Camera op de motor

Testen in de auto of op de motor is een wereld van verschil. Veel camera's vallen op de motor genadeloos door de mand i.v.m. gevoeligheid voor trillingen. Slechts weinig camera's kunnen hiermee overweg. Het zijn dan wel action camera's en op de fiets of tijdens wintersport lukt het nog wel maar op de motor bevestigd is het een ander verhaal.
 
Testen in de auto of op de motor is een wereld van verschil. Veel camera's vallen op de motor genadeloos door de mand i.v.m. gevoeligheid voor trillingen. Slechts weinig camera's kunnen hiermee overweg. Het zijn dan wel action camera's en op de fiets of tijdens wintersport lukt het nog wel maar op de motor bevestigd is het een ander verhaal.
meeste camera's hebben geen beeldstabilisatie , vandaar dat ik jaren met een gewone sony handycam gefilnd heb , de bRaun heeft wel digitale beeldstabilisatie net als de Sony hdr-as15. GoPro heeft dat helaas niet , ik zelf ben van de GoPro afgestapt omdat het beeldkwaliteit en geluid mij enorm tegenvielen.

GoPro HD

Sony handycam
 
Van die twee filmpjes vind ik het Gopro-filmpje toch echt het beste beeld hebben, o.a. de kleur(allebei bekeken @ 240p)
 
meeste camera's hebben geen beeldstabilisatie , vandaar dat ik jaren met een gewone sony handycam gefilnd heb , de bRaun heeft wel digitale beeldstabilisatie net als de Sony hdr-as15. GoPro heeft dat helaas niet , ik zelf ben van de GoPro afgestapt omdat het beeldkwaliteit en geluid mij enorm tegenvielen.

GoPro HD

Sony handycam

Dr staat wel heel mooi gopro en handycam maar volgensmij moet het aardappel en koelkastmagneet zijn. Daar kan je toch nie mee vergelijken wat je daar laat zien.
 
Laatst bewerkt:
meeste camera's hebben geen beeldstabilisatie , vandaar dat ik jaren met een gewone sony handycam gefilnd heb , de bRaun heeft wel digitale beeldstabilisatie net als de Sony hdr-as15. GoPro heeft dat helaas niet , ik zelf ben van de GoPro afgestapt omdat het beeldkwaliteit en geluid mij enorm tegenvielen.

GoPro HD

Sony handycam

beide bovenstaande filmpjes zijn van magere kwaliteit; moet veel beter kunnen

vorig jaar tijdens vakantie alles gefilmd met Canon HF R106

2012-06-09%2520Canon%2520op%2520stuur.jpg

Stelvio:
excuses voor de vlieg op het scherm

Grodnerjoch:

Op zich kun je met zo'n normale videocamera prima filmen echter was ik bang dat ie een keur zou sneuvelen door de motortrillingen of een plotseling plensbui

Daarom een half jaar geleden een Contour Roam full HD gekocht (kost nu nog slechts iets van EUR 143,00).

Op zich een prima ding dat tegen een stootje en een plensbui bestand is. Na wat experimenteren nu trillingsvrij (= in rubbers) gemonteerd op m'n stuur. Montage op helm kan ook maar dan mis je toch meer de bochtenbeleving.

 
Laatst bewerkt:
Van die twee filmpjes vind ik het Gopro-filmpje toch echt het beste beeld hebben, o.a. de kleur(allebei bekeken @ 240p)
video film is met moviemaker gemaakt daar bij verloor je destijds (2007) helaas veel kwaliteit. je kon ook niet meer dan 100mb filmpjes en max 10 minuten uploaden op youtube dus werd het knijpen met de kwaliteit om het pas te maken.

gelukkig is dat op youtube verbeterd
 
en ??? heb wat filmpjes gekeken op internet, en hij komt wat donkerder over als de GoPro.
ben wel geintresseerd

Uh ja, heb nu wat 720p/30fps filmpjes geschoten en is gewoon prima. Geluid is ruk, maar helderheid en kleuren zijn goed, scherpte en trillingen voldoende. Voor 230 euro zeker geen miskoop.
 
Laatst bewerkt:
Uh ja, heb nu wat 720p/30fps filmpjes geschoten en is gewoon prima. Geluid is ruk, maar helderheid en kleuren zijn goed, scherpte en trillingen voldoende. Voor 230 euro zeker geen miskoop.

Hoi heb een sony hdr-as15 gekocht en met hemelvaart wat filmpjes geschoten in de eifel
de camera zit op mijn helm.


ik monteer deze in pinnacle

gr
:]
 
Tsja,
Interne microfoon werkte al niet lekker
Vorige week breekt "gum-achtig plastic" voor tussen de klemmentjes af
En dan nu vandaag :
Had ik hem al vastgemaakt (aan sleutelbos) in geval hij los zou schieten.....

Had iemand hier al toevallig verteld dat een GoPro HD2 dus NIET voor een motor bedoeld is? ;-)

Maar ik heb hem nog, kwam er pas 18 minuten later achter dat ie "weg" was... pfffff
Gelukkig ook geen snelweg, zou mn achterligger leuk gevonden hebben...
 
Dan heb je hem toch echt te strak aangedraaid. Is mij ook een x overkomen dat de j-buckle is afgebroken. Kwam door het te strak aandraaien. Verder vind ik het vreemd dat je er pas na 18 min. Achter kwam want je hebt hem recht voor je neus gemonteerd. Ik controleer regelmatig of hij er nog zit als ik aan het rijden ben. Helemaal op die plek is dat een eitje.
 
Komt omdat ik af en toe in slaap val tijdens het rijden, cruise-control aan en ogen dicht... ;-)

Ik heb waarschijnlijk een batch slechte plastiek onderdelen... vanaf het begin had ik ook al vrij snel een stukje in mn handen wat afgebroken was. Maandagochtendproduct denk ik...
Zo hard draai ik hem nu ook weer niet aan. Ik zag dat ze ook alu versies hebben.
 
Ik heb hem binnen, en WOUW wat een goed beeld!
Even een stukkie gefilmd als test in lage resolutie (1280x720).
Geluid is helemaal kut, 1 bult windruis, en is niet uit te schakelen.
Ja misschien door de microfoon los te solderen :)

DUS GELUID UIT ZETTEN BIJ VOLGENDE LINK!!!

Ook kan je er datum en tijd notatie in programeren.

Een film van 20 minuten is iets meer dan 2 GB, dus op een 16 GB kaartje past zeg maar anderhalf uur film op de lage resolutie.


Stukkie foam opzetten

Too close
 
Komt omdat ik af en toe in slaap val tijdens het rijden, cruise-control aan en ogen dicht... ;-)

Ik heb waarschijnlijk een batch slechte plastiek onderdelen... vanaf het begin had ik ook al vrij snel een stukje in mn handen wat afgebroken was. Maandagochtendproduct denk ik...
Zo hard draai ik hem nu ook weer niet aan. Ik zag dat ze ook alu versies hebben.
Je kent gewoon je eigen kracht niet :P
 
Eehm, waar zijn de berichten van de afgelopen weken gebleven? Kan me toch echt herinneren dat ik eerder deze week hier gepost heb en nu ben ik de tweede post ná een post van 20 mei....

Edit, laat maar, twee topics over hetzelfde met nagenoeg dezelfde titel....
 
Laatst bewerkt:
FF voor de gein wat geprobeerd gisteren met een ultralicht cameratje.. Olympus Tough 320

Je weet nooit hoe het uitpakt he...

Nou dat was uien ..met die camera.. Leuk voor onderwaterfilmpjes maar ik gebruik mn sony handycam weer.

Leuk voor op vakantie en onderwater filmen ..maar op de motor uien, resolutie te laag en beeldstabilisatie sucks

Pixmania

Pixmania


Dus dat doe hoef je niet te proberen...
 
Laatst bewerkt:
heb je ook niet van die camera's zoals GO Pro Hero 3 enzo? is dat niet wat? of zijn dat te dure opties?
 
Zat toevallig naar die go pro hero 3 te kijken op hun site. Dat lijkt me wel een goede camera maar tjezus wat een opties. Voel me dan net in de AH.. er staat van alles mar wat heb je nou sec nodig.

Wat ik persoonlijk ook wel vind, wat sterk bepalend is dat is de positie v.d. camera en wat die dus filmt en of je kan inzoomen.

Ik heb zelf een sony (een "echte" videocamera) en natuurlijk is die wat zwaarder maar als ik bv inzoom dan is het beeld veel beter en zie je bv geen kunstofkrassen van je kuipruitje.. waar ik mee kamp...

Als het aan mij lag hing ik mijn motor helemaal vol met camera's want ik ben een echte videofiel. Maar ja money he..
 
Laatst bewerkt:
Zoveel functies zitten er niet op een Gopro, en de functies welke erop zitten zijn vanwege de twee toetsen en het simpele menu prima te behappen. Makkelijker dan een normale videocamera gok ik :P
 
Ik bedoelde meer al die opties die je erbij kan kopen...

Als ik er een koop wordt het echt eentje voor de helm.

Want

1) Ik vind het helemaal niet handig als je kmteller in zicht is.
2) Op de tank blijf ik toch onhandig vinden, ook met schoonmaken
3) Wat moet ik met de cockpit van mn motor, een beetje motor in beeld is ok maar een cockpit hoef ik niet te zien.
4) Het rijdt totaal niet fijn met je kmteller in beeld. Net of je je eigen bewijs mee voert.

Probeer maar eens keurig 50 ter rijden, daar zijn die zware fietsen totaal niet voor gemaakt. Een GSXR 1100 die vijftig rijdt...Dat is nou niet bepaald een ideale snelheid voor die versnellingsbak
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan