Camera op de helm

Kimberly87

MF'er
17 aug 2017
89
39
Dit is wellicht al vaak voorgekomen maar ik stel 'm toch . 🤣

Ik heb een go pro binnen gekregen en wil deze op mijn helm monteren. De enige logische plek is echter om aan de voorkant een gaatje te boren en daar de camera met een schroef aan vast te zetten.

Mijn vraag is, mag dit zonder dat je er problemen mee kunt krijgen? Ik zie vaak mensen die de camera zo gemonteerd hebben, maar zou bijvoorbeeld de verzekering moeilijk kunnen doen omdat je motor helm niet origineel is?

Dank jullie alvast!
 
Lijkt mij dat je jou meer druk moet maken over een schroef \ bout daar voor jouw kin wanneer je op je snufferd valt.

Mensen die de camera daar hebben zitten hebben deze normaliter er op geplakt met een 3M dubbelzijdig tape. Je moet een helm hebben waarbij dit kan. Mijn helm loopt daar schuin en bovendien zit er een ventilatie gat. Kan dus niet.

Als jouw helm er ook geen geschikte plek voor heeft dan lijkt de zijkant van de helm mij de beste optie wil je het perse op de helm hebben.

Een gat in je helm boren om er vervolgens een bout doorheen te steken??? :?:/
 
Waarom niet gewoon vast plakken?
Omdat dit de enige optie blijkt te zijn.. 🤔 de plakker kan ik nergens bevestigen zodat deze het hele oppervlak pakt.

1407289
 
Een gat in je helm boren lijkt me ook geen optie dan zou ik hem ergens op de motor bevestigen.
Ik heb die van mij ook eerst op de helm geplakt maar nu voor op de motor, ik persoonlijk vindt het mooiere filmpjes opleveren.
 
Ik wil geen camera op mn helm, dan komen mijn tellers in beeld en die hoeven niet zichtbaar te zijn mocht een filmpje als bewijs ergens voor gebruikt worden.

Bij mij zit hij op een beugeltje wat ik aan de ophangpunten van de linkerspiegel bevestigd heb.
 
Waarom zou je in godesnaam een camera op jouw helm of motor willen?

Er zijn genoeg mensen die na een aanrijding oid graag een camera op de helm hadden.
Voor de verzekering is het handig en ook om te kijken waarom iets (bijna) fout ging, zodat je mogelijk in de toekomst dit kan voorkomen.
Ik rijd nooit zonder camera, ik heb alleen geen grote lompe GoPro op mijn helm, want dat ziet er niet uit.
 
Er zijn genoeg mensen die na een aanrijding oid graag een camera op de helm hadden.
Voor de verzekering is het handig en ook om te kijken waarom iets (bijna) fout ging, zodat je mogelijk in de toekomst dit kan voorkomen.
Ik rijd nooit zonder camera, ik heb alleen geen grote lompe GoPro op mijn helm, want dat ziet er niet uit.

In ruim 20 jaar motorrijden heb ik het nog nooit gemist, en als je zelf niet weet waar iets bijna fout ging ben je in mijn optiek niet serieus genoeg met motorrijden bezig......

Het kan bij verzekeringskwesties ook serieus tegen je werken, als blijkt dat je bijvoorbeeld (behoorlijk) te hard hebt gereden of jouw positie op de weg niet helemaal juist was.
 
In ruim 20 jaar motorrijden heb ik het nog nooit gemist, en als je zelf niet weet waar iets bijna fout ging ben je in mijn optiek niet serieus genoeg met motorrijden bezig......

Het kan bij verzekeringskwesties ook serieus tegen je werken, als blijkt dat je bijvoorbeeld (behoorlijk) te hard hebt gereden of jouw positie op de weg niet helemaal juist was.

Dus jij zou er over liegen huh ... als ik een fout maak met schade als gevolg ben ik gewoon blij dat ik verzekerd ben, zodat de schade aan derden wordt vergoed. Mijn eigen schade neem ik als lesgeld. Altijd zo gedaan, zal ik ook altijd blijven doen.

@Kimberly87 het boren van gaatjes in een helmschaal is echt een slecht idee, begin daar alsjeblieft niet aan. Op Alieexpress zijn honderden verschillende soorten mounts voor GoPro's te koop; er is altijd een betere optie dan gaatjes boren in je helm.
 
Dus jij zou er over liegen huh ... als ik een fout maak met schade als gevolg ben ik gewoon blij dat ik verzekerd ben, zodat de schade aan derden wordt vergoed. Mijn eigen schade neem ik als lesgeld. Altijd zo gedaan, zal ik ook altijd blijven doen.

@Kimberly87 het boren van gaatjes in een helmschaal is echt een slecht idee, begin daar alsjeblieft niet aan. Op Alieexpress zijn honderden verschillende soorten mounts voor GoPro's te koop; er is altijd een betere optie dan gaatjes boren in je helm.

Nee, ik zou er zeker niet over liegen. Maar als je maar iets te hard rijdt (5 a 10 km) is dat voor de verzekering van de tegenpartij alweer een reden om dwars te gaan liggen. Ik ben mijn verantwoordelijkheid nog nooit uit de weg gegaan....

Maar als ik op een voorrangsweg voor mijn donder wordt gereden waarbij die kleine snelheidsoverschrijding het verschil niet maakt, zou ik de tegenpartij geen stok willen geven om mee te kunnen slaan.
 
Nee, ik zou er zeker niet over liegen. Maar als je maar iets te hard rijdt (5 a 10 km) is dat voor de verzekering van de tegenpartij alweer een reden om dwars te gaan liggen. Ik ben mijn verantwoordelijkheid nog nooit uit de weg gegaan....

Maar als ik op een voorrangsweg voor mijn donder wordt gereden waarbij die kleine snelheidsoverschrijding het verschil niet maakt, zou ik de tegenpartij geen stok willen geven om mee te kunnen slaan.

Ah, helder. :t
 
Dit is wellicht al vaak voorgekomen maar ik stel 'm toch . 🤣

Ik heb een go pro binnen gekregen en wil deze op mijn helm monteren. De enige logische plek is echter om aan de voorkant een gaatje te boren en daar de camera met een schroef aan vast te zetten.

Mijn vraag is, mag dit zonder dat je er problemen mee kunt krijgen? Ik zie vaak mensen die de camera zo gemonteerd hebben, maar zou bijvoorbeeld de verzekering moeilijk kunnen doen omdat je motor helm niet origineel is?

Dank jullie alvast!

ik zou wel een vleugelmoer gebruiken, kun je 'm snel zonder gereedschap verwijderen
 
In ruim 20 jaar motorrijden heb ik het nog nooit gemist, en als je zelf niet weet waar iets bijna fout ging ben je in mijn optiek niet serieus genoeg met motorrijden bezig......

Het kan bij verzekeringskwesties ook serieus tegen je werken, als blijkt dat je bijvoorbeeld (behoorlijk) te hard hebt gereden of jouw positie op de weg niet helemaal juist was.

In 19 jaar (waarvan pas 6 jaar met camera) ben ik blij dat ik regelmatig even kon terugkijken hoe iets exact zat. Je kan niet alle kanten tegelijk opkijken,
en het is natuurlijk onzin dat je dan niet goed met motorrijden bezig bent. Het verkeer is dynamisch en mensen willen ook nog wel eens dingen doen die
totaal tegen de regels zijn (en dan heb ik het niet over door rood rijden of te hard, maar bijv. compleet afwijken van een te nemen route op een druk kruispunt)

Als er een ongeluk is gebeurd omdat ik te hard reed of op een rare positie op de weg zat, dan is dat zo en als het mijn schuld is, ga ik daar niet voor weglopen.
Vergeet ook niet dat steeds meet auto's zijn uitgerust met een camera.
Daarnaast levert het weer beeldmateriaal op voor YouTube, waar ik dan af en toe een compilatie van maak en weer online zet. Zo kan je nog geld verdienen met de idioterie van anderen.
 
Gaatje in helm zou ik ook niet doen. Gewoon met een plakker werken. Een vleugelmoer zou ik ook niet vlak voor mijn kin willen hebben bij een valpartij.
De 3M-plakkers zijn stevig genoeg, mijn camera blijft ook met 200 km/u prima plakken en heb geen touwtje oid. Weg = weg. Maar ik heb bij een oude helm wel eens de plakker er af gehaald, dat was flink lang fohnen voor dat los ging en die plakker zat er al heel wat jaren op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan