de MotoGP is een sport, ook al is het slecht voor het milieu, rook en sport gaat niet samen.

Ook ik ROOK niet maar DRINK wel ;)
 
Maar als reclame van rookfabrikanten niet zou leiden tot meer rokers die hun merk roken, waarom zouden ze dan zoveel geld steken in sponsoring op een GP motor om bekendheid te verwerven, doel is toch om meer rokers hun merk te laten roken…

Hier zit een groot verschil in.

Mensen aansporen tot het roken van hun merk of rokers aansporen hun merk te roken.
Het aantal rokers zal niet toenemen door dergelijke reclame. Het aantal rokers dat over gaat op Marlboro is waar de reclame voornamelijk voor dient lijkt mij.

Er is heel veel dat niet met sport samengaat. Helaas zijn dat de merken die het geld hebben voor zulke sponsoring.
Als reclame voor "slechte" producten moet stoppen, zal de stekker uit auto- en motorsport getrokken worden. Het is dan simpelweg niet meer op brengen.
 
Hier zit een groot verschil in.

Mensen aansporen tot het roken van hun merk of rokers aansporen hun merk te roken.
Het aantal rokers zal niet toenemen door dergelijke reclame. Het aantal rokers dat over gaat op Marlboro is waar de reclame voornamelijk voor dient lijkt mij.

Er is heel veel dat niet met sport samengaat. Helaas zijn dat de merken die het geld hebben voor zulke sponsoring.
Als reclame voor "slechte" producten moet stoppen, zal de stekker uit auto- en motorsport getrokken worden. Het is dan simpelweg niet meer op brengen.

Ik denk niet dat het dan echt niet meer op te brengen is.. Maar als je ziet dat bijna alle grote teams tabak hebben als reclame.. Camel, Fortuna, Malboro.. dan gaat het wel ff moeilijk worden..

Viel me trouwens op dat in Brno Rossi gewoon met recale reed als ik me niet vergis.. maar Capirossi niet.. die reden weer met blokjes.. heb ik daar iets gemist ofzo? Is Malboro er al tussen uitgeknepen ofzo..?
:?
 
Hier zit een groot verschil in.

Mensen aansporen tot het roken van hun merk of rokers aansporen hun merk te roken.
Het aantal rokers zal niet toenemen door dergelijke reclame. Het aantal rokers dat over gaat op Marlboro is waar de reclame voornamelijk voor dient lijkt mij.

Er is heel veel dat niet met sport samengaat. Helaas zijn dat de merken die het geld hebben voor zulke sponsoring.
Als reclame voor "slechte" producten moet stoppen, zal de stekker uit auto- en motorsport getrokken worden. Het is dan simpelweg niet meer op brengen.

:^

Sponsoring hoort er nu eenmaal bij, zeker met die miljoenen die deze sport omgaan. En dat dat roken is, tja... Het gaat niet samen nee, maar het stoort me ook niet. Er is volgens mij ook geen een coureur die rookt.
 
Qua geld zitten de GP teams goed met rooksponsoren...
Ze hebben het gewoon nodig, dat is zeker zo, maar zie toch liever dat de rooksponsoren verdwijnen, sport en rook, drank etc. vind ik gewoon niet samen gaan.

Maargoed dat is persoonlijk...
 
Het vertrek van alle tabaksfabrikanten komt doordat dit in 2007 niet meer is toegestaan voor zowel auto- en motorsport.
Maar mij boeit het niet zoveel wat er op de M1 van Rossi staat.

Zou wel leuk zijn als dat Mc Donalds en Nastro Azzurro nog doorgaat, kan Rossi op Laguna Seca in stijl van Ronald Mc Donald *D !
 
Fast-food is toch geen verslaving :?

Versnelt de groei van onze fastfood maatschappij ;)
Meer mensen consumeren daar. Percentage dikke(re) mensen stijgt. Meer fysieke kwalen en langere wachtlijsten in de ziekenhuizen. Om het even heel cru te stellen ;)
En daarbij kan je dingen vinden van de integriteit van dergelijke bedrijven. Ze springen niet echt vriendelijk met dieren om.

Niet dat dat mij dwarszit als ik daar eet, maar je snapt mijn punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan