Camera op de motor

Heeft iemand hier toevallig nog een contour roam die stof loopt te happen? Ik heb een 2 op mijn helm zitten die prima bevalt maar voor lange ritten wil ik een extra zodat er een op de helm zit en de ander kan laden in de tanktas.

Edit: Heb er ondertussen een gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Weekendje Harz, eigenlijk eerste keer dat ik GoPro gebruikt heb. (Hero 4 silver).


Wilde wel wat meer afwisselen qua camerapositie, maar zijn weinig gestopt en had geen zin om heel de tijd te kutten haha.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf beetje aan het oriënteren voor een "dashcam" voor op de motor, zowel achter als voor.
Gaat puur voor het geval van een ongeval om beelden te hebben inzake verzekering.

Iemand die met het merk BesMoonsee (zal wel labelplakker zijn) bekend is?
Gaat om dit setje: BesMoonsee 3 inches Motorfiets Action Dual Camera DVR HD Video Recorder DashCam Waterdichte in BesMoonsee 3 inches Motorfiets Action Dual Camera DVR HD Video Recorder DashCam Waterdichte van DVR/Dash Camera op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Weekendje Harz, eigenlijk eerste keer dat ik GoPro gebruikt heb. (Hero 4 silver).


Wilde wel wat meer afwisselen qua camerapositie, maar zijn weinig gestopt en had geen zin om heel de tijd te kutten haha.

Op wat voor bitrate heb je het spul gemonteerd? Of verneukt YouTube het zo erg? Uit de GoPro Hero 4 Silver moet een veel strakker plaatje komen. Heb er hier nog een liggen die stof aan het vreten is, misschien maar eens verkopen.
 
Op wat voor bitrate heb je het spul gemonteerd? Of verneukt YouTube het zo erg? Uit de GoPro Hero 4 Silver moet een veel strakker plaatje komen. Heb er hier nog een liggen die stof aan het vreten is, misschien maar eens verkopen.

YouTube maakt het er niet beter op, maar ik zal eens kijken wat de export settings zijn. Wellicht valt daar nog wel wat te winnen.
 
Ben zelf beetje aan het oriënteren voor een "dashcam" voor op de motor, zowel achter als voor.
Gaat puur voor het geval van een ongeval om beelden te hebben inzake verzekering.

Iemand die met het merk BesMoonsee (zal wel labelplakker zijn) bekend is?
Gaat om dit setje: BesMoonsee 3 inches Motorfiets Action Dual Camera DVR HD Video Recorder DashCam Waterdichte in BesMoonsee 3 inches Motorfiets Action Dual Camera DVR HD Video Recorder DashCam Waterdichte van DVR/Dash Camera op AliExpress.com | Alibaba Groep
Ziet er leuk uit, maar voor dat geld twee camera's en een opnameunit... Ik ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren! Houd ons zeker op de hoogte als je deze gaat aanschaffen.
 
Hoe heb je de camera bevestigd, met een zuignap op de tank? En ben ook wel benieuwd naar je microfoon...

Ja, zuignap op tank. En ik denk dat daardoor de kwaliteit ook wel een beetje iffy is. Er zit namelijk best wat trilling in, wat toch een beetje voor onscherpte zorgt (met name in achtergrond). Externe mic langs tank tussen wat kapjes door in de buddy seat :Y
 
Ben zelf beetje aan het oriënteren voor een "dashcam" voor op de motor, zowel achter als voor.
Gaat puur voor het geval van een ongeval om beelden te hebben inzake verzekering.

Iemand die met het merk BesMoonsee (zal wel labelplakker zijn) bekend is?
Gaat om dit setje: BesMoonsee 3 inches Motorfiets Action Dual Camera DVR HD Video Recorder DashCam Waterdichte in BesMoonsee 3 inches Motorfiets Action Dual Camera DVR HD Video Recorder DashCam Waterdichte van DVR/Dash Camera op AliExpress.com | Alibaba Groep

Besteld!
Ben inderdaad ook benieuwd of het wat is.
Kan 'm desnoods ook nog in m'n motorstalling en voor de deur monteren als beveiliging met een stekkervoeding....
 
Laatst bewerkt:
Dan wacht ik lafjes even jou bevindingen af. ;)

Specs zien wel wel goed uit. Beide cameras voor en achter filmen in HD 1920x1080
 
Ik heb sinds kort de C5, en hoewel de specs er goed uitzien, vind ik dat het beeld te veel gecomprimeerd wordt. Het is niet te wijzigen via de settings. Vooral als je langs bomen rijdt, krijg je echt veel blokjes te zien. Helaas is er weinig keuze op dashcam gebied.
De hardware is verder wel mooi, alles is bijgeleverd, zodat de camera automatisch begint met opnemen, wanneer hij stroom krijgt. Je kunt video downloaden naar je telefoon via wifi (gaat traag), of je pakt simpelweg het kaartje eruit.
Ik heb voor de kortste kabel gekozen, en bij mij was deze maar net lang genoeg om vanaf de onderkant van de topkuip naar het kontje te gaan. Mijn motor is een Sv1000.

Samengevat ben ik er wel blij mee, maar hoop stiekem op een firmware update, waardoor de compressie wat mooier wordt, of instelbaar is. Hopelijk voor jullie is het opgenomen beeld van de K2 mooier.
 
Meende ook al de hoge compressie op de beelden die op de site staan te zien. Hoopte dat die van de youtube compressie zou komen.

Maar is ook een beetje de vraag of je de camera als "dashcam" wilt gebruiken dus de beelden alleen nodig hebt in geval van een ongeval of je er ook je motorvakantiefilmpjes mee wilt maken?

Mijn huidige camera filmt ongeveer 4 Gig per 30 minuten = 2 uur op 16 Gig voor 1080p 30fps. Voor de K2 geven ze op 2 uur op 16 Gig. Dat is dan voor 2 streams 1080p op 16 Gig.

Dus dan zou de compressie wel wat hoger moeten zijn. Is wel even een aanname omdat ik uit de specs niet kan opmaken of die 2 uur op 16 Gig geldt voor de 1080p 30fps instelling. Je kunt namelijk ook kiezen om op 720p 30fps en 60fps te filmen.
 
Besteld!
Ben inderdaad ook benieuwd of het wat is.
Kan 'm desnoods ook nog in m'n motorstalling en voor de deur monteren als beveiliging met een stekkervoeding....


:? geeft nu in eens aan dat er niet geleverd kan worden naar Nederland B|

Andere leverancier zoeken dus :Z
 
Mailtje lag al 10 minuten te sudderen in mijn inbox. :-)

Hi, xx


Nice to get your message and i am happy to help. K2 will be released in the middle or end of June, we will send to you after will be released, it will be arrive to you within a week. We are making pre-order now, you can get a free 64GB SD card as a pre-order discount.

Please feel free to contact with me if any questions.

Have a nice day.

xx

Ik heb een mailtje gestuurd naar Innovv. Even afwachten. :9~~
 
Ik krijg vandaag de VSYS M6L binnen. Twee camera's: 1080p voor en 720p achter.
Ben benieuwd. Ik zal wel even wat foto's en beeldmateriaal posten als ik de camera's op de motor heb zitten.

https://www.aliexpress.com/item/VSY...ing-Camera-with-HD-720P-Rear/32725926244.html

Dat komt in de buurt wat ik zoek, geen LCD schermpje enzo.
Ben benieuwd naar jou ervaringen en beelden. Kun je ook vermelden of er en welke mogelijkheden er zijn m.b.t. instellingen enzo ?
 
Ik krijg vandaag de VSYS M6L binnen. Twee camera's: 1080p voor en 720p achter.
Ben benieuwd. Ik zal wel even wat foto's en beeldmateriaal posten als ik de camera's op de motor heb zitten.

VSYS 2018 Latest M6L WiFi 1080P Full HD Motorcycle DVR Riding Camera with HD 720P Rear View Waterproof Lens Dash Cam Black Box -in DVR/Dash Camera from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Erg interessant. Leuk zo'n camera aan mijn helm, maar ik vergeet hem zo vaak op te laden/SD kaart leeg te gooien. Laat dat alsjeblieft dat ding het zelf doen.
Ben benieuwd naar de beeld kwaliteit in het donker.

edit: Er staat nu 25% korting bij, hoeveel heb jij betaald?
En ik zie dit nachtfilmpje van de M6L:
En de achterkant van de M6, de M6L zal hopelijk wel wat beter zijn:

Ziet er goed genoeg uit, denk dat ik er ook maar eentje scoor :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan