Camera voor op de motor

Muffin

MF veteraan
14 sep 2010
1.613
64
Alkmaar
Ik heb hier en daar op het forum gezocht maar ik kon niets vinden over waar ik een goede en niet al te dure helm/kuip camera.

Ik heb de EVO HD bekeken. nanocam.nl
Het is wel een beetje wat ik zoek maar als je de voorbeeldfilmpjes bekijkt merk je dat er veel windruis is. Ik kan er dan ook geen microfoontje in doen en die achter de kuip/in mijn jas plaatsen.
De hele camera achter mijn kuipruitje is ook geen optie want die is zwart, en er ligt vaak een tanktas.

Zijn er nog andere goede camera's op de markt?

Hier een paar van mijn eisen:
Minimaal 720p.
Klein, om aan mijn helm of kuip te plakken.
Geen windruis / mic. ingang.
SD kaartjes.
Redelijke batterijduur / Losse batterijen.
 
Laatst bewerkt:
CHDHH-001-GoPro-HD-helmet-hero-4.jpg
 
Die Vholdr ContourHD is wel nice. (Niet zo groot als de Go Pro. Die vind ik net weer iets te lomp)
Ik ben even zoeken waar ik die kan halen

GoProHD heeft beter geluid wanneer je de onderwater behuizing gebruikt. Anders heb je niks aan het geluid van de contour.
 
GoProHD heeft beter geluid wanneer je de onderwater behuizing gebruikt. Anders heb je niks aan het geluid van de contour.


Als je de ruimte heb om de camera achter je kuipruit te plaatsen heb je geen last van wind

Alleen dat is op de meeste fietsen best een uitdaging een "uit de wind" plek vinden
 
Die GoPro is dus echt helemaal niet groot. Ding is plm half pakje sigaretten groot. Beeld prima, geluid beter dan v contour, maar nog steeds veel bijgeluid, vind ik. Zoek op utube op GoPro en zie de filmpjes. Ik ben heel tevreden. Binnenkort de eerste vakantiefilm!
Als je m met de basis uitrusting koopt, plak je m op je voorspatbord, prima beeld.
 
Laatst bewerkt:
Die Vholdr ContourHD is wel nice. (Niet zo groot als de Go Pro. Die vind ik net weer iets te lomp)
Ik ben even zoeken waar ik die kan halen

Vholdr contourhd lengte: 95 mm.
Gopro hd helmet hero lengte: 71 mm.

Buitenmaten van de hd hero in de waterdichte doos. 71 x 65 x 45 mm. Bijna 200 gram. Het is geen lomp ding. Oja zonder waterdichte doos 60 x 40 x 35mm en maar 99 gram met sd. :)
 
Heb sinds kort een Go Pro. Bevalt prima, alles ziet er stevig uit en voelt ook stevig aan. Veel mounting opties. Goede kwaliteit beeld en geluid :)
 
Heb sinds kort een Go Pro. Bevalt prima, alles ziet er stevig uit en voelt ook stevig aan. Veel mounting opties. Goede kwaliteit beeld en geluid :)
Ik heb ook een Go Pro, ligt al een jaar splinternieuw op me te wachten. Heb gisteren een 32 gb sdcard besteld, ga 'm volgende week in gebruik nemen.
 
Heb een contourHD. IMHO een prima formaat. Veel kleiner zou het van mij ook eigenlijk niet hoeven, dit is makkelijk te bedienen en zit me verder niet echt in de weg. :)

Nadat ik de Contour moest openmaken vanwege een losgetrild kabeltje de behuizing waar mogelijk vol gestopt met schuim om de windruis iets te dempen. Scheelt niet veel, maar maakt het geluid al iets acceptabeler.
 
Hier een filmpje met de Gopro geplakt op mijn voorspadbord: kliks

Het nadeel van die plek is dat het geluid van de motor niet meer goed opgepikt wordt, dat heb ik dus maar uitgezet.
Als ik m verder naar achteren zet, pakt ie dat beter op, maar dan heb ik altijd een deel van de motor in beeld door de wijdhoek lens. Ik vind dat minder fraai. Ook krijg ik dan meer trillingen van de motor mee.
Dit filmpje is niet in de hoogste resolutie omdat je het dan niet meer kan afspelen op de Ipad enz

Als je kijkt naar " De slechtste chauffeur van Nederland op dinsdagavond, dan zie je dat ze daar de auto's ook volgehangen hebben met Gopro cams en dat is toch echt een heel fraai beeld op de TV.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook zo een spycam in de vorm van een sleutelhanger (808 hey chain), is ook 720p, maar de beeldkwaliteit is niet geweldig. Verder vind ik het een groot gemis dat hij geen breedhoeklens heeft.
Maar voor de prijs die ik ervoor heb betaald vind ik het een erg goede camera, en ben er ook erg tevreden over.
 
Is dat er zo een die ze voor 10tje op eBay knallen?
30fps, is t wat?
En hoe heb jij m bevestigd?

Of die het precies zijn weet ik niet. Ik heb er 60 euro voor betaald...toen ik naar het prijs verschil vroeg werd mij verteld dat er verschillende uitvoeringen zijn.
Hoe het ook is het is wel dezelfde vorm.

Ik heb eigenlijk heel simpel grof klitteband op mijn motor en op de camera zitten.
Blijft prima zitten bij hogere snelheden (circuit)
en het beeld is prima.
hij doet niet onder voor de camera van mijn maatje. (dacht een go pro)
 
Nadeel vd meeste cam's is het storende windgeruis en je kunt niet zien wat je filmt.
Ik had ook een Vholdr maar heb hem derhalve weer weggedaan.

Ben erg benieuwd naar ervaringen met de HD Max Estreme van Nanocam... qua prijsklasse in de lijn vd Vholdr maar er zit wel een display op zodat je ziet wat je filmt en de mogelijkheid voor aansluiting van een externe mic.

http://www.nanocam.nl/Producten/5/HD-MAX-Extreme/4
 
Terug
Bovenaan Onderaan