Camera op helm. Ervaringen, Montages etc

Brains_234

Rookie
2 mrt 2018
9
1
oudorp
Hallo allen.

De reden dat ik dit topic begin is omdat ik een hele tijd gezocht heb naar een manier om mijn gopro op mijn systeemhelm te monteren. Omdat ik voor deze combinatie eigenlijk maar weinig tot geen voorbeelden kon vinden deel ik hierbij mijn ervaring van mijn montage. Daarbij ben ik ook heel benieuwd hoe jullie een camera op de helm hebben gemonteerd en wat de ervaringen daarbij zijn.

Ik wilde graag het beeld in het midden van de helm hebben en dan heb je 2 opties. Of bovenop de helm of op je kin. Bovenop op mijn helm heb ik een luchtinlaat die je naar voren en achteren kan schuiven naar gelieve hoeveel wind je door je haren wilt. Daar kan een mount op, maar ik dacht als daar een GoPro op staat zal deze altijd open staan. Daarbij vind ik het esthetische niet de mooiste oplossing.
Dus ik wilde voor de kin mount. Maar omdat mijn systeemhelm daar de knop heeft zitten om de voorkant op te zetten is daar geen ruimte voor.

Mijn oplossing. een gekromde verlengstuk. Met veel pijn en moeite een gevonden op Amazon.com. Het zou ook op te lossen zijn met meerdere verbindingsstukjes van GoPro, maar dan moet 2x een hele set kopen waarbij je alleen de verbindingsstukjes gebruikt en de rest overbodig is. Jammer dat je niet alles gewoon los kan kopen.

Monteren was vrij simpel. Eerst de helm schoongemaakt en vetvrij gemaakt met afswasmiddel en glassex. toen de officiele GoPro mount erop geplakt en een paar uur met een lijmklem op laten zitten.

Resultaat:

full

full

full

full

full

full

full

full


Specs:

Mijn helm:
Shoei Neotec

Camera:
GoPro hero 6

Accesoires:
TOZ TZN-S03 Universal Rotary Extension Arm Mount


Ervaring:

Het zicht, je ziet hem niet zitten. Misschien met heel veel moeite zie je een streepje van de bovenkant. Ik merkt eigenlijk niet dat ie er zit, pas als ik boven de 140 zit merk je wel dat er iets zit maar absoluut niet storend. Daarbij kan ik nog gewoon mijn klep open zetten en het luchtrooster gebruiken. Ook als de GoPro er niet op zit heb ik totaal geen last van gekke wind geruis doordat die GoPro mount erop geplakt is.

Ik ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Om het wat compacter te maken kun je die grote uitsteeksels vervangen met zwarte inbusboutjes (M5 x 20mm).

En, GoPro accessoires zijn in grote zakken met elke mogelijk verbindingsstukje denkbaar gewoon op de chinese sites verkrijgbaar voor een tientje ofzo; Het zijn dan alleen niet de "officiële" stukjes, maar passen wel.
 
Laatst bewerkt:
Haha, Thunderbirds! <3

Sorry, moest het kwijt. Heb verder niks zinnigs te melden :$
 
Ik heb ook dat verstelbare armpje gekocht. Via AliExpres weliswaar, voor maar €1,25. Kwaliteit is nog afwachten, maar weet niet of ik de camera op m'n helm wil. Dus lijkt me een goede optie om het i.i.g. uit te proberen :)

Ook nog een mount gekocht voor de GoPro zodat ik 'm kan monteren op m'n RAM bal aan m'n stuur, ook maar 2,80 _O-

Zo heb ik lekker wat montageopties.

Je hebt voor zo'n 15 euro ook het hele pakket, met bodymount, drijvende gele stick, diverse opplakstukjes, elastische hoofdband etc.
 
Ik heb deze week ook een cam gekocht. Een goedkope Gopro kloon, gewoon om eens te proberen. Ik ga voor de chinmount zoals in het filmpje hieronder. Dit lijkt mij de meest logische plaats, zit niet in je zicht, zit redelijk in lijn met je helm waardoor het niet direct een lelijk uitsteeksel op een rare plek is en zo ziet de camera ook echt alles wat je zelf ook ziet. Ik moet ze nog monteren omdat ik aan het wachten ben op mijn kneedbare lijm. Zodra ik die heb en de boel is geïnstalleerd zal ik ook eens foto's plaatsen.

https://youtu.be/VhO_X3nF3GQ
 
Laatst bewerkt:
Deze krijgt redelijke beoordelingen.

Komt binnenkort een nieuwe versie van uit.
 
Mischien een hele rare vraag, maar waarom wil iedereen tegenwoordig zo graag met een camera op de helm rijden?

Ritjes in het Nederlandsche verkeer zijn echt niet zo binzonder om te zien en het verhoogd de kans op nekletsel bij een val bijhoorlijk.

Op het circuit kan ik ne nog wel voorstellen dat het interessant kan zijn, maar dan worden ze ook altijd op de motor gemonteerd ivm veiligheid.

Voor ritjes over de Nederlandse wegen lijkt het me alleen maar lastig, stel dat de 'plisie je cam bekijkt om te bewijzen dat je spannende ritje niet geheel volgens de wet was. En als je je wel aan de wet houdt, dan is het een filmpje om s avonds mee in slaap te vallen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.....
 
Mischien een hele rare vraag, maar waarom wil iedereen tegenwoordig zo graag met een camera op de helm rijden?

Ritjes in het Nederlandsche verkeer zijn echt niet zo binzonder om te zien en het verhoogd de kans op nekletsel bij een val bijhoorlijk.

Op het circuit kan ik ne nog wel voorstellen dat het interessant kan zijn, maar dan worden ze ook altijd op de motor gemonteerd ivm veiligheid.

Voor ritjes over de Nederlandse wegen lijkt het me alleen maar lastig, stel dat de 'plisie je cam bekijkt om te bewijzen dat je spannende ritje niet geheel volgens de wet was. En als je je wel aan de wet houdt, dan is het een filmpje om s avonds mee in slaap te vallen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.....

Leuk voor groepsritjes, handig voor de vezerking in geval van een ongeluk, leuke dingen nog eens terugkijken, camera op de helm beweegt mee met je perspectief i.t.t. camera op de motor
 
Mischien een hele rare vraag, maar waarom wil iedereen tegenwoordig zo graag met een camera op de helm rijden?

Ritjes in het Nederlandsche verkeer zijn echt niet zo binzonder om te zien en het verhoogd de kans op nekletsel bij een val bijhoorlijk.

Op het circuit kan ik ne nog wel voorstellen dat het interessant kan zijn, maar dan worden ze ook altijd op de motor gemonteerd ivm veiligheid.

Voor ritjes over de Nederlandse wegen lijkt het me alleen maar lastig, stel dat de 'plisie je cam bekijkt om te bewijzen dat je spannende ritje niet geheel volgens de wet was. En als je je wel aan de wet houdt, dan is het een filmpje om s avonds mee in slaap te vallen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.....

Ik snap het ook niet,..kijk mij eens rondrijden met mijn matties.
 
Hallo allen.

De reden dat ik dit topic begin is omdat ik een hele tijd gezocht heb naar een manier om mijn gopro op mijn systeemhelm te monteren. Omdat ik voor deze combinatie eigenlijk maar weinig tot geen voorbeelden kon vinden deel ik hierbij mijn ervaring van mijn montage. Daarbij ben ik ook heel benieuwd hoe jullie een camera op de helm hebben gemonteerd en wat de ervaringen daarbij zijn.

Ik wilde graag het beeld in het midden van de helm hebben en dan heb je 2 opties. Of bovenop de helm of op je kin. Bovenop op mijn helm heb ik een luchtinlaat die je naar voren en achteren kan schuiven naar gelieve hoeveel wind je door je haren wilt. Daar kan een mount op, maar ik dacht als daar een GoPro op staat zal deze altijd open staan. Daarbij vind ik het esthetische niet de mooiste oplossing.
Dus ik wilde voor de kin mount. Maar omdat mijn systeemhelm daar de knop heeft zitten om de voorkant op te zetten is daar geen ruimte voor.

Mijn oplossing. een gekromde verlengstuk. Met veel pijn en moeite een gevonden op Amazon.com. Het zou ook op te lossen zijn met meerdere verbindingsstukjes van GoPro, maar dan moet 2x een hele set kopen waarbij je alleen de verbindingsstukjes gebruikt en de rest overbodig is. Jammer dat je niet alles gewoon los kan kopen.

Monteren was vrij simpel. Eerst de helm schoongemaakt en vetvrij gemaakt met afswasmiddel en glassex. toen de officiele GoPro mount erop geplakt en een paar uur met een lijmklem op laten zitten.

Resultaat:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:

Mijn helm:
Shoei Neotec

Camera:
GoPro hero 6

Accesoires:
TOZ TZN-S03 Universal Rotary Extension Arm Mount


Ervaring:

Het zicht, je ziet hem niet zitten. Misschien met heel veel moeite zie je een streepje van de bovenkant. Ik merkt eigenlijk niet dat ie er zit, pas als ik boven de 140 zit merk je wel dat er iets zit maar absoluut niet storend. Daarbij kan ik nog gewoon mijn klep open zetten en het luchtrooster gebruiken. Ook als de GoPro er niet op zit heb ik totaal geen last van gekke wind geruis doordat die GoPro mount erop geplakt is.

Ik ben zeker benieuwd naar jullie ervaringen.

met wat geluk ramt je de GoPro bij een ongeluk in je strot :?
toffe windvanger

tis wel mooi spul :+
 
Leuk bedacht/gedaan, maar ook niet voor mij.

Ik begrijp het hele camera op motor of dashcam op auto ivm verzekering in geval van ongeval ook niet.
Heeft iemand hier op mf er al voordeel van gehad? Dus dat de er bij een ongeval twijfel was en dat de camerabeelden in je voordeel spraken?
Anyway, niet voor mij. Misschien leuk voor een ander dus.
 
Zo'n camera kan ook helpen bij het verbeteren van je rijstijl. Soms zie je de dingen toch net iets anders als je ze achteraf terugziet.
 
Mischien een hele rare vraag, maar waarom wil iedereen tegenwoordig zo graag met een camera op de helm rijden?

Ritjes in het Nederlandsche verkeer zijn echt niet zo binzonder om te zien en het verhoogd de kans op nekletsel bij een val bijhoorlijk.

Op het circuit kan ik ne nog wel voorstellen dat het interessant kan zijn, maar dan worden ze ook altijd op de motor gemonteerd ivm veiligheid.

Voor ritjes over de Nederlandse wegen lijkt het me alleen maar lastig, stel dat de 'plisie je cam bekijkt om te bewijzen dat je spannende ritje niet geheel volgens de wet was. En als je je wel aan de wet houdt, dan is het een filmpje om s avonds mee in slaap te vallen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.....

Het is niet zo zeer voor dagelijks gebruik. Maar ik rijd meerder malen in het buitenland om lekker te touren en vind het leuk om dat vast te leggen.
Ik heb ook meerdere vaste mounts op mijn motor, maar een camera op je helm levert unieke beelden op. ;)
 
Leuk bedacht/gedaan, maar ook niet voor mij.

Ik begrijp het hele camera op motor of dashcam op auto ivm verzekering in geval van ongeval ook niet.
Heeft iemand hier op mf er al voordeel van gehad? Dus dat de er bij een ongeval twijfel was en dat de camerabeelden in je voordeel spraken?
Anyway, niet voor mij. Misschien leuk voor een ander dus.
Ik kijk op yt regelmatig een compilatie van die filmpjes. Prima ding dus :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan