campings waar je fikkie mag steken - database topic

Wel jammer dat er een "database" wordt geopend die al na de eerste dag niet meer wordt bijgewerkt...Terwijl het op zich een leuk onderwerp is
 
Wel jammer dat er een "database" wordt geopend die al na de eerste dag niet meer wordt bijgewerkt...Terwijl het op zich een leuk onderwerp is
ja, blijkbaar weet de ikke ikke ikke Amsterdammer genoeg
 
Nou nou, mag iemand het niet gewoon druk hebben? En het is niet alsof je niet zelf door het topic kan bladeren om de tips van iedereen te lezen..
 
Dan heb jij die opa met zijn oude legerjeep ook nog meegemaakt. _O-
Voor mij ook alweer ruim 10 jaar geleden dat ik daar in de buurt was. En het zal in 1998 geweest zijn dat ik er voor het laatst kampeerde.

Op de brug was het muurtje gesloopt, en stonden er 2 meter hoge bouwterrein hekken. De tunnel zelf is al langer afgesloten wegens instortingsgevaar. -O-

Mooi stukje over de spoorlijn ---> Tragische geschiedenis Spoorlijn 163A Bertrix - Muno en verder

Situatie in 2005.

Tijdje stil alweer dit topic, maar afgelopen weekend ben ik met dit topic in mijn achterhoofd weer eens op deze camping gaan kijken. Die bouwhekken op het viaduct stonden er nog steeds en ook de tunnel is uiteraard nog dicht. Het viaduct raakt wel een steeds slechtere staat. Je mag er vanwege vallende stenen niet meer onder komen, alleen het weggetje en het looppad zijn door een overkapping veilig voor vallend puin. Jammer dat de Belgische staat dit in mijn ogen mooie monument niet onderhoud of op een monumentenlijst plaatst.

Camping is een beetje een hippie-kamp geworden. Van die pipowagens waarin je kunt overnachten, en overal vooral heel veel troep. Retro spul blijkbaar. Niet helemaal mijn camping, te chaotisch en ongeorganiseerd in mijn ogen maar ik wilde hier toch weer eens kijken. Sanitair ook wat basic, maar wel een stuk beter als vroeger. Fik stoken mag nog steeds, met het gevolg dat de hele camping blauw van de rook stond omdat het windstil was, maar dat heeft ook wel weer wat. Ik heb het niet gedaan, geen zin om hout te zoeken. Al met al leuk om hier na meer dan 20 jaar weer eens te staan.

1400735


1400736
 
Jan en Bea, Assen.

Kap met die ouwe troep :( gozer is al 3 jaar van MF weg :r
Want hij heeft het druk
 
Laatst bewerkt:
Ooh zie dat nu een oud topic is opgerakeld, op zich leuk topic,hopelijk wordt het bijgewerkt:)

Frankrijk: motorcamping la grange

Duitsland:motorherberg de waard

België : motorhotel baton rouge

Deze 3 schieten me meteen te binnen
 
Is dit een fijne camping?
Ik ken de eigenaar zijdelings via een gezamelijke hobby (citroen HY) maar ben nooit op zijn camping geweest.
Ik ben er zelf ook nooit geweest maar ken de eigenaar ook en van vrienden weet ik dat het altijd erg relaxte sfeer is. Weet alleen niet of het wat voor motorrijders is. Maar er mag gefikt worden.
 
Wat maakt dit uit? Het is nu meer een informatief topic geworden waar nog steeds aan wordt bijgedragen.
Dus gewoon input blijven geven zeg ik.er gaat niks boven een goeie fik en daarbij een tent en een pot bier.
Dat is wel zo, wil jij het topic overnemen om de startpost te updaten?
 
niks mis met een vuurtje , ik ruik nogal scherp dus toen ik na een nacht naast mensen met een kampvuur had gestaan rook alles naar rook.
bij zalm en vlees vind ik dan niet zo een probleem, maar verder hoeft het van mij niet.

ik was ook niet van plan om zo een pseudo wielrenner te worden die angstvallig kijkt hoe de wind staat en daar een strategie op gaat ontwikkelen.
verder wel leuk gehad hoor ;)
 
Dat is wel zo, wil jij het topic overnemen om de startpost te updaten?
Denk niet dat het nodig is omdat het topic makkelijk door te lezen is.(nog wel) mocht het de pan uitrijzen dan wil ik het best updaten.weet alleen niet of het topic op mijn naam te zetten is?
 
Denk niet dat het nodig is omdat het topic makkelijk door te lezen is.(nog wel) mocht het de pan uitrijzen dan wil ik het best updaten.weet alleen niet of het topic op mijn naam te zetten is?
Ja dat kan een mod regelen.
 
Nou, een nieuwe dan voor het lijstje:

Engeland
Park Farm Caravan and Camping in Bodiam, East Sussex, 481km vanaf Amsterdam

Laatste ervaring 2019 al alweer (bedankt 'rona). Was toen in ieder geval een heel nette boerencamping, je kunt direct naast de akkers je tentje opzetten als je wilt. Er rijdt een wagentje rond aan het begin van de avond waar je brandhout kunt kopen, zelf verzamelen mag niet als ik zo op de site lees.

Omdat het een beetje uit de richting is (dichtstbijzijnde dorpje op 4km) mooi zicht op de sterren 's nachts. Wat ik me vooral herinner is dat het flink winderig is. Twee keer gekampeerd (heenweg en terugweg) en beide keren later in de nacht flink regen gehad. Na het ontbijt was de tent weer drooggewaaid :P
1649530348218.png

Fotootje na een 600km+ dag, net voor zonsondergang nog het tentje kunnen opzetten
 
@Frazer Je schrijft "overal vooral heel veel troep", als in afval? 😢
Niet zo zeer zwerfvuil, maar rondslingerende zooi, caravans waar al 100 jaar niks aan gedaan is en bijna uit elkaar vallen, allerhande zooi wat zogenaamd "retro" is, maar wat ze zelfs in een kringloopwinkel nog weggooien. Ik vind het helemaal niet erg als het geen strak aangeharkte camping is hoor, maar een keertje opruimen kan geen kwaad daar. Tenminste, dat was 3 jaar geleden zo toen ik er voor het laatst was.
 
Niet zo zeer zwerfvuil, maar rondslingerende zooi, caravans waar al 100 jaar niks aan gedaan is en bijna uit elkaar vallen, allerhande zooi wat zogenaamd "retro" is, maar wat ze zelfs in een kringloopwinkel nog weggooien. Ik vind het helemaal niet erg als het geen strak aangeharkte camping is hoor, maar een keertje opruimen kan geen kwaad daar. Tenminste, dat was 3 jaar geleden zo toen ik er voor het laatst was.

Ik vind dat juist mooi aan een camping.
Alsof je op een caravansloop rond loopt.
 
Ik zou dit weekend op de eerder genoemde landgoedcamping westerwolde staan maar vanwege het stookverbod in de Veluwe maar niet gedaan.
En een fikkie heb je wel.nodig met deze temp van 2 graden snachts. Nu maar in een trekkershutje.

Overigens heb ik er nog 1 gevonden:
https://www.quadenoord.nl/natuurcamping/
 
Ik lees nu ook in de reviews dat het sinds vorig jaar is overgenomen en er nu veel luxe tipi's staan en een mobiele horecakar.
Ik gok dat het echte vrije camperen daar nu minder vrij is.
Mss ga ik daar nog eens kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan