Camera inbouwen

Mighty Mauz

Die hard MF'er
28 jul 2004
254
0
Milano
Vaak heb ik van die momenten dat ik graag had dat ik een camera op de motor had. En nu het mij ook verboden is om met de ZAC met camera-steun te rijden, wilde ik eens kijken of het ook anders aan te pakken is.
Ik dacht eraan om een camera met bullitcam in te bouwen in de motor. En dan eigenlijk het liefst zo, dat hij aangaat en begint te filmen als ik de motor aanzet. En dan wil ik het graag aan de accu aansluiten.
Ik wilde een JVC harddisk cam kopen en die met veel zacht materiaal in de buddy doen.
Is dit allemaal mogelijk? En dan wil ik eigenlijk vooral weten hoe ik kan zorgen dat de cam gaat opnemen als ik de sleutel omdraai.
 
zoek eens naar Archos 400 (volgens mij) apparaatjes, heb zelf een 100gig (dik 50 uur opnemen, camera dus constant aanlaten) versie, zit AV-in op en daar is een bulletcam dus uitermate geschikt voor :)

een ander voordeel is dat de opgenomen filmpjes direct op de computer af te spelen zijn, en na een bestandsgrootte van 2gig (1,5 uur opnemen) begint de archos automatisch met een nieuw bestand :)
 
Ja dat misschien wel, maar volgens mij is het onmogelijk de camera te laten starten met opnemen via het contact. Hem aanschakelen zou in principe misschien kunnen lukken maar direct in opname stand...
Plus moet je rekening houden dat er in dig. camera's van jvc met HD er een G-sensor zit ingebouwd. Dus vanaf dat hij een hevige schok ondergaat, gaat de hard-disk automatisch in veiligheid. Dit om een vastgelopen HD te voorkomen...
 
Zo'n Archos AV is een heel mooi apparaatje. Dat biedt zeker uitkomst.
En om hem automatisch te laten starten, dacht ik aan de accu eruit laten. Een DV camera gaat aan als je het modus-wieltje in de juiste stand staat, en er stroom op komt (bv door de contactsleutel omdraaien). Dan nog een systeem dat hij begint met opnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan