Cameratoezicht tijdens TT-nacht ASSEN

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
bron: De telegraaf.nl



Cameratoezicht tijdens TT-nacht ASSEN - De gemeente Assen stelt voor het eerst cameratoezicht in tijdens de TT-nacht, het traditonele festival in juni voorafgaand aan de motorraces op het Circuit van Drenthe. In het stadscentrum wordt een roterende camera geplaatst die de bezoekers in de gaten houdt. Dat meldt de gemeente Assen donderdag.


De camera wordt ingezet om de veiligheid tijdens het evenement te bevorderen. „Als er ongeregeldheden uitbreken, dan kunnen wij ingrijpen”, aldus een woordvoerder van de gemeente. Maar dat is volgens de zegsman niet de aanleiding geweest. De camera wordt vooral gebruikt om bij drukke situaties te voorkomen dat bezoekers in het gedrang komen.

Het toezichtsysteem zal alleen worden ingezet tijdens de TT-nacht. Vorig jaar bezochten ongeveer 40.000 mensen de binnenstad van Assen tijdens de TT-nacht.


 
Het wordt steeds gezelliger in Assen!! Volgend jaar krijgen we allemaal een enkelbandje.
 
Het bericht is niet helemaal duidelijk maar het lijkt op een vorm van Crowd Control en dat is een systeem wat best goed werkt bij grote publieksevenementen. Als het dat echt is dan is er niks mis mee lijkt me.
 
veelal niet motorrijders die de boel opnaaien heb ik me laten vertellen ?

zelf ben ik nooit de camping afgeweest, kon de uitgang niet meer vinden ;)

tentje .. biertje ..bbq who needs een plein vol dronken idioten, als er al een paar naast je zitten ;)
 
toch niets mis mee, kan er geen kwaad in zien ...

[me="Ted"]is dan ook niet van plan om dan mensen in elkaar te gaan slaan, te beroven of om relletjes te veroorzaken ....[/me]
 
toch niets mis mee, kan er geen kwaad in zien ...

[me="Ted"]is dan ook niet van plan om dan mensen in elkaar te gaan slaan, te beroven of om relletjes te veroorzaken ....[/me]

niet :? ??

edit: where's the fun in that..
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft hangen ze heel NL vol. Ik heb niets te verbergen. Zolang er maar geen snelheidsradar op gemonteerd zit...

Kulargument.
Uiteindelijk zal de verleiding om gegevens te misbruiken toch veel te groot worden voor een almachtige alwetende overheid.

Werkelijk. De oud-machthebbers van de DDR zouden hun vingers aflikken bij de controle die wij ons tegenwoordig al laten opdringen door onze overheid.

En nog steeds ontspringen veel criminelen de dans? :?

Ergens een mismatch tussen opsporing en veroordeling? :?

Ik ben nogal anti-aantasting van mijn persoonlijke levenssfeer. Ik ga dus ook niet snel naar plaatsen waar men mij wil volgeen met een camera.
 
Op zich geen vreemde ontwikkeling, ik loop immers niet met mijn persoonsgegevens opmijn voorhoofd door de stad.. Of je nou fysiek gezien wordt of dat je op de camera komt, ik zie in dit geval het verschil niet.
Wel kan het hulpverleningsproces eerder/adequater in gang worden gezet in het geval dat er iemand onwel wordt. Heb het zelf een paar jaar terug meegemaakt met een bezoeker de links uit de flank ging, dan is elke seconde tijdwinst belangrijk.
Bij opstootjes ook handig, al vind ik ook dat de politie vaak redelijk snel ter plaatse is, maar daar zijn er dan ook genoeg van aanwezig in de binnenstad.

Edit: het is trouwens niet de eerste camera in de binnenstad van Assen..
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de titel las dacht ik dat de camera's er zouden hangen om in de gaten te houden of er geen motoren gejat worden :+
 
Ik ben het nogal met KDTL eens.
Dat zie je ook in het onderschrift bij m'n topics.
Of ik iets te verbergen heb of niet, doet niet ter zake.
We zien dat ondanks alle controle, bewaren van GSM-gegevens, van internet-gedrag, kentekenregistratie, en alle onvrijheid die je maar wilt, de grote misdadigers de dans ontspringen.
We zien dat een chemisch bedrijf jaren lang buiten de vergunningen kan werken.
Dan is er brand.
Dan komen er wat snoeshanen kijken, en die zeggen dat alles veilig is.....
Geloof-u-dat-nou, juffrouw Snip?

We zien dat, ondanks dat het grootste deel van de bevolking tegen is, er toch weer een Afganistan-missie gaat komen....
Onze volksvertegenwoordigers, die ons zouden moeten vertegenwoordigen stellen dan opeens dat ze ons moeten overtuigen....
Nu, ik kan doorgaan, jij ook, wij ook, wij allemaal.
En dan wordt het hier een politiek praatje, en dat mag niet.

Cameratoezicht?
Zet maar eens cameratoezicht bij de banken, en bij de onderonsjes van de ministers. Bij de besturen van ziekenhuizen, bij de besturen van zorgverzekeraars.
Goed, het is misschien nog net geen politiek verhaal, maar zeker een verhaal over hoe ik onze maatschappij ervaar.....

Aan de moderators om dit te laten staan, of te wissen.
En ik ga toch nooit naar Assen, dus het is niet dat ik me persoonlijk aangetast of bedreigd voel.....
Het is... meer dan dat. Het is, voor mijn gevoel, een steeds verdere aantasting van onze persoonlijke vrijheid.
Vergeet nooit, geliefde lezers en lezeressen, dat de nazis in '40-'45 ook begonnen met kleine beperkingen.... die steeds groter werden......
Groeten,
Eduard
 
maja dat is nederland he....... iedereen volgt hier mooi, want anders ben je raar....

moet je frankrijk es checken, als daar de regering iets niet doet staat iedereen meteen op straat.

maar iedereen verbergt toch nix..... soo dissapointing, die instelling van de gemiddelde nederlander =(
 
Ik ben het nogal met KDTL eens.
Dat zie je ook in het onderschrift bij m'n topics.
Of ik iets te verbergen heb of niet, doet niet ter zake.
We zien dat ondanks alle controle, bewaren van GSM-gegevens, van internet-gedrag, kentekenregistratie, en alle onvrijheid die je maar wilt, de grote misdadigers de dans ontspringen.
We zien dat een chemisch bedrijf jaren lang buiten de vergunningen kan werken.
Dan is er brand.
Dan komen er wat snoeshanen kijken, en die zeggen dat alles veilig is.....
Geloof-u-dat-nou, juffrouw Snip?

We zien dat, ondanks dat het grootste deel van de bevolking tegen is, er toch weer een Afganistan-missie gaat komen....
Onze volksvertegenwoordigers, die ons zouden moeten vertegenwoordigen stellen dan opeens dat ze ons moeten overtuigen....
Nu, ik kan doorgaan, jij ook, wij ook, wij allemaal.
En dan wordt het hier een politiek praatje, en dat mag niet.

Cameratoezicht?
Zet maar eens cameratoezicht bij de banken, en bij de onderonsjes van de ministers. Bij de besturen van ziekenhuizen, bij de besturen van zorgverzekeraars.
Goed, het is misschien nog net geen politiek verhaal, maar zeker een verhaal over hoe ik onze maatschappij ervaar.....

Aan de moderators om dit te laten staan, of te wissen.
En ik ga toch nooit naar Assen, dus het is niet dat ik me persoonlijk aangetast of bedreigd voel.....
Het is... meer dan dat. Het is, voor mijn gevoel, een steeds verdere aantasting van onze persoonlijke vrijheid.
Vergeet nooit, geliefde lezers en lezeressen, dat de nazis in '40-'45 ook begonnen met kleine beperkingen.... die steeds groter werden......
Groeten,
Eduard

Nog ff en je moet een vergunning hebben om op straat een scheet te mogen laten, en dat kunnen ze zien met infrarood... :Y
 
Precies.
En we krijgen ook nog een keer allemaal een ademmetertje, verplicht mee nemen....
En op grond van je ademhaling krijg je dan extra belasting.
Want... " U verbruikt frisse lucht"
 
Kulargument.
Uiteindelijk zal de verleiding om gegevens te misbruiken toch veel te groot worden voor een almachtige alwetende overheid.

Werkelijk. De oud-machthebbers van de DDR zouden hun vingers aflikken bij de controle die wij ons tegenwoordig al laten opdringen door onze overheid.

En nog steeds ontspringen veel criminelen de dans? :?

Ergens een mismatch tussen opsporing en veroordeling? :?

Ik ben nogal anti-aantasting van mijn persoonlijke levenssfeer. Ik ga dus ook niet snel naar plaatsen waar men mij wil volgeen met een camera.


Dan kom je zeker ook niet meer in de grote steden, op stations, winkelcentra, supermarkten, stadions enzovoorts. Zet ook je gsm maar uit, daar volgt big brother je ook mee. MF bezoeken moet je ook via 14 proxy's doen want anders kunnen de moderators misschien achterhalen waar je vandaan komt. _O-

Een ieder mag zijn mening hebben hoor, ik neem je in de zeik. Ik persoonlijk zit er niet zo mee. Inderdaad camera's plaatsen op gevoelige plaatsen, zoals campings, recreatiegebieden, zwembaden, plaatsen waar mensen kwetsbaar kunnen zijn moet niet kunnen. Maar op een evenement, in uitgaanscentra op straat en in enge tunneltjes enzovoorts, hang maar op! Ik heb liever dat er 1 tasjesdief wordt gepakt dan 10 stelende bankiers. Geld is maar geld, een gebroken heup doet pijn ;)
 
waar maak je je druk om? buiten de TT-nacht hangen er in elke winkel en op elke hoek van de straat camera's en heeft iedereen een mobieltje met camera in zn zak. daarnaast lopen er in de TT nacht ook nog tig politiemannen, camera ploegen, fotografen rond.
 
Laatst bewerkt:
Of je, ik, wie dan ook, zich druk maakt...
Daar gaat het juist om.
Als niemand zich hierover druk maakt gaat het steeds verder.
We vinden het normaal dat er overal controle is...
En tegelijkertijd horen we steeds weer op het nieuws, lezen we in de krant, dat ondanks die controle er eerst iets mis gaat, en dat daarna de controleurs, beheerders, verantwoordelijken, anyway, dat die dan steeds achteraf met lulsmoezen komen om ons te vertellen dat ze dat niet hadden kunnen voorzien.

Nu, absolute veiligheid kan nooit worden gegarandeerd. Niet in het verkeer, niet in het openbare leven, zelfs niet in je prive.
Je kan slachtoffer worden van huiselijk geweld, je kan in je huis worden overvallen door een boevenbende.
Dat is een normaal deel van ons leven: Je kan een ongeluk krijgen, wel of niet jouw schuld, je kan een ernstige ziekte krijgen, wel of geen schuld (De een rookt tot z'n 90'ste, zonder problemen, de ander rookt nooit en gaat dood aan k....)
Da's normaal. en geen enkele regering kan ons daar tegen beschermen.
En dat is dus waar ik tegen ben, dat deze, onze, elke overheid (niet alleen bij ons, ook in alle buitenlanden....), pretendeert om die veiligheid te kunnen garanderen.
En dat dat ten koste moet gaan van steeds meer vrijheid.

Het zou zomaar kunnen zijn dat motorfietsen ene keer verboden gaan worden, want gevaarlijk.....
Nu ja, mijn 2 centen.
Groeten,
Eduard
 
opzich ondersteun ik de gedachte van een tijdelijke camera met live-monitoring.

Maar ik vermoed dat het hier een mooi smoesje is om een andere permanente camera op te hangen waarvan de beelden vervolgens veel te lang worden opgeslagen en voor teveel (verkeerde) ogen beschikbaar zullen zijn. Want zo gaat dat meetal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan