Camera op de motor plaatsen

Bigconvoy

Die hard MF'er
13 jun 2001
516
0
Ergens in ons kikkerlandje
Wie heeft dit al een een keertje goed gedaan.
Ik heb een digitale videocamera maar helaas kan ik hem aleen maar in mijn tankbag plaatsen. Dit geeft als resultaat ongeveer dit Bigconvoy het begin en mijn allereerste filmpje gemaakt en geedit met mijn Miro DC10.
Anywayz, ik heb ergens gelezen dat iemand vier kleine camera\'s op zijn motor had zitten, twee voor, een achter en een aan de zijkant bij zijn knie, en daar ook op gericht.
Maar waar haal ik deze camera\'s en hoe maak ik ze nou vast dat is mijn vraag. Mij lijkt dit ontzettend gaaf om een keertje te doen. Moet je camera dan een functie hebben om van een externe bron te kunnen filmen :? :? :?
Any help would help...
 
Bigconvoy,

Stuur eens een meeltje naar dennis.joris@asml.nl
hij is een mountainbikefreak en zit al een tijdje te stoeien met kleine camera\'s, gemonteerd op zijn helm.
Hij kan je best verder helpen.
 
Bigconvoy,

Stuur eens een meeltje naar dennis.joris@asml.nl
hij is een mountainbikefreak en zit al een tijdje te stoeien met kleine camera\'s, gemonteerd op zijn helm.
Hij kan je best verder helpen.

Uh met een motor haal je VEEL hogere snelheden dan met een mountainbike. Lijkt me stom om \'m op je helm te zetten, bovendien klapt telkens je hoofd naar achter als je bijv hard rijd en je flinke wind tegen je aan krijgt.

Ik raad je aan om een soort van houten kistje te maken met daarop de camera vastgetaped (doe desnoods eerst iets om de camera heen, een klein boxje misschien nog omdat je er geen tape-resten op wilt hebben. Zorg dat je de grotere houten kist waarop de camera zit goed vastzet op je tank en plaats er wel iets onder wat je tank niet beschadigd (vilt/doek ofzo?!)

Als het goed is moet het dan wel een beetje lukken, zorg dan wel dat je onderin het beeld de tellers ziet en daarboven de weg. En vergeet niet om uit te zoomen anders zie je alleen maar asfalt :)
 
Ik heb ergens op een forum in de VS een keer een foto gezien en ze zeiden dat dat erg goed werkte en verder geen geld kost als je al een videocamera hebt.

Het zag er uit als volgt:

1) Leg een meerdere malen dubbel gevouwen stuk stof op je tank voor demping. Anders gaat het beeld teveel trillen.

2) Doe daar zo\'n elastieken-netje overheen met van die haken aan de onderkant (kan niet op een betere omschrijving komen :) ).

3) Haak de haakjes onder de rand van je tank (eventueel een stukje stof ertussen tegen krassen) en zorg dat de lens uit een van de vele gaten in het netje hangt.

4) Rijden maar :)
 
Hmm, vind ineens toch die foto\'s... Kijk maar in de attachements voor een voorbeeld.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/204/1f8227d34478eee96b7fb2780913f55c (claycam1small.jpg)​
 
foto 2

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/205/d95a7f982532d6e78197e7989dd2d627 (claycam2small.jpg)​
 
Op Donderdag 11 oktober 2001 17:37 schreef JK het volgende:Uh met een motor haal je VEEL hogere snelheden dan met een mountainbike. Lijkt me stom om \'m op je helm te zetten, bovendien klapt telkens je hoofd naar achter als je bijv hard rijd en je flinke wind tegen je aan krijgt.

Euhhm.. je monteerd natuurlijk niet gans de camera op je helm he :)
Gewoon de lens op je helm en dan kabeltje naar de camera zelf je je elders verstopt.
Is zelfs beter dan gewoon vastgetaped op je motor omdat je met helmcam bijvoorbeeld meekijkt in die lange bochten terwijl je met een vastgetape\'te cam bijna niks ziet.
 
wheelieking\'s foto\'s (lees de FAQ effe WK, je kan foto\'s gelijk plaatsen) :)

misc.php


misc.php
 
Perfect mannen! Hier zat ik ook al een poosje over na te denken :)
Ik dacht veel te moeilijk zie ik nu... thnx
 
Juist, zo moet het ;) Maar met zo\'n netje met haken moet je ook maar net mazzel hebben met je frame :) Ach anders maak je het op maat.... Bij m\'n volgende motor ga ik zeker een keer een camera erop doen. Vet relaxte filmpjes krijg je daarvan.
 
Op Donderdag 11 oktober 2001 21:53 schreef Scarface het volgende:
Enneh BC, volgende keer wel ff richting aangeven! :P

Ja maar dat was ik niet, dat was een motormaat van mij. Ik was die flitsende kerl die daar vanuit de berm werd gefilmd.
Zoals ik al eerder een keertje poste, het filmpje was niks extreems.
 
Schuimrubber matje op je tank, duck-tape eroverheen en klaar.
Kan op je tank, buddysit en helm.
Als je het op je helm doet moet je een niet te grote/ zware camera hebben anders hangt je hoofd telkens scheef...
 
Er werd o.a gevraagd waar je die kleine camera,s vandaan gehaald konden worden zodoende gaf ik het E-mail adres van die Dennis.
Het is nooit mijn bedoeling geweest om aan te geven dat je zo\'n grote videocamera op je helm moet plaatsen.
Ik weet nl dat die Dennis een cameraatje gebruikt ter grote van een vulpen en dat voel je amper op je hoofd en zodoende maak je zeer realistische plaatjes.
 
hallo mijn naam is peter.
ik ben ook bezig met een camera en hier kan je er een bv bestellen.
hij heef nog geen pal uitvoering alleen nog ntsc maar hij zeij tegen mij in een paar weken dat ie er een heeft.
kijk maar eens op www.helmetcamera.com *D
 
Zo zit het bij mij op het stuur...

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/18558/65d1d1d418f72b4445914d69fa3b6545 (DSC00849.JPG)​
 
Terug
Bovenaan Onderaan