Camera op de motor

Eventjes een "sneak peek" ...
Heb waarschijnlijk helaas geen tijd om voor dit weekend de installatie te doen dus het is op de iets langere baan geschoven.
[afbeelding]

Wel snel geleverd, ben benieuwd hoe deze bevalt wil er waarschijnlijk ook een op mijn motor, laatst hebben ze aan me motor gezet maar natuurlijk niets te zien.
 
Eventjes een "sneak peek" ...
Heb waarschijnlijk helaas geen tijd om voor dit weekend de installatie te doen dus het is op de iets langere baan geschoven.
[afbeelding]

Ziet er netjes uit, vindt het alleen een beetje jammer dat ze niet dezelfde camera design gehouden hebben als bij de K1. Die ronde lenzen zijn toch wat lastiger netjes weg te plaatsen en dat het wat minder opvalt.

Maar misschien ga ik met de tijd wel upgraden naar de K2
 
Ziet er netjes uit, vindt het alleen een beetje jammer dat ze niet dezelfde camera design gehouden hebben als bij de K1. Die ronde lenzen zijn toch wat lastiger netjes weg te plaatsen en dat het wat minder opvalt.

Maar misschien ga ik met de tijd wel upgraden naar de K2
Is de aansluiting van de lenzen dan anders van K1 - K2 ?
 
K1: Alle aansluitingen
Micro usb vorm (Camera's zijn geen micro usb)

K2: Camera's
USB-C vorm (niet getest of het USB-C is)
GPS & Voeding gaat via een (eigen) 3 pinnig "O" connector.
 
Laatst bewerkt:
Ok, Ik heb de Innovv K2 thuis liggen om te testen...
Had even geen tijd om hem op de motor te monteren maar heb 'm met een lab-voeding even los getest.

Indien aangesloten op de motor: (rood& zwart -> accu, geel -> geschakelde +)
Na een vertraging van ~10 seconden begint de K2 met opnemen, contact af is ~10 seconden nog en dan stopt ie.

Camera's op de K2 zijn (op het oog) zoals die van de C5.
1080P op 30 FPS opname (voor en achter tegelijkertijd)
Of 720P op 60FPS volgens de app.

De K2 neemt op naar SD-card en per Wifi-hotspot kan je met de app op je telefoon beelden veiligstellen.
(G-sensor veiligstellen heb ik nog niet getest en was ik eigenlijk ook niet van plan ;))
Tevens kan je per app kijken hoe het beeld is en evt zelfs foto's maken.


De K2 in vergelijking met de K1 (die nu op mijn motor zit)
Beelden zijn bij de K1 direct op de DVR terug te zien, bij de K2 heb je je telefoon nodig.
Voor beelden veiligstellen (mocht je een hele kleine SD-card gebruiken) dan kan je bij de K1 op een knop duwen, de K2 moet je de app gebruiken.

Geluid bij de K2 gaat via (ik denk) de behuizing van de camera... en ik heb een vermoedden dat de geluidskwaliteit hetzelfde is als bij de C5.
Wat dat betreft is de K2 als opvolger van de K1 eerder een dual-cam versie van de C5 gok ik, maar bij gebrek aan het hebben van een C5 kan ik dat niet hard maken.
--------------

Tot zo ver wat ik van de K2 heb getest.
Binnenkort zal ik 'm op de motor gaan monteren en dan tegelijkertijd met de K1 opnames maken.
 
Filmpje met de Sony FDR-X1000V gemaakt tijdens de Night Ride Out vannacht. moet zeggen dat de kwaliteit me niet eens tegenvalt. gezien het hoge contrast van de donkere nacht en felle lampen.
 
En die zijn?
Hoe is het beeld en geluid ?

Om maar wat te noemen...
De app om verbinding te maken met de K2 crasht zodra je naar de settings of het beeld wilt kijken.
De K2 neemt om mysterieuze wijze niet op terwijl ie wel aangeeft op aan het nemen te zijn.
De K2 neemt wel op maar besluit op een gegeven moment dat 't beeld mooi is en blijft hetzelfde beeld geven met wel ander geluid.
De K2 gaat niet automatisch uit terwijl die dit wel zou moeten kunnen... (Converter zit rechtstreeks op accu maar heeft een signaal lijn die via een geschakeld contact gaat)

Maar goed, ik heb dan ook een (incompleet) TEST versie gekregen.

Beeld is uitstekend, geluid.... wat "blikkig" maar goed, het is ook geen action-cam voor mooie filmpjes maar een dash-cam bedoeld om "ongelukken" vast te leggen.
 
Om maar wat te noemen...
De app om verbinding te maken met de K2 crasht zodra je naar de settings of het beeld wilt kijken.
De K2 neemt om mysterieuze wijze niet op terwijl ie wel aangeeft op aan het nemen te zijn.
De K2 neemt wel op maar besluit op een gegeven moment dat 't beeld mooi is en blijft hetzelfde beeld geven met wel ander geluid.
De K2 gaat niet automatisch uit terwijl die dit wel zou moeten kunnen... (Converter zit rechtstreeks op accu maar heeft een signaal lijn die via een geschakeld contact gaat)

Maar goed, ik heb dan ook een (incompleet) TEST versie gekregen.

Beeld is uitstekend, geluid.... wat "blikkig" maar goed, het is ook geen action-cam voor mooie filmpjes maar een dash-cam bedoeld om "ongelukken" vast te leggen.

Mag dan wel een test versie zijn maar dit zijn wel erg veel problemen.
Het is toch een cam voor op de motor dan vind ik het beeld belangrijk maar ook zeker het geluid.
Wat voor telefoon gebruik je , iPhone of een Android telefoon ?
Ik hou het voorlopig nog maar bij de K1 als ik het zo allemaal lees
 
Laatst bewerkt:
Mag dan wel een test versie zijn maar dit zijn wel erg veel problemen.
Het is toch een cam voor op de motor dan vind ik het beeld belangrijk maar ook zeker het geluid.
Wat voor telefoon gebruik je , iPhone of een Android telefoon ?
Ik hou het voorlopig nog maar bij de K1 als ik het zo allemaal lees

Mwoah, had soortgelijke problemen in het begin met de K1, dus ik vind het allemaal wel mee vallen.
Nogmaals, het is een "DASH"-cam voor op de motor. Geluid is in die situaties meer voor aan te kunnen tonen dat de claxon wel of niet is gebruikt maar verder is geluid van minder belang voor waar het TYPE camera (DASH-cam) voor bedoeld is.
Dat wil zeggen, niet om mooie filmpjes te schieten maar om filmpjes te schieten voor als er iets gebeurt is en de beelden als bewijslast zullen gaan dienen.

App is getest icm 2 android phones en 1 IPhone.

----
Overigens, met de K1, in het begin voordat er een nieuwe behuizing kwam, had iedereen problemen daar met de kabels.
Toen is er een aluminium blokje gekomen om de boel bij elkaar te houden, maar dat was nog niet perfect.
Daarna is de behuizing iets aangepast en is er een extra plastic "clip" bij gekomen die de kabels bij elkaar houd en aan de DVR.
(Ik heb alle 3 de varianten mee gemaakt)

----

Wat gemeengoed tussen de K1 en K2 voor mij is is dat de files met een ietwat apartere compressie worden opgeslagen.
SD-card in cardreader aan de pc geeft mij "corrupted" files (video stream corrupt)... stop ik de card in de K1-DVR en hang ik die aan de PC dan krijg ik diezelfde files wel fatsoenlijk bruikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als dezelfde excuses die ik heb gebruikt om die VSYS M6L goed te praten. Maar die is dan net €100. Voor dat geld mag je wat meer verwachten.
En dan doet de app voor de VSYS het nog prima ook.
 
Klinkt als dezelfde excuses

Ben ik blij dat ik een van de test personen ben en niet jij.
De K2 is nog niet af! Maar jullie behandelen 'm als af, alleen maar omdat je hem kan pre-orderen?

Wees blij dat ik geen NDA heb getekend en de moeite neem 'm te testen (zodat het een beter product oplevert) en daarna te reviewen.
Al twijfel ik nu al wel of ik überhaupt nog de review ga schrijven hier op het MF en de informatie met jullie deel zodra de K2 af is, of dat ik de review elders neer zet en het jullie maar verder laat uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Mwoah, had soortgelijke problemen in het begin met de K1, dus ik vind het allemaal wel mee vallen.
Nogmaals, het is een "DASH"-cam voor op de motor. Geluid is in die situaties meer voor aan te kunnen tonen dat de claxon wel of niet is gebruikt maar verder is geluid van minder belang voor waar het TYPE camera (DASH-cam) voor bedoeld is.
Dat wil zeggen, niet om mooie filmpjes te schieten maar om filmpjes te schieten voor als er iets gebeurt is en de beelden als bewijslast zullen gaan dienen.

App is getest icm 2 android phones en 1 IPhone.

----
Overigens, met de K1, in het begin voordat er een nieuwe behuizing kwam, had iedereen problemen daar met de kabels.
Toen is er een aluminium blokje gekomen om de boel bij elkaar te houden, maar dat was nog niet perfect.
Daarna is de behuizing iets aangepast en is er een extra plastic "clip" bij gekomen die de kabels bij elkaar houd en aan de DVR.
(Ik heb alle 3 de varianten mee gemaakt)

----

Wat gemeengoed tussen de K1 en K2 voor mij is is dat de files met een ietwat apartere compressie worden opgeslagen.
SD-card in cardreader aan de pc geeft mij "corrupted" files (video stream corrupt)... stop ik de card in de K1-DVR en hang ik die aan de PC dan krijg ik diezelfde files wel fatsoenlijk bruikbaar.
Ik weet van de problemen met de K1 daarom juist had ik verwacht dat ze het nu beter zouden aanpakken.
De bestanden op de K1 zijn toch gewoon MP4 bestanden ?
 
Ben ik blij dat ik een van de test personen ben en niet jij.
De K2 is nog niet af! Maar jullie behandelen 'm als af, alleen maar omdat je hem kan pre-orderen?

Wees blij dat ik geen NDA heb getekend en de moeite neem 'm te testen (zodat het een beter product oplevert) en daarna te reviewen.
Al twijfel ik nu al wel of ik überhaupt nog de review ga schrijven hier op het MF en de informatie met jullie deel zodra de K2 af is, of dat ik de review elders neer zet en het jullie maar verder laat uitzoeken.
Zo spannend is het niet hoor dat je er een nda voor moet tekenen :+
Als je iets test is het logisch dat er reactie komt op wat je schrijft of dat nou positief of negatief is maakt niks uit. En die reacties zijn niet persoonlijk bedoelt he.
Maar als jij je review ergens anders wil schrijven moet je dat gewoon doen .
 
Ik had al een tijd de K1 voor in de auto liggen en nu ik een nieuwe auto heb vond ik het de moeite om hem te installeren. Dit is dus de uitvoering met de blokvormige, niet-waterdichte cameraatjes. Hij valt me zeker niet tegen, de beelden zijn goed. Net iets minder goed dan die van mijn Vicovation wf1 maar die was voor een enkelvoudige camera even duur als de K1 met twee cameraatjes en een losse opnameunit.
 
Ben ik blij dat ik een van de test personen ben en niet jij.
De K2 is nog niet af! Maar jullie behandelen 'm als af, alleen maar omdat je hem kan pre-orderen?

Wees blij dat ik geen NDA heb getekend en de moeite neem 'm te testen (zodat het een beter product oplevert) en daarna te reviewen.
Al twijfel ik nu al wel of ik überhaupt nog de review ga schrijven hier op het MF en de informatie met jullie deel zodra de K2 af is, of dat ik de review elders neer zet en het jullie maar verder laat uitzoeken.
sorry hoor... :Z
 
Kan de WiFi ook uitgeschakeld worden op de Innovv K2 ?
Ik heb geen zin in verstoring van m'n Bluetooth verbinding (tomtom - mobiel) en mijn draadloze sleutel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan