Camera op de motor

Okee Ali ziet er goed uit..
Maar 30 frames, is dat niet laag ?
Geen continu looping.
Iemand ervaring?
Hij heeft wel looping.

Loop opname : hiermee continu opname door overschrijven de bestanden (de record periode kan worden set om 1/3/5 minuten in de menu).

En ja geen 60fps, maar zo erg is dat niet. Je kunt hier prima mee vastleggen wat er is gebeurt bij een ongeluk ofzo.
Voor echte actiebeelde heb je een fatsoenlijke action cam.
 
Zijn die ingestelde minuten dan de tijd in het verleden vanwaar af hij gaat vastleggen..
Zo van je ziet iets gebeuren, drukt op de knop en hij begint dan 1-3-5minuten terug in de tijd al op te slaan.. ofzo...?
 
Laatst bewerkt:
Nee hij begint per 1/3/5 minuten een nieuw bestand. Is je SD-kaart vol? Dan wordt het oudste bestand overschreven.
Zo werkt dat tenminste bij mijn auto dashcam. En als je daar op een knop duwt, wordt het bestand naar een andere folder gezet, zodat die niet overschreven wordt.
 
Laatst bewerkt:
Misschien valt ie wel in te stellen op 720p @ 60fps?
Mijn gopro doet ook maar 30 op 1080p maar 720p is zat voor leuke joetjoep filmpjes.
 
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de Garmin Virb 30, ik heb m laatst getest op m'n fiets:

Opgenomen op 720p, de interne mic is een beetje kut af en toe, maar daar heb ik een bluetooth mic voor gekocht dus even kijken hoe dat gaat.

https://youtu.be/ZBe3OJHnNKA
 
Erg interessant. Leuk zo'n camera aan mijn helm, maar ik vergeet hem zo vaak op te laden/SD kaart leeg te gooien. Laat dat alsjeblieft dat ding het zelf doen.
Ben benieuwd naar de beeld kwaliteit in het donker.

edit: Er staat nu 25% korting bij, hoeveel heb jij betaald?
En ik zie dit nachtfilmpje van de M6L:
En de achterkant van de M6, de M6L zal hopelijk wel wat beter zijn:

Ziet er goed genoeg uit, denk dat ik er ook maar eentje scoor :)

Ik had hem ook met die 25% korting voor ongeveer 110 usd. Die korting is er bijna altijd volgens mij.


En al geweldige recensies ?
Nee geen vage YouTube, eigen ervaring iemand ?

Ik heb hem zaterdag gemonteerd. Ik ben vanmorgen naar mijn werk gereden dus ik kan de filmpjes vanavond pas bekijken.

Alles was in ieder geval super eenvoudig aan te sluiten en werkte meteen. Over het beeld kan ik nog niet veel zeggen, dat weet ik vanavond pas.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen tijd gehad om de filmpjes te bewerken en uploaden maar hierbij mijn eerste indruk:

  • Alles werkt prima de hele rit was opgenomen, voor en achter.
  • De kwaliteit van de video's is matig. Naar mijn mening goed genoeg voor een dashcam maar het is zeker geen GoPro kwaliteit. Vandaag scheen de zon wel vol in beide camera's dus dat was ook niet erg gunstig voor de beeldkwaliteit.
  • Er zit een bewegingssensor in de hoofdunit die automatisch gaat opnemen bij beweging, ook wanneer de motor uit is. Dit werkt top en is handig voor parkeerschade.
  • Video's downloaden via de app gaat (zoals verwacht) traag. Als je vaak video's terug wilt zien is het handig om bij het inbouwen te kijken dat je makkelijk bij het sdkaartje kan.
 
Nog geen tijd gehad om de filmpjes te bewerken en uploaden maar hierbij mijn eerste indruk:

  • Alles werkt prima de hele rit was opgenomen, voor en achter.
  • De kwaliteit van de video's is matig. Naar mijn mening goed genoeg voor een dashcam maar het is zeker geen GoPro kwaliteit. Vandaag scheen de zon wel vol in beide camera's dus dat was ook niet erg gunstig voor de beeldkwaliteit.
  • Er zit een bewegingssensor in de hoofdunit die automatisch gaat opnemen bij beweging, ook wanneer de motor uit is. Dit werkt top en is handig voor parkeerschade.
  • Video's downloaden via de app gaat (zoals verwacht) traag. Als je vaak video's terug wilt zien is het handig om bij het inbouwen te kijken dat je makkelijk bij het sdkaartje kan.
Dat lijkt me prima. Ik ga op basis van deze verkeersfilmpjes geen fancy filmpje maken om hits te scoren op youtube. Daar heb ik mijn TomTom bandit voor. En daar doe ik het ook niet mee ;)
 
Maar de kwaliteit aanzienlijk minder zo te lezen. Ik wacht af tot er ervaringen van de Innovv zijn.
Zoals gezegd, is het nodig om zoveel betere kwaliteit te hebben? Je moet kunnen zien wat er is gebeurt in het geval van een ongeluk én het kunnen lezen van een nummerbord is wel een must.
Ben nog steeds benieuwd naar echte nachtbeelden.

Maar ik heb het risico al genomen.
 
Dat lijkt me prima. Ik ga op basis van deze verkeersfilmpjes geen fancy filmpje maken om hits te scoren op youtube. Daar heb ik mijn TomTom bandit voor. En daar doe ik het ook niet mee ;)
Alles voor de hits! Een van mijn filmpjes heeft al 15.000 weergaven!
Die had ik dan ook 'VN800 acceleration' genoemd, dat bleek een goeie clickbait titel. :+

Maar ik zou beelden ook wel willen gebruiken als we met vrienden ergens een rondje hebben gereden, dus een beetje kwaliteit zou best leuk zijn. Ben wel benieuwd naar wat 'echt' beeldmateriaal (anders dan promotieshizzle dus).
 
Zoals gezegd, is het nodig om zoveel betere kwaliteit te hebben? Je moet kunnen zien wat er is gebeurt in het geval van een ongeluk én het kunnen lezen van een nummerbord is wel een must.
Ben nog steeds benieuwd naar echte nachtbeelden.

Maar ik heb het risico al genomen.

Zoals ik al zei zal ik hem op circuitmotor zetten en daar wil ik graag goed beeld.
 
Alles voor de hits! Een van mijn filmpjes heeft al 15.000 weergaven!
Die had ik dan ook 'VN800 acceleration' genoemd, dat bleek een goeie clickbait titel. :+

Maar ik zou beelden ook wel willen gebruiken als we met vrienden ergens een rondje hebben gereden, dus een beetje kwaliteit zou best leuk zijn. Ben wel benieuwd naar wat 'echt' beeldmateriaal (anders dan promotieshizzle dus).

Maar hoe doe je dat dan als 1 van je vrienden zegt voor mij hoeft dat niet?
,of maakt dat niet uit?
 
Maar de kwaliteit aanzienlijk minder zo te lezen. Ik wacht af tot er ervaringen van de Innovv zijn.

De Innovv k1 = prima, als je er aan denkt je lensjes schoon te houden.
De K2 zal wat dat betreft vergelijkbaar zijn verwacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe doe je dat dan als 1 van je vrienden zegt voor mij hoeft dat niet?
,of maakt dat niet uit?
Mensen die zo moeilijk doen zijn doorgaans geen vrienden van mij. :+

Nee, over het algemeen vind iedereen het leuk als er een filmpje is. Die filmpjes zijn ook vooral voor onszelf (hoewel openbaar beschikbaar). Bij het ritje met Guntherrex laatst heb ik hem gevraagd of hij in beeld wilde en dat vond 'ie prima. Zo niet had ik dat beeld weggeknipt.
 
Ik heb een Mac, en gebruikt de standaard iMovie. Heerlijk simpel sleur en pleur. :t
Op Linux geloof ik dat ik Kdenlive gebruikte, werkte ook prima maar was niet zo snel als iMovie.
Windows geen ervaring, wil ik ook niet. :P
 
Hierbij de beloofde filmpjes van de VSYS M6L. Het is meteen een filmpje van een bijna aanrijding geworden, anders wordt het zo saai...

Tip: zet je geluid zacht/uit!
Vergeet de kwaliteit niet op 1080p / 720p te zetten.

Voor:
https://www.youtube.com/watch?v=amug_1M22kw

Achter:
https://www.youtube.com/watch?v=PC8a9iGGJFs

En ja ik had voorrang maar ik begrijp ook wel dat ik iets te rap over de kruising ging. Ik keek de bestuurder van de BMW trouwens wel aan dus ik nam aan dat hij mij gezien had. Leermomentje.

Wel een broekpoep momentje toen ik de ABS van die auto hoorde tikken.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij de beloofde filmpjes van de VSYS M6L. Het is meteen een filmpje van een bijna aanrijding geworden, anders wordt het zo saai...

Tip: zet je geluid zacht/uit!
Vergeet de kwaliteit niet op 1080p / 720p te zetten.

Voor:
https://www.youtube.com/watch?v=amug_1M22kw

Achter:
https://www.youtube.com/watch?v=PC8a9iGGJFs

En ja ik had voorrang maar ik begrijp ook wel dat ik iets te rap over de kruising ging. Ik keek de bestuurder van de BMW trouwens wel aan dus ik nam aan dat hij mij gezien had. Leermomentje.

Wel een broekpoep momentje toen ik de ABS van die auto hoorde tikken.

Goed beeld! Wel geluid om te janken :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan