camping luxemburg

mrburner

MF'er
30 aug 2005
32
0
weert
Hoi, ik heb een vraag.

Vorig jaar ben ik samen met een vriend op vakantie gegaan in luxemburg. echt een geweldig land.
Maar....
De camping waar we stonden was niet echt motor vriendelijk ( ben de naam kwijt, 20km van wiltz).
Weet er iemand in luxemburg een motorvriendelijke camping.

Nog een vraag.
Na terugkomst van een leuk terrasje was mijn spiegel en knipperlicht ( niet omgevallen gelukkig) kapot. Ben onderweg nergens een motorzaak tegen gekomen. Weet er iemand een goede motor zaak in luxemburg

Hoe meer reacties hoe beter.

Alvast bedankt.

Mrburner
 
Hoi, ik heb een vraag.

Vorig jaar ben ik samen met een vriend op vakantie gegaan in luxemburg. echt een geweldig land.
Maar....
De camping waar we stonden was niet echt motor vriendelijk ( ben de naam kwijt, 20km van wiltz).
Weet er iemand in luxemburg een motorvriendelijke camping.

Nog een vraag.
Na terugkomst van een leuk terrasje was mijn spiegel en knipperlicht ( niet omgevallen gelukkig) kapot. Ben onderweg nergens een motorzaak tegen gekomen. Weet er iemand een goede motor zaak in luxemburg

Hoe meer reacties hoe beter.

Alvast bedankt.

Mrburner

wat is niet motorvriendelijk??


High Chapparal website NL
 
Laatst bewerkt:
We werden als motorrijder beetje raar aangekeken, waren al bestempeld als tuig toen we aan kwamen rijden. Afkeurdende gezichten als we weggingen/ aankwamen ( en we reden echt rustig op de camping).

En wij hadden daar niet als enige last van. 2 andere motorijders en een paar trikes zijn weg gegaan door de manier waarop met motorrijders werdt omgegaan.

Dit jaar wil ik naar een gezellige camping ( liefst waar meer motorrijders komen ).

gr Mrburner
 
We werden als motorrijder beetje raar aangekeken, waren al bestempeld als tuig toen we aan kwamen rijden. Afkeurdende gezichten als we weggingen/ aankwamen ( en we reden echt rustig op de camping).

En wij hadden daar niet als enige last van. 2 andere motorijders en een paar trikes zijn weg gegaan door de manier waarop met motorrijders werdt omgegaan.

Dit jaar wil ik naar een gezellige camping ( liefst waar meer motorrijders komen ).

gr Mrburner
ik wil dit jaar ook een paar dagen naar luxemburg op de camping en de site die ik net gaf is niet echt mijn smaak dus zoek ook nog iets.
 
daar ben ik 2x geweest,kleine camping en op de camping zelf is weinig tebeleven.

kampvuur mag wel ,in de daarvoor bestemde drums.
maar het cafe/terras/restauirant stelt helemaal niks voor.
ze hebben sochtens alleen tosti,s
 
daar ben ik 2x geweest,kleine camping en op de camping zelf is weinig tebeleven.

kampvuur mag wel ,in de daarvoor bestemde drums.
maar het cafe/terras/restauirant stelt helemaal niks voor.
ze hebben sochtens alleen tosti,s

Nee hoor, een goeie uitsmijter was er ook :) verder idd een beperkte kaart maar wel vriendelijke amsterdammers daar. We vielen met onze motoren alleen wel wat uit de toon tussen alle HD's
 
Heb afgelopen jaren twee campings in Luxemburg op de motor aangedaan. De eerste was Auf Kengert, in Larochette, en de tweede was Haute Sure in Boulange. Beide zijn gezinscampings (ik heb twee kinderen) maar erg motorvriendelijk. Op beide campings zaten ook andere motorrijders.
Ik rijd met een matzwarte, wolken uitbrakende, lawaai makende zijspancombinatie, dus niet echt iets doorsnee, maar ik heb geen negatieve reacties gekregen, integendeel. Men was erg vriendelijk en behulpzaam. Ook van de andere motorrijders (op supersports, HD's, japanse customs, zijspannen) op de campings heb ik niets negatiefs gehoord.
 
Camping ALTSCHMIEDE in Bollendorf. Ligt op de grens van Luxemburg en Duitsland.

In Bollendorf de brug over en je bent in Luxemburg gelijk in het stuk Petit Suisse.
Camping ligt aan de rivier, dus zwemmen geen probleem BBQ en kamvuur mag. Wel even een bijl halen bij de eigenaar om wat hout te hakken in zijn eigen bos.
 
Heel erg bedankt voor de reacties.

En mijn 2e vraag over motorzaken.
Weet iemand er één?? ik ga in april weer naar luxemburg en wil nu graag een beetje voorbereid zijn.

Alvast bedankt.

gr mrburner
 
Camping ALTSCHMIEDE in Bollendorf. Ligt op de grens van Luxemburg en Duitsland.

In Bollendorf de brug over en je bent in Luxemburg gelijk in het stuk Petit Suisse.
Camping ligt aan de rivier, dus zwemmen geen probleem BBQ en kamvuur mag. Wel even een bijl halen bij de eigenaar om wat hout te hakken in zijn eigen bos.


:Y :Y erg gezellige camping :W :W
 
http://www.chenefleur.be/start.htm

In het diepste zuiden van de Ardennen, achter de woeste heuvelkammen, golft de Gaume.
In deze schitterende, nog vrijwel onbekende streek, ligt in een prachtig stukje natuur


Dit is voornamelijk een familiecamping maar als uitvalsbasis voor dagelijkse tourtochten door Belgie, Frankrijk en Luxemburg een prima camping.
 
wat is niet motorvriendelijk??


High Chapparal website NL


Zo is dat wat dan, die camping heb ik 16 jaar op gestaan. Tot ik niet meer mee hoefde!!!!
De camping is ooit door Vlaardingers opgezet.
Mijn ouders hebben ook meegeholpen om die camping op te zetten.
Zo nog vele vlaardingers.
Vroeger kwamen er vele motorrijders uit Barneveld en een club zeeuwen!!!!!
Altijd gezellig geweest met die gasten, waren echte harley fanaten, nooit problemen en stonden altijd voor je klaar!!!!
Was altijd een goede leuke camping totdat ie werd overgenomen.
Weet niet hoe het er nu is, denk dat ik er van de zomer eens langs ga!!!!
Heb hier veel mooie herrinneringen liggen!!!!! :} :} :} :} :} :}

Ben zelf een echte luxemburg freak!!!! :} :} :}
 
In Echternacher-Brücke (Bij Echternach) zit een hele leuke camping. Ik kwam daar elk jaar, tot een paar jaar geleden, toen we besloten dat campings niks zijn met een camper. De eigenaar is volgens mij zelfs Nederlands, en er is ook nog een zwembad met duikplank bij! :P Plus, de shoarmaboer zit om de hoek, en de camping is makkelijk bereikbaar, grote plaatsen, en voldoende voorzieningen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan