Camera steun op de tank gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
trouwens is dat achterzijde camsteun ook te koop?

dat plaatje waarmee je naar achter kunt filmen??

gif me a hint..........
Hé 2 accounts hier? die rearcam steuntjes laat blauw-witje maken,je zou hem moeten mailen.
Naar mijn weten heeft hij geen website
 
het videoprogramma komt uit amerika.
is niet denderend maar voldoende.
alleen de wachttijden tijdens het verwerken van beelden is zeer lang. iemand tip??
ik film op mpeg 2, daarna zet ik alles om.

het geluid van de camera mix ik uit op 5.1 dolby surround.
werk je veel met frequenties, om het beoogde resultaat te verkrijgen.

moet je wel in een studio doen. ik werk met 24 sporen, maar mix dat terug op 5.
daarna converseer ik dat via een Digital Converterprogram van Sony terug naar 2.
de audiocode is dan 5.1....en word gelezen door de dvdspeler als 5.1.

omdat ik producer was in een opnamestudio kon ik hiermee werken.
edoch ik ben ermee gestopt.
doe nu alles thuis met mn computertje.

heeft niks met motorrijden te maken,
dus is informatief bedoeld als aanvulling met betrekking op patweb's statief.

groetjes stefanny.
 
Klinkt allemaal super positief! Is ook mogelijk op een TDM neem ik aan? Die prijs is echt :} *O*
Moet lukken hoor,
Mail me de tekening/foto van je tankring met de maten en het komt vast goed.
Ik heb nog geen tour/sportmotor meegemaakt waarvoor ik het niet kon maken.
Ik hoor of zie het wel.
Gr.,
Patrick
 
het videoprogramma komt uit amerika.
is niet denderend maar voldoende.
alleen de wachttijden tijdens het verwerken van beelden is zeer lang. iemand tip??
ik film op mpeg 2, daarna zet ik alles om.

het geluid van de camera mix ik uit op 5.1 dolby surround.
werk je veel met frequenties, om het beoogde resultaat te verkrijgen.

moet je wel in een studio doen. ik werk met 24 sporen, maar mix dat terug op 5.
daarna converseer ik dat via een Digital Converterprogram van Sony terug naar 2.
de audiocode is dan 5.1....en word gelezen door de dvdspeler als 5.1.

omdat ik producer was in een opnamestudio kon ik hiermee werken.
edoch ik ben ermee gestopt.
doe nu alles thuis met mn computertje.

heeft niks met motorrijden te maken,
dus is informatief bedoeld als aanvulling met betrekking op patweb's statief.

groetjes stefanny.
Ik moet zeggen klinkt voor mij niet echt simpel,maar wel heel erg intressant !!!
Ik ben echt heel erg benieuwd naar je filmpjes.
Helaas is het vandaag niet meer gelukt om 'm op de bus te gooien.
Morgen gaat hij zeer zeker naar het postkantoor.
Gr.,
Patrick
 
wowowowow!!!!!!!!!!!!!!!

helemaal perfekt!! mooie afwerking, inclusief schroeven/inbus
laat ik nou mijn camera helemaal passend hebben, kan er zelfs mee omhoog en omlaag draaien.
ook de tankmaten zij perfekt!!!

in 1 woord ::::: patweb (patrick) geweldig.

dank je voor dit perfekte statief.

stefanny.

full
 
denk dat de schittering van het dashboard weg kan halen met een zwarte doek.
of heeft iemand daar idee over.

verder wat algemene vragen:
camera op automatisch? of handmatisch? wie heeft ervaring.....?

instelling camera tijdens rijden? snelle sluitertijd of automatisch?

geluid of bij wind sponsje op mic?

doe eens wat stof opwaaien............rreacties!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reacties en vooral foto's !
Vind je het goed als ik ze op m'n site zet?
Ik heb 2 filmpjes gemaakt (zie m'n website),hiermee ben ik alleen bezig geweest met het steuntje.
Ik denk dat als ik je het geluid afplakt met tape dat het windgeruis dempt en het motor geluid er dan toch wel doorheen komt.
Ik heb hem steeds op automatisch staan,dit gaat perfect,maar als je stil staat en je motor loopt geeft het hele lichte trillingen,das minder.
En niet te veel inzoomen met rijden natuurlijk.
Voor de rest is het heel makkelijk.
Heel veel succes !!

Gr.,
Patrick
 
natuurlijk gebruik de pics maar. het is jouw systeem.

moet het echt allemaal gaan testen.
de motorgroep van ons is super gemotiveerd, en willen allemaal voorop rijden.
komen ze zeker op de film.........
hopen ze..................................!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt !! ik ga er gebruik van maken .
Ben ook benieuwd naar je film
En vertel waar je hem vandaan heb he ! dan sta je zelf ook op hun film :)
 
Ik heb er ook 1 besteld bij Patrick! *O*

Kan niet wachten totdat ik hem kan monteren en ermee kan gaan touren. Nét weer iets anders dan anderen en ik zal ook zeker veel filmpjes ervan op YouTube zetten :]

Maar een DVD ervan maken? Ik vind zelf videobewerking ook super leuk om te doen (Heb alleen áltijd mot met Pinnacle Studio 10 op mijn über PC die gekocht is om video te editten) maar ik denk dat het dan erg eentonig wordt :? Want een aantal filmpjes bekijken op het internet van tankcamera's is leuk maar na een tijdje wordt ik het al snel moe.

Op mijn JVC camera heb ik een externe aansluting voor een microfoon *O*

Als ik die aansluit en dan een computermicrofoon in mijn jas omhoog werk naar mijn helm kan ik zelf onderweg praten.. of ik leg hem uit de wind, bijvoorbeeld onder mijn zadel, kan ik goed het geluid van de motor en uitlaat opnemen 8-)

Kan niet wachten totdat ik kan rijden met de camera! Lijkt me echt super tof! Ik zal een linkje gooien als ik er 1 op YouTube gezet heb :j
 
Ha Erwin,
Hij gaat zo op de bus !
Ben erg benieuwd naar je films,een goed idee joh met de microfoon !

Pinnacle studio 10 heeft het super gedaan bij mij
Ik ben een paar jaar geleden met studio 7 daarna volgde 8 en 9 en later 10.
Zoals ik zei werkte hij super,ineens werkte hij niet meer,heel veel keer opnieuw installeren hielp niet.
Toen werd ik het zat en ben terug gegaan naar studio 9,dit werkt gewoon erg goed nu.
Succes met de film en de steun natuurlijk.
Laat me ff weten wanneer je hembinnen hebt ok?!
Gr.,
Patrick
 
Ja dat laat ik zeker weten! ;)

Met Studio 10 heb ik ook gehad dat hij opeens niet meer werkte (na 2/3 maanden de applicatie gebruikt te hebben op mijn 2/3 maanden oude super-PC) en opnieuw installeren van het programma werkte óók niet! Tijdens de installatie bleef hij continue vastlopen :(

Maar opnieuw installeren in veilige modus helpt :W Maar sindsdien wel vaker problemen, bewerkte video's omzetten naar een medium/bestand/ISO bestand gaat niet altijd even goed.. :(

nja dat vogel ik wel uit.
Ik hoop de steun morgen binnen te krijgen! Ga ik hem meteen installeren en ff snel een ritje maken! De camera ligt al aan de acculader en heb er net een volledig nieuw bandje in gedaan.. Die wil ik vol gaan schieten met motorfilmpjes :]

Ehh maare zal jullie er niet langer mee lastigvallen. Jullie zien hopelijk binnen enkele dagen een mooi filmpje van mij in het topic verschijnen, en Patrick jij hoort van mij als hij morgen binnen is :)

Bedankt alvast!

Groetjes, Erwin.
 
Ik heb een steuntje bij je (patweb) besteld voor mn broertje.
Zit echt perfect vast! :)

Ik heb er nog ff meukie opgeplakt om beschadigingen te voorkomen.

Binnenkort een filmpje :)

1183410389-86.jpg


1183410208-19.jpg


1183410208-2.jpg


Bedankt man!

groeten aardbei / r_zwolschen
 
Laatst bewerkt:
Zo die staat er strak op aardbei !
Ik hoop dat die nopjes je steun niet instabiel maken.
Beschadigen zonder de nopjes gebeurd niet naar mijn weten omdat de steun er muurvast op zit is er geen wrijving.
Maar een test is natuurlijk nooit weg !
Ik hoor het wel en wacht op je filmpje !
Succes ermee joh !
 
Zo die staat er strak op aardbei !
Ik hoop dat die nopjes je steun niet instabiel maken.
Beschadigen zonder de nopjes gebeurd niet naar mijn weten omdat de steun er muurvast op zit is er geen wrijving.
Maar een test is natuurlijk nooit weg !
Ik hoor het wel en wacht op je filmpje !
Succes ermee joh !

De rand van de tankdop is nogal shiney rvs. Als ie er één keertje opzit krast ie ook niet geloof ik, maar misschien per ongeluk bij het eropzetten.
En die bolletjes zijn vrij zacht, dus ze kunnen wel gewoon inveren als je de boutjes aandraait, het zit iig muurvast :)

Werd het alvast maar eens mooi weer ;(
Dan kunnen we het apparaatje aan een uitgebreide test onderwerpen })
 
Joshua,
Ja er komt ook nog een ontwerp voor de achterkant,maar ik krijg 1 augustus de sleutel van het nieuwe huis.
En daar moet enorm veel verbouwt worden,dus het ontwerp zal in ieder geval nog ff moeten wachten.


Aardbeii:
Als de tankring gepolijst is zou ik inderdaad bescherming aanbrengen,desnoods een stukje uit een oude fietsband knippen.
Maar de nopjes zijn natuurlijk mooier !
Succes !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vanmiddag mijn steun op mijn Honda CB 500 gemonteerd *O*

En eerlijk gezegd: Het viel tegen.. -O-

Ik wou de schroefdraad van mijn camera niet vernielen en ben dus op zoek gegaan naar zo een zelfde schroef bij enkele fotozaken: Niet kunnen vinden :(

Toen die van mijn statief er maar uitgesloopt :+ Die zit in zo een klein houdertje dat je eerst onder de camera moet schroeven alvorens je dat houdertje op het statief vastzet. De betreffende bout zit met een bepaald ringetje vast in dat houdertje zodat hij er niet uitvalt. Dat ringetje heb ik met veel moeite voorzichtig kunnen verwijderen zodat ik de schroef had.

Die schroef paste helaas niet door de gaten van de haakse houder. Onderdeel van de camerasteun. Ook het bijgeleverde M6 boutje paste niet door de gaten. Die heb ik dus groter moeten boren.

toen paste het wel met 3 ringetjes onder de haakse houder, tussen de houder en de onderkant van de bout. Hij was namelijk wat te lang.

Toen dat haakse ding weer netjes terug op de houder geschroefd.

Toen wou ik mijn houder op de tank van mijn Honda CB500 zetten.
De maten van de gaten waren niet volkomen juist maar met de bijgeleverde dunne boutjes kan het net. Al heb ik beide schroeven wel moeten inkorten en is er 1 nog te lang waardoor ik nog ergens een kortere op de kop moet tikken. Of iig 1 waar de schroefdraad verder naar boven loopt.

Toen het na een half uur hannissen erop zat ben ik een stukje gaan rijden. (Zie onderstaande link voor filmpje) en toen trilde hij nogal. Dit zou kunnen komen omdat 1 van die 2 boutjes nog niet helemaal supervast zit en dat de steun daardoor gaat trillen. Ik ga morgen op zoek naar een korter boutje. Ook draaide de camera op de haakse steun tijdens het rijden. Ook dit moet ik nog even oplossen.

Verder super steuntje! Het ziet er mooi en afgewerkt uit, ook zitten alle benodigde bouten erbij en wordt hij netjes afgeleverd! Top :Y

Ik ga dat morgen of van de week even bekijken en dan hoop ik nog een filmpje te plaatsen alvorens we richting Spanje vertrekken :)

Camerasteun met gemonteerde videocamera:
Camerasteun.jpg


Camerasteun gemonteerd op de motor:
Camerasteun2.jpg


Filmpje:


:]
 
Laatst bewerkt:
Patweb,

Zou je er voor mij ook 1 kunnen maken, kheb een honda CBR-1000 rr bouwjaar 2004. Laat maar even weten dan geef ik de maten door. Klasse ding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan