Camera op de helm

Kimberly87

MF'er
17 aug 2017
89
39
Dit is wellicht al vaak voorgekomen maar ik stel 'm toch . 🤣

Ik heb een go pro binnen gekregen en wil deze op mijn helm monteren. De enige logische plek is echter om aan de voorkant een gaatje te boren en daar de camera met een schroef aan vast te zetten.

Mijn vraag is, mag dit zonder dat je er problemen mee kunt krijgen? Ik zie vaak mensen die de camera zo gemonteerd hebben, maar zou bijvoorbeeld de verzekering moeilijk kunnen doen omdat je motor helm niet origineel is?

Dank jullie alvast!
 
Nee het is niet de bedoeling die indruk te wekken, ik had een plaatje van zo'n clip met een m6 draadbus er op maar het formaat paste niet... xxx.jpf ofzoiets

met wat inventiviteit kan je een boutje met verzonken kop vanaf de achterkant door die clip draaien waardoor dee schroefdraad beschikbaar komt aan de buitenkant

niks boren


Geenszins een schoonheidsprijs waard dat kan ik alleen maar met je eens zijn
 
Die begrijp ik niet
mijn reactie was op het feit dat je zei dat gaatjes boren in een helm geen goed idee was, maar toch een voorbeeld gaf, waarop gereageerd werd, en ik ook weer reageerde. Dus inderdaad gaatjes boren in een helm is geen goed idee. Je kunt dat doen voordat de helm in de oven gebakken wordt, maar daarna krijg je stress randjes en dat geeft problemen.
 
Eeehhhhh....


Onder welke voorwaarden kan en mag oom agent jouw beeldmateriaal invorderen?

Artikel 94 Wetboek van Strafvordering

1 Vatbaar voor inbeslagneming zijn alle voorwerpen die kunnen dienen om de waarheid aan de dag te brengen of om wederrechtelijk verkregen voordeel, als bedoeld in artikel 36e van het Wetboek van Strafrecht, aan te tonen.

2 Voorts zijn vatbaar voor inbeslagneming alle voorwerpen welker verbeurdverklaring of onttrekking aan het verkeer kan worden bevolen.



Lang geleden al eens aanrijding behandeld waarbij 2 fietsende dames door een motorrijder komende van links waren aangereden en overleden.
Zag een mount op de motor zitten...en na wat zoeken een camera een camera in de sloot, tussen andere brokstukken.
Deze motorrijder had dus idd zijn teller in beeld.
Erg nette beelden waarop een motorrijder met 180km/u op een 60 weg zo ongeveer 2 vrouwen 'doormidden' rijdt |(
Dit waren overigens echt vreselijke beelden B| '(
 
  • Wow
Waarderingen: SP1R
Absoluut niet voor de sensatie maar ik vind het eigenlijk een soort van, tsja, gemis dat deze beelden niet openbaar gemaakt worden. Met als hoofdreden: Rij nou maar normaal, dit kan je namelijk voor zijn... Ik zag wat van die Russen voorbij komen die mensen uit wrakken zagen (dagtaak voor een ploeg) en dan krab je je ook achter de oren...Echt te zien hoef ik het niet, maar ik wil wel weten wat er gebeurt...
 
Artikel 94 Wetboek van Strafvordering

1 Vatbaar voor inbeslagneming zijn alle voorwerpen die kunnen dienen om de waarheid aan de dag te brengen of om wederrechtelijk verkregen voordeel, als bedoeld in artikel 36e van het Wetboek van Strafrecht, aan te tonen.

2 Voorts zijn vatbaar voor inbeslagneming alle voorwerpen welker verbeurdverklaring of onttrekking aan het verkeer kan worden bevolen.



Lang geleden al eens aanrijding behandeld waarbij 2 fietsende dames door een motorrijder komende van links waren aangereden en overleden.
Zag een mount op de motor zitten...en na wat zoeken een camera een camera in de sloot, tussen andere brokstukken.
Deze motorrijder had dus idd zijn teller in beeld.
Erg nette beelden waarop een motorrijder met 180km/u op een 60 weg zo ongeveer 2 vrouwen 'doormidden' rijdt |(
Dit waren overigens echt vreselijke beelden B| '(

Dan ben je ook wel compleet gestoord. Wel eens vaker gehoord, maar dan zonder camera, dat er een motorrijder hier om de hoek in botsing kwam met een wandelaar. Bovenlichaam van de wandelaar was 180 graden gedraaid door de klap. Moet ook ongeveer die snelheid hebben gereden. Motor opengooien kan best een keer, maar dan wel op een vrij lege snelweg. En zetten ze je aan de kant, dan niet moeilijk gaan lopen doen.

Er is ook een YouTuber in Amsterdam die op zijn kenteken een signalering heeft over zijn rijstijl, dat is ook niet heel handig. :+
Die heeft ook al eens zijn camera mogen inleveren naast zijn rijbewijs, het lukte hem alleen snel om de microsd-kaart er uit te halen.

Ik blijf in elk geval altijd met camera rijden, zoals ik al zei voor de verzekering en om bij te leren waarom iets ging zoals het ging. Je leert nog altijd bij en ook na 19 jaar rijbewijs kom ik nog van alles tegen.
 
Dat is juridisch gezien [dus] tamelijk multi-interpretabel. Het komt er in de praktijk op neer dat ze je kunnen naaien, en ze je willen naaien, en ze je zullen naaien.

Meestal willen ze het volledige beeld van de situatie en doen wat het juiste is. Daarentegen is het nog steeds mensenwerk en zolang jij je netjes opstelt, heb ik ervaren dat er best wel ruimte is voor begrip voor het feit is dat jij ook een mens bent. Het belangrijkste is vaak dat jij je realiseert dat die mensen ook hun werk proberen te doen.

Desalniettemin heb je overal machtsgeile eikels en bitches die perse hun gelijk moeten en willen hebben. Wel eens aan de kant gezet voor een overtreding, agente vroeg me hoe het zo kwam, dus ik aangegeven hoe het kwam, vervolgens kreeg ik een enorme preek en toen ik mijn hand opstak om te willen zeggen dat ik alleen antwoord gaf op haar vraag en ik waarschijnlijk al langer op de weg zat dan zij van de kleuterschool was en dus echt wel weet dat het niet volgens de regels was, kreeg ik een nog grotere bek dat zij aan het woord was en heb ik mijn raam dicht gedaan en de radio aangezet. Uiteraard kreeg ik toen ook nog een extra bekeuring voor iets van niet meewerken oid (het is al een paar jaar geleden). Ze heeft me trouwens niet de kans gegeven haar in de rede te vallen, maar wilde blijkbaar alleen maar mij op mijn nummer zetten.

Over het algemeen heb ik echter in heel Europa niet veel slechte ervaringen opgedaan met wetshandhavers, netjes en met respect behandelen, dan zijn zelfs leden van de Spaanse Guardia Civil gewoon mensen.
 
Omdat dit de enige optie blijkt te zijn.. 🤔 de plakker kan ik nergens bevestigen zodat deze het hele oppervlak pakt.

Bekijk bijlage 1407289

Aangezien deze topic een hele discussie is geworden behalve over je vraag:

Ik zou even kijken op youtube naar "Sugru". Ik had een AGV K3 die helm liep af met een punt aan de voorkant.

Met dat Sugru kan je soort van klei kneden en het zo zetten dat het naar het model vormt. Na een dag drogem is het keihard. Heb er twee jaar mee gereden is stevig spul!

Heb nu een nieuwe helm een shoei NXR en daar wil ik ook weer hetzelfde doen.
 
Aangezien deze topic een hele discussie is geworden behalve over je vraag:

Ik zou even kijken op youtube naar "Sugru". Ik had een AGV K3 die helm liep af met een punt aan de voorkant.

Met dat Sugru kan je soort van klei kneden en het zo zetten dat het naar het model vormt. Na een dag drogem is het keihard. Heb er twee jaar mee gereden is stevig spul!

Heb nu een nieuwe helm een shoei NXR en daar wil ik ook weer hetzelfde doen.

Sugru is inderdaad topspul! Ik was het al bijna vergeten .... daar kun je echt alles van, en mee maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan