Capirossi and Vermeulen ook in 2009 bij Suzuki

Dinant

MF veteraan
4 mrt 2003
1.490
0
Wapenveld
Loris Capirossi en Chris Vermeulen zullen ook in 2009 te bewonderen zijn in de MotoGP. Zij hebben beiden overeenstemming bereikt met Suzuki Motor Corporation om opnieuw een jaar voor deze Japanse renstal te rijden.

Capirossi rijdt sinds dit raceseizoen bij Suzuki. Hij heeft het gehele seizoen laten zien nog steeds enthousiast en snel te zijn. Capirossi's schat aan kennis en ervaring is van onschatbare waarde voor de ontwikkeling van de Suzuki GSV-R gebleken.

"Ik ben blij nog een seizoen voor Suzuki te rijden. Ik heb echt genoten van mijn korte tijd hier en de vooruitgang die we hebben geboekt. Het team heeft laten zien veel vertrouwen in mij te hebben - ook al was ik niet altijd op mijn best door mijn verwondingen. Ik wil ze graag terug betalen voor het vertrouwen dat zij in mij hebben en daarom blijf ik nog een seizoen. Ik heb genoten van het werken met Paul (Denning) en ook mijn hele team is fantastisch geweest dit seizoen. Ik ben nog niet klaar in de MotoGP op de Suzuki - ik kan nog steeds op het podium komen, pole positions pakken en races winnen. Ik denk dat ik dat kan bereiken met dit team. Tot het einde van mijn carrière wil ik bij Suzuki blijven en dat ik zou in graag stijl willen doen!"

In 2006 kwam Vermeulen naar Suzuki en dat jaar pakte hij zijn eerste pole tijdens de Grand Prix van Turkije. De eerste overwinning van Vermeulen volgde in 2007 tijdens de natte Grand Prix van Le Mans in Frankrijk. Het werd de eerste viertakt overwinning van Suzuki in de MotoGP.

"Ik ben erg blij om bij het Suzuki Team te blijven. Het is een fabrikant en team dat ik goed ken en waarvoor ik enorm veel respect heb. De laatste drie seizoenen is er een grote progressie geweest voor zowel het team als voor mijzelf. Met Suzuki ben ik in de Grand Prix racerij gekomen, ik ben daar nu drie jaar en heb één GP gewonnen, terwijl ik vaak op het podium stond dus ben ik blij dat wij bij elkaar blijven. Ik heb diverse aanbiedingen van andere teams gehad, maar ik heb altijd het gevoel gehad dat ik bij Suzuki wilde blijven als we maar tot overeenstemming komen waar we allen tevreden mee zijn. Gelukkig lukte dat en kan ik nu proberen meer wedstrijden te winnen en Suzuki te helpen om te komen tot een team dat om de wereldtitel kan strijden."


BRON: Racesport.nl
 
Niks mis mee :)

Beide goede coureurs , hopen dat ze voor volgend jaar nog een stapje dichterbij de top kunnen komen :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi, laatste seizoen zit er zeker progressie in dus als ze de ontwikkeling zo door kunnen zetten zie ik het baby blauwe volgend jaar meer op het podium :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan